Skip to main content

Op 15 april heb ik twee kids sim only abonnementen afgesloten. Daarbij gevraagd om nummerbehoud omdat mijn kinderen al een prepaid SIM hadden. In eerste instantie werd via de chat aangegeven dat dat binnen 3 dagen geregeld zou zijn. Een week daarna nogmaals contact via chat waarbij werd aangegeven dat dat  via de chat niet geregeld kon worden en ik telefonisch contact op moest nemen. Via de telefoon werd gemeld dat het bekend was en het wat langer ging duren. Behalve een mail op 24 april waarin stond dat de bestelling niet goed verwerkt was, niets meer vernomen.

Graag actie. Via chat en telefonisch contact kom ik niet verder.

Hier net zo. Op 30 april mijn nieuwe simkaart geactiveerd maar nog steeds is mijn nummer niet overgezet. KPN doe hier iets aan.


Gisteren maar weer gebeld met de klantenservice. Het is blijkbaar niet zo makkelijk om een nummer om te zetten, maar er is beloofd dat het opgepakt wordt en dat ik telefonisch op de hoogte gehouden zal worden. Ik ben benieuwd… 


Goedemorgen @M. van Hoppe, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Het omzetten van prepaid naar abonnement duurt eventjes en paar dagen, maar in principe niet zó lang! Ik kijk graag wat er hierin de hobbels in de weg zijn. Gaat het om de 06-nummers die je in je Forum profiel hebt gezet (de laatste 2 van de 3)? Deze heb ik namelijk opgezocht en sinds 15 mei zijn hiervan de nummers gewijzigd en kunnen ze nu met hun eigen nummer gebruik maken van het abonnement. Klopt dat? Ze hebben ook een sms gehad met daarin de vraag of ze het toestel willen herstarten. 

Dus als ik dat zo lees, is het volgens mij opgelost. Klopt dat? Want dan hoef ik volgens mij niet echt meer iets te doen :wink:  Heb je nog wel vragen of problemen wat betreft deze overgang, dan hoor ik het graag!


 @Arjen Lubbinge , ook voor jou kijk ik het graag even na. Vul even jouw Forum profiel aan met de benodigde gegevens en ik help je graag verder!


Het is inderdaad geregeld, bedankt voor de reactie  @Susan_  !


@Susan_  ik heb mijn forum profiel ingevuld, als het goed is


@Susan_  Ik was te snel. Één van de twee is nu inderdaad geregeld. De andere helaas nog niet (tweede nummer in profiel). 


@M. van Hoppe, voor het tweede nummer zie ik inderdaad geen order lopen. Alleen een nummerwijziging die uitgevoerd is hierop, waardoor het nummer nu eindigt op 35. Hiervoor had je ook een kids simkaart besteld? Dit is niet helemaal goed gegaan ben ik bang, dus dat abonnement moet even opnieuw aangevraagd worden op met dit nummer.


@Arjen Lubbinge, indien het gaat om het 06-nummer dat onder het klantnummer valt dat in jouw Forum profiel staat: per 29 mei gaat dat nummer geactiveerd worden. Dat staat ook in de bevestiging die je via de mail hebt ontvangen. Tot dat moment zal je nummer nog actief zijn bij je huidige provider.


Waardeloos dus.

Ik heb wel keurig facturen á 21.75 en 20.78 euro (klopt ook al niet!!) ontvangen welke binnenkort worden afgeschreven. Dit is inmiddels niet meer slordig te noemen @Susan_ 


@M. van Hoppe Susan is een aantal dagen niet aanwezig, dus ik reageer hier ook even. Er is inmiddels al contact geweest met onze telefonische klantenservice.  Naast een creditering die zij hebben doorgevoerd vraag ik mij af of zij het hebben weten op te lossen. Klopt het dat het nummer dat eindigt op 35 nog overgezet moet worden naar het KidsSim nummer dat eindigt op 86 of begrijp ik het verkeerd?
Ik heb je mede hierom zojuist proberen te bellen omdat het net even makkelijker overleggen is, maar ik kreeg je helaas niet te pakken. 
Kunnen wij nog iets voor je betekenen of is het nu opgelost? We horen het in beide gevallen graag!:smile:


@Lisa Ik heb gisteren inderdaad maar weer contact opgenomen. De creditering (korting omdat we meeerdere aansluitingen hebben) is toen wel geregeld, alhoewel het toch ivreemd is dat we uiteindelijk toch betalen voor diensten waar mijn kinderen geen gebruik van hebben kunnen maken (SIM1: langdurige periode tussen activatie en nummerportering, SIM2: langdurige periode tussen activatie en uiteindelijke acceptatie dat nummerbehoud niet gaat lukken). 

Het nummer eindigend op 35 is dus inderdaad niet overgezet naar het KidsSim nummer en blijkt om vage redenen uiteindelijk helemaal niet mogelijk. Ik heb me daar maar bij neergelegd en dus maar tijd gestoken om contacten te informeren en apps te veranderen.

Ondanks de vele inspanningen is het  is dus definitief niet opgelost. Het afsluiten van twee simpele abonnementen heeft ontzettend veel tijd gekost zonder het gewenste resultaat. Ik ben dan ook verre van tevreden over de gang van zaken.

 


@M. van Hoppe Bedankt voor je reactie. Het gaat over een periode van één maand dat de aansluiting actief was met het tijdelijke nummer. Ik zal voor beide nummers de maandkosten vergoeden. Deze credit zie je eveneens terug op de eerstvolgende factuur. Waarom het nummerbehoud niet gelukt is weet ik alleen niet. Wil je dat ik nog een poging waag of is het goed zo? 


@Lisa Bedankt daarvoor. We hebben inmiddels alles aangepast naar dat andere nummer, een nieuwe poging is niet nodig.

Het buitenlandse systeem dat gemoeid is met de nummeromzetting was in deze de boosdoener volgens de collega die ik als laatste gesproken heb.


Reageer