Skip to main content

KPN SIM Only besteld. Voor nummerbehoud krijg ik sms berichten SMS JA naar 6688.
Al diverse malen gedaan, de sms meldingen dat ik een SMS met sturen blijven komen.

 

Het lijkt wel of mijn huidige provider (l-mobi) dat onderdrukt?

Welke andere manieren zijn er om dit te regelen?

 

 

Ik zie wel bij de provider l-mobi dat de SMSjes wel naar 6688 verstuurd worden, geen foutmeldingen.

Het komt niet aan bij KPN?


Ja, JA, ja al geprobeerd. 


Hallo @Hans JC Otten , je kan ook bellen met KPN klantenservice via 0800-0402 (gratis).
Houd je klantnummer bij de huidige provider l-mobi bij de hand. Dan kan het nummerbehoud gecontroleerd worden en zo nodig alsnog bevestigd.

Bereikbaar ma - vr van 08:00 tot 20:00 en za tot 17:00. Zon- en feestdagen gesloten.


Dank voor je antwoord.

Ik hang al uren aan de lijn daar, vriendelijke medewerkers dat wel, maar het  schiet niet echt op.  Ze make zich er niet vanaf, en houden vol!


Vervelend  @Hans JC Otten . Spijtig om te horen dat het zo lang duurt, mogelijk door drukte en (gebrek aan?) ervaring bij de medewerkers.

Jammer dat de sms-jes niet lukten. Bij mijn recente overstap was de aanvraag nummerbehoud via sms binnen 10 minuten geregeld en bevestigd.


l-mobi is niet zo'n beste provider … vandaar mijn overstap.

Via het prima werkende alditalk (probleemloos! en betaalbaar) naar l-mobi gedwongen, en dat was een drama vanaf het begin. Buitenland niet goed, klantenservice … rare tariefstellingen, geld wat verdwijnt.

Dus nu maar een echt SIM only abonnement bij KPN en al dagen met nummerbehoud aan het worstelen met hulp van KPN.  Zal me niet verbazen  als systeem van l-mobi de oorzaak van de ellende is.


Het schiet niet op. KPN prutst ook maar wat aan. nieuwe sim card + contract, handmatige nummberbehoud opdracht ingelegd, zou sms komen, maar niets ….

ik zal maar weer eens gaan bellen, er gebeurt niets!


Vervelend om te horen @Hans JC Otten . Moeilijk om van buitenaf te weten waar het fout gaat. Nummerbehoud is een zaak met twee partijen. Gezien jouw eerdere ervaring met I-mobi kan het ook daar fout gaan.

Hopelijk komen ze er samen snel uit.


Dank Ruud . Dank voor je bericht.

Maar ik heb er niets aan. Ik zoek een KPN medewerker die wel helpt, ipv goedbedoelde bemoedigende maar zinloze antwoorden van een tevreden klant.

 

Tevreden ben ik nog niet, want mijn probleem wordt niet opgepakt, laat staan een oplossing uitgevoerd.

Nummerbehoud is een recht, zie de ACM daarover. KPN moet dat regelen en ze maken er nu een puinhoop van.   

 


Voortgang en succes, maar nog niet werkend.

Ik werk met KPN zowel prive als (groot)zakelijk nu zo'n 40 jaar en het is nog steeds hetzelfde: inregelen is meestal een drama met veel sturen en zeuren en te lange doorlooptijd.
En als het dan uiteindelijk werkt, dan werkt het goed!  
 

Derde medewerker, na maar weer eens te hebben gebeld op 11 augustus.


Tweede blijkt er een puinhoop van te hebben gemaakt, nummerbehoud was niet eens aangevraagd en in contract gezet! Dus bleef het natuurlijk stil daarna voor twee dagen. 
 

Maar nu wel een deskundige medewerker.  Weer nieuw contract (derde!) en wel nummerbehoud eraan toegevoegd. Klantnummer bij l-mobi had ik al aan medewerker 2 doorgegeven, en de sms ja naar 6688 kwam door, dat zag medewerker, die klantnummer voor de zekerheid toevoegde.

Binnen 10 minuten reageerde l-mobi positief en kreeg ik sms dat nummerbehoud was goedgekeurd. Blijdschap! Blijdschap! 

Nu wachten op nieuwe SIM kaart (krijg ik vandaag 12 augustus via de post) en dan zou het 22!!! augustus moeten gaan werken volgens laatste bericht. Belachelijk lang duurt dat dan weer, lange doorlooptijd KPN is een blijvertje.  


Het is 22 Augustus, en de overgang ging nu zonder enig probleem. 

Het eindresultaat ben ik blij mee!  Het werkt, 5G, voicemail!

Lessen geleerd of bevestigd:

  • l-mobile kan ik niet aanraden, geen voicemail, spreken slecht Nederlands, rare tarieven, slecht  of geen bereik in het buitenland.
    Ik kwam van Alditalk, dat was een prima prepaid service, maar gestopt. 
    Klanten service via whatsapp werkt wel gelukkig redelijk bij l-mobi.
  • KPN is KPN en blijft KPN. Veranderingen gaan gepaard met veel gedoe. Drie medewerkers klantenservice gesproken, dat kan alleen via de telefoon en pas de derde wist wat te doen. De eerste twee veroorzaakten pure chaos en toonden onkunde en bureaucratie (alle contract info weer op moeten lepelen, tot en met BSN). 
    Volhouden dus tot het geregeld is. Hoe het moet zonder  werkende telefoon is me een raadsel. Chatten kan niet, dit forum is zinloos.
  • Klagen helpt. 25 euro korting  gekregen van KPN na klacht.