Skip to main content

Goedemorgen, mijn nieuwe KPN mobiel abonnement is een maand geleden gestart op een nieuw aangeschafte mobiel en vandaag is m'n contract bij Vodafone na een opzegtermijn beëindigd. KPN had mij een nieuw telefoonnummer toegekend en beide providers hebben nummerbehoud geregistreerd per vandaag, maar ik zie bij m'n instellingen nog het KPN telnr en niet het nummer dat ik wilde behouden. Op m'n oude telefoontoestel met Vodafone abonnement ben ik vandaag niet meer bereikbaar zie ik. Wat kan er zsm worden gedaan nu vandaag zodat ik op m'n nieuwe KPN mobiel mijn oude telnr van Vodafone krijg?

Goedemorgen, ja ik kreeg weer een foutmelding pff, was even weekend uitgelogd en geen zin meer in maar ga vanmiddag Vodafone en KPN weer bellen.


Een lekker weekendje vrij. Heerlijk. 

En dat lijkt mij goed, als je mijn collega belt, moet het nu goed komen. Ik hoor het graag. 


Laatste update: gistermiddag met Vodafone gebeld en bleek dat er een pending order hing waardoor aanvraag nummerbehoud werd geweigerd. Pending order was dat ik 6 euro kosten moest betalen maar in de mail van Vodafone stond een standaardzin dat evt openstaande kosten op de laatste factuur komen en tsja die had ik tuurlijk nog niet ontvangen en is automatische incasso dus ik kon er weer nix aan doen. Behulpzame Vodafone mdw heeft iom zn leidinggevende dat eruit gehaald en nummerbehoud geregistreerd, wat over een maand kan. Vreemd weer want abo was vorige week weer op actief gezet met abo voor 2 weken, en VF mdw zei toen dat dat genoeg was. Ik heb nu schriftelijke bevestiging van VF dat tot die tijd mn telnr bereikbaar blijft.

En zonet met KPN gebeld en daar is nummerbehoud direct aangevraagd, kon volgens hun sneller maar latende service provider beslist. En tadaaaaa binnen 5 minuten een sms en email van KPN dat nummerbehoud akkoord is en met idd datum 2 juni.

Al met al heeft dit mij dus veel irritatie en tijd gekost en extra abo kosten door foute voorlichting. Maar ik hoop dat het nu klaar is dus wat mij betreft case closed.

Dank allen hier voor meewerken en -denken.


Ik zie het nu goed staan. Fijn dat het nu gelukt is. Ik snap dat het veel gedoe was. Maar ben blij dat het nu gelukt is. Als je nog weer vragen krijgt, laat het dan weten.