Skip to main content

Door verkeerde voorlichting kpn straks 2 weken niet mobiel bereikbaar.

Case: Mobiel abonnement kpn zakelijk van mijn oude werkgever moet overgezet (geporteerd) worden naar een mobiel abonnement kpn particulier op mijn naam.

In juli telefonisch contact opgenomen met de klantenservice van KPN over de duur van omzetting. Antwoord 1 tot 5 werkdagen. 

Op 26 augustus een abonnement afgesloten in de winkel en daar werd ook bovenstaand antwoord gegeven.

Op basis van deze gegevens een abonnement afgesloten om 2 dagen later te horen dat het ruim een maand gaat duren. Namelijk pas 28 september.

Navraag (in 2 weken tijd tot 4x toe) bij de klantenservice word ik aan het lijntje gehouden, wordt niet teruggebeld met een antwoord en wellicht nog opmerkelijker voor een telefoniebedrijf dat een klant 2 weken mobiel niet bereikbaar is en er geen oplossing wordt geboden.

 

 

Hi Kim, welkom hier. 

Ik help graag. 

Als het goed is heb je ook een brief van je werkgever gekregen over de overname, waarin een aantal gegevens zijn vermeld. Klopt dit? Die heb ik namelijk van je nodig. 

Zou je ondertussen je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Graag ook het 06-nummer vermelden waar het om gaat. :relaxed:


Hallo Alex, 

Ik heb geen brief ontvangen van werkgever. Dit was niet nodig volgens KPN medewerker. Ik heb uiteraard wel mondeling toestemming gekregen van werkgever om nummer mee te nemen.

Overige gegevens heb ik aangepast/aangevuld.


Dankjewel, ik heb het voor me. Je hebt dus nooit iets ontvangen dat lijkt op het bericht hieronder? 

Nog even voor mijn beeldvorming: per wanneer zou het nummer overgezet moeten worden naar ons? En heb je al een simkaart gekregen van ons? Zo ja, mag ik dat SIM-nummer van je? 

 

 


Ik heb zo'n overeenkomst/bericht niet ontvangen. 

Ik heb op 26 augustus het mobiele abonnement in de kpn winkel afgesloten en het porteren zou 1 tot 5 werkdagen duren. Zeg uiterlijk 1 september.

Ik heb de simkaart in de winkel ontvangen.

 


Duidelijk.

We hebben elkaar net gesproken. Zoals ik het hier zie moet je gebruik kunnen maken van je huidige simkaart tot 28 september, zonder problemen. Daarna kun je de nieuwe simkaart in gebruik nemen die je van ons hebt gekregen. 

We hebben afgesproken dat je dit voor de zekerheid bij je ex-werkgever gaat navragen.

Laat het me hier weten mocht het toch anders blijken te zijn, dan ga ik voor je bezig. :relaxed:


Het is gelukt. Ik wil jou bedanken voor de heldere uitleg hoe de portering in zijn werk gaat. Zou fijn zijn als de klantenservice en kpn winkel deze info had geweten, had mij 5 uur wachten gescheeld...

 

De portering  is gelukt en sinds vandaag is de sim in de lucht. 

 

Bijna blij ware het niet dat nu de databundel niet juist is ingevoerd door KPN.…

 

 

 


Oei, jammer dat je deze info niet destijds hebt gekregen. Wel fijn dat dat ik je goed heb mogen helpen. :relaxed: Graag gedaan uiteraard. 

Je weet me hier te vinden mocht het nodig zijn.