Skip to main content

Beste heer, mevrouw,

Telefonisch had ik gevraagd om een nieuw mobiel abonnement toe te voegen aan onze KPN-producten. Het telefoonnummer moet geporteerd worden vanuit Vodafone. Vandaag ontving ik een email van KPN waarvan ik de tekst onder dit bericht heb geplakt. Essentie: Vodafone heeft het verzoek om het nummer over te dragen afgewezen vanwege: "Combinatie Telefoonnummer en klantnummer komen niet overeen”.

Toen ik het juiste Vodafone klantnummer telefonisch doorgaf, bleek het in het KPN-systeem niet mogelijk om 06-XXXX binnen te halen vanuit Vodafone (nummer was ‘grijs’ ofwel geblokkeerd voor porteren volgens uw collega). Eerder was een andere collega blijkbaar wel verder gekomen, die was namelijk tot de conclusie gekomen dat alleen het juiste Vodafone-klantnummer ontbrak. Het juiste klantnummer waaronder het te porteren nummer 06-XXXX momenteel bij Vodafone bekend is luidt: XXXX.

Kunt u mij helpen? Vodafone heeft vorige week aangegeven dat het nummer binnen vijf werkdagen vrijgegeven zou zijn voor porteren. Misschien zijn die vijf werkdagen nog niet verlopen?

Het nummer moet in de nieuwe situatie vallen onder ons ‘Alles in één’ en ‘KPN Compleet’. We hebben TV, Internet en al drie andere abonnementen van KPN. Het nummer dat nu teruggeporteerd moet worden was overigens vroeger ook al van KPN, dat heeft vijf jaar bij Vodafone gezeten vanwege mijn baan (die nu ophoudt). (...)

Alvast dank voor uw hulp, met vriendelijke groeten,

Frank Muller, 06-XXXX

PS Ik heb al wel een keurig bericht van KPN per sms ontvangen, luidend: “Beste klant, wij hebben uw nieuwe simkaart met bestelnummer ARMOR-952046-1 naar u verstuurd. Activeer uw simkaart direct. Dat is nodig omdat wij uw nummer dan op de afgesproken datum kunnen overzetten. Ga naar https://mijnbestelling.kpn.com/activatie om dit te doen. De activatiecode die u nodig hebt is <F369xxxxxx>. Groet, KPN”.

 

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

 

 

Van: KPN <noreply@kpn.com>
Verzonden: maandag 18 mei 2020 16:15
Aan: (...)
Onderwerp: Overstapverzoek: neem contact met ons op (….)

 

 

Geachte heer Muller Van Hekkers,

U hebt een nieuwe mobiele aansluiting aangevraagd bij KPN. Daarbij hebt u aangegeven dat u uw huidige mobiele nummer 06XXXX wilt houden. Uw huidige mobiele aanbieder heeft dit verzoek helaas afgewezen.

Reden(en) van afwijzing
Uw huidige mobiele aanbieder geeft hiervoor de volgende reden(en):

  • Combinatie Telefoonnummer en klantnummer komen niet overeen

Neem contact met ons op
Om uw overstapverzoek te kunnen afhandelen, hebben wij aanvullende gegevens nodig. Zonder deze gegevens kunnen we uw verzoek niet in orde maken.
Is de reden 'Er is al een nummerbehoud aanvraag in behandeling' of 'Overige reden'? U hoeft niets te doen. Wij lossen dit voor u op.
In alle andere gevallen vragen wij u binnen 2 dagen contact met ons op te nemen. Bel gratis 0800-0402.

Met vriendelijke groet,

Jörg Kramer
Directeur Klantenservice

N.B. Dit is een automatisch verstuurd bericht. Dat betekent dat een antwoord op deze e-mail niet

 

wordt gelezen.

EF165VZKK7908

 

 

 

Beste @MullerFreeler Als je niet plat gespamd wilt worden haal dan je telefoon nummer van het openbare forum af.

Als een medewerker deze gegevens nodig heeft kan hij deze verzoeken in je profiel te zetten

Of je doet dat gelijk al zodat ze gelijk aan de slag kunnen als je topic aan de beurt is.


Dank voor de tip @Roos79, telefoonnummer verwijderd uit het bericht en aan het profiel toegevoegd voor de KPN-medewerker. Ik dacht dat ik ergens had aangevinkt dat het bericht niet in het openbare forum kwam maar alleen naar KPN. Niet dus blijkbaar, goed dat je me erop wijst. Groet, Frank 


Het forum is altijd openbaar de chat die elders op de website zit die is privé.

Het is momenteel wel wat drukker als normaal maar men zal het topic oppakken wanneer je aan de beurt bent en dan zien ze gelijk je gegevens in je profiel dus dat scheelt al.


Hoi @MullerFreeler, welkom op het forum, en alvast bij KPN 🙂 Kan zijn dat er iets meer tijd moet zitten voor we een tweede poging moeten wagen. Wil je nog het Vodafone klantnummer toevoegen aan je profiel? Mag ook in het veld ‘persoonlijke opmerking’ erbij. Dan ga ik een nieuwe poging wagen om de portering in te voeren. Reageer hier even als je het profiel hebt aangevuld, en geef, voor de zekerheid, ook nog even aan per welke datum je het nummer wilt overzetten. 


@Erik_ , dank je. Ik heb het Vodafone klantnummer ook toegevoegd aan mijn profiel. Het overzetten mag zo snel mogelijk, dus zodra de portering succesvol is in/uitgevoerd. Dank en groeten, Frank


Ik heb er met een collega naar gekeken, MullerFreeler. Als het goed is zou er wat moeten gebeuren. Het is even afwachten of je daar ook gelijk al bericht over krijgt of dat het eerst hier nog wat door het systeem heen moet. Ik ben er zelf na vandaag pas maandag weer, maar ik vraag een van mijn collega's om hier morgen even naar te kijken of alles inderdaad goed gaat.


Hallo @MullerFreeler Ik ben de collega die door @Erik_ is gevraagd om om te helpen. Nog niet alles stond goed: iets in aanvraag is niet goed doorgekomen, waardoor hij op punt stond om te worden afgekeurd. Gelukkig hebben we dat kunnen voorkomen: we hebben alles gegevens nu kunnen doorgeven en de aanvraag voor nummer komt alsnog in orde. Je zult de bevestiging ongetwijfeld ontvangen en ik zal 'm ook nog even in de gaten blijven houden. 


Hallo @MullerFreeler Volgens mij is inmiddels alles in orde en is je nummer goed overgekomen. Is alles zo opgelost? 


@Bart_ dat klopt. Het overzetten naar KPN is gelukt, het werkt prima. Dank voor je inspanningen, groeten, Frank


Reageer