Skip to main content

Ik ben zondag jl. door een stel boefjes gehackt waarbij zij middels phishing geld van mijn rekening hebben gepikt. Gelukkig bleef dankzij een alerte bank de schade beperkt. Ik kreeg een groot deel van de schade door de bank vergoed met daarbij het dringende verzoek om aangifte van phishing te doen. Toen ik de site van de politie raadpleegde zag ik dat ik via 0900-8844 een telefonische afspraak moest inplannen voor de aangifte. Ik kon het nummer echter niet bellen met mijn telefoon. Toen ik een andere mobiele telefoon gebruikte kreeg ik de politie terstond te spreken.

Is mijn telefoon nu ook door de boefjes zodanig gehackt dat ik de politie niet meer kan bellen?

… en wat moet ik hier aan doen?

 

Henk

Hoi @nummer blokkering door phising! Wat een situatie! Een digitale wereld kan goed voor ons werken, maar helaas door dit soort lieden ook tegen ons. Heel fijn dat de bank er zo alert op is geweest. Een 09xx is een servicenummer: het kan heel goed zijn dat servicenummers geblokkeerd zijn. De blokkade kun je zelf regelen via onze klantenservice of, als er sprake is van veel gebruik van servicenummers binnen een relatief korte periode, of wordt door ons geblokkeerd. Het deblokkeren kun je regelen via onze klantenservice: heb je daar intussen al contact mee gehad? 
Zo niet, dan wil ik je vragen om met ons te bellen of te chatten, dat is het snelste en handigste omdat er een verificatiecode per SMS toegezonden moet worden. Je kunt 7 dagen per week, tussen 8 en 22 uur, met ons bellen op het gratis nummer 0800 0402. Chatten kan ook: je kunt via onze contactpagina een chat opstarten door te klikken op ‘Administratie’ en vervolgens op “Ik heb een andere vraag en wil graag contact hebben'. Je kunt dan een chat starten door op ‘Naar chat’ te klikken. Ik hoor graag of je eruit gekomen bent!


Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt opgelost. Anders hoor ik het graag!