Skip to main content

Ik heb lang geleden centraal de website nummerherkenning voor mijn mobiele dumbphone uitgezet. Ni wil die graag weer aanzetten, maar ik vind geen optie hiervoor op de website. Met de dumbphone gaat het niet. Hoe dit te regelen?

Ik lees dit nu voor de derde x in 5 uur.

En snap er nog niet veel van.

Een website voor nummerweergave... een website??? Nummerweergave is nummerweergave. 

Een dumbphone bedoel je eigenlijk een gsm mee???

Als mensen die jij belt je nummer niet zien dan kan dat komen doordat je het mee zenden van je nummer hebt uitgezet in het menu van je gsm.

Heb je dat ooit via de provider ( kpn) gedaan dan gewoon nu weer de helpdesk bellen om het weer aan te zetten.

0800-0402 (€ 0)

Werkdagen 8 tot 20 uur. Zaterdagen tot 17 uur.


Ik heb een zgn. dumbphone, dus een eenvoudige mobiele telefoon zonder allerlei smartfuncties en zonder de mogelijkheid apps te installeren. Ooit heb ik nummerweergave via de (toen nog) Telfort-website uitgezet. Dat wil ik nu ongedaan maken, zodat de opgebelde persoon mijn telefoonnummer kan zien, maar het kan niet meer via de website, en evenmin met mijn telefoon. Telfort werd overgenomen door KPN, de mogelijkheid om nummerweergave via de website te regelen verdween. Het zou dus nu moeten via die telefonische helpdesk. Die biedt weinig hulp, mocht de gebruiker na een lange wachttijd al iemand aan de lijn krijgen. Ik heb geprobeerd het uit te leggen en ze zouden het in de instellingen aanpassen. Dit was echter niet gebeurd. Twee dagen heb ik het weer geprobeerd. De medewerker zou het nakijken en zich na ca. 2 minuten weer melden. Die 2 minuten werden 5, 10 en nog veel meer minuten. De man was mij blijkbaar vergeten of wist niet hoe nu verder. Uiteindelijk heb ik de verbinding verbroken.

Dank u, KPN. Zo wordt de klant vanzelf naar een andere aanbieder verjaagd.

 


Beste @GerardM, welkom! Jammer om te lezen dat het je zoveel moeite kost om nummerweergave weer aan te zetten! Het is inmiddels nog niet gelukt via de telefonische klantenservice? Wil je in dat geval je forumprofiel aanvullen met je 06-nummer, postcode + huisnummer en evt. klantnummer? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan kijk ik met je mee. 


Inmiddels is het gelukt na de derde poging en veel verprutste tijd. Het zou handig zijn als de gebruiker dit via mijnKPN zelf aan zou kunnen passen, zoals ooit mogelijk was. Er zijn nog steeds mensen met een simpele dumbphone en zonder (moderne) smartphone.


Ik denk niet dat het type telefoon hier iets mee te maken heeft. Ik heb een smartfoon. Maar er is volgens mij nergens een mogelijkheid om nummerherkenning uit te zetten. Dat moet echt via KPN. 


Hoi, @GerardM 

Ik heb de uitgaande nummerweergave áltijd aan op netwerkniveau. Nu dat bij jou ook zo is: Als je (een keer) anoniem wilt bellen kan je bij je mobiel #31# voor het nummer plakken. Ook is de uitgaande nummerweergave via het menu “uit” te zetten. En ook simpel weer aan. Maar dan moet het in het netwerk dus wel standaard aan staan.

Veel “senioren” GSM's hebben die functie helaas niet in het menu. Zoals de Fysic FM-7600 die ik hier heb liggen. Maar een GSM van zo'n 14 jaar oud van Nokia weer wel.

Zelf heb ik enkele nummers zelfs met #31# in de lijst staan. Dus #31#+3120xxxxxxx bijvoorbeeld.


Naar ik heb begrepen hebben smartphones een telefoonapp waarmee dit kan. Zoals geschreven, het is inmiddels geregeld. Voor telefoonnummers die ik nog steeds liever zonder nummerweergave bel heb ik #31# gezet. Dat werk prima.


Als je gaat zoeken in de app store zal er vast wel wat te vinden zijn om anoniem te bellen. Al dan niet betaald en/of boordevol reclame. Maar dat moet je niet willen om zulk soort rotzooi te installeren. 


Tja, overal is een app voor. Maar die zal inderdaad zijn zoals @Nick83 al beschrijft. Al sinds de nummerweergave bestaat (in Nederland sinds 10 augustus 1998) hebben we vanaf de mobiele #31# en vanaf de vaste *31* om per nummer te bepalen of we anoniem bellen.

Voor telefoonnummers die ik nog steeds liever zonder nummerweergave bel heb ik #31# gezet. Dat werk prima

👍🙂