Skip to main content

Enige weken geleden is mijn simkaart geprobeerd om te zetten van Telfort naar KPN, dit is niet gelukt. Ik heb daarop een nieuwe simkaart in de KPN winkel gehaald, vanaf dat moment wordt mijn nummer niet meer meegegeven als ik bel. Ik heb de klantenservice gebeld, eerste medewerker melde dat hij iets veranderd had en dat het weer moest werken, helaas het werkte niet. Tweede medewerker constateerde dat alle instellingen bij KPN goed stonden en dat hij geen wijzigingen aan kon brengen ivm privacy. Dit lijkt mij heel vreemd, ik heb aangegeven dat de setting om nummerherkenning aan of uit te zetten bij de provider ligt en niet in het toestel. Hij bleef volhouden dat hij geen wijzigingen aan kon brengen. Simkaart in andere mobiel gestopt, probleem blijft, op andere mobiel instelling veranderd van meesturen naar niet meesturen en weer terug naar meesturen, helpt allemaal niet. Ook diverse keren toestel uit- en weer aangeschakeld, helpt ook niet. Ten einde raad naar de KPN winkel gegaan, weer nieuwe simkaart gekregen, instellingen gecontroleerd, maar ook dat mag niet helpen. Op dit forum komt meerdere keren dit probleem voor, onder andere van de heer Wim Vos, bij hem lijkt het probleem opgelost te zijn door een instelling die alleen KPN kan wijzigen.

Zouden jullie zo vriendelijk willen zijn deze instelling ook bij mij uit te voeren zodat mijn nummer weer herkend kan worden door de opgeroepenen?

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet, F_deG

Balen dit @F_deG :slight_frown:

Ik kan 2 dingen proberen en ding 1 heb ik inmiddels gedaan. Zou je nu je toestel eens willen herstarten en dan even kijken of je nummer weer mee wordt gezonden? Zo nee, dan ken ik nog een trucje!


Beste Maja,

 

Dank je wel voor deze terugkoppeling, maar helaas werkt het nog niet. Hoop dat jou 2de trucje wel helpt.

Alvast bedankt voor alle moeite.

Met vriendelijke groet, F_deG


Jammer @F_deG  :grimacing:

Trucje nummer 2 is dat ik bellen via 4G uitzet, voor zover ik van de technische mensen heb begrepen gaat het daar namelijk mis. Zou je willen testen of het nu wel weer goed gaat? Zo ja, dan zal ik bellen via 4G weer aanzetten, mocht het dan weer mis gaan dan kan ik direct bij de juiste personen aan het jasje trekken!


Beste Maja,

Dank je wel, deze truc heeft goed gewerkt, mijn nummer wordt weer doorgegeven.

Ben benieuwd naar het vervolg.

Met vriendelijke groet, F_deG


Ah dat is heel fijn @F_deG!

Ik heb bellen via 4G nu weer aangezet en ben heel benieuwd of nummerweergave dan nog steeds werkt, of dat je weer met afgeschermd nummer belt. Zou je het weer willen testen? :slight_smile:  Hopelijk goed nieuws! :fingers_crossed_tone1:


Beste Maja,

Dank voor alle hulp, helaas na het terug zetten bel ik weer anoniem. Zou je de truc nog een keer toe willen passen zodat de opgeroepenen weer zien wie er belt?

Met vriendelijke groet, F_deG


Noumoe, niet de reactie waar ik op had gehoopt :confused: Even een aanvullende vraag; welk merk en type toestel heb je? En lukt het eventueel om (voordat ik weer ga wijzigen) jouw simkaart in een ander toestel te testen om te zien hoe het dan gaat?


Beste Maja,

Op dit moment gebruik ik een Nokia 3.4, maar zojuist op jou advies mijn oude LG K10 geprobeerd en dan bel ik ook anoniem. Dus graag die '4G' instelling weer terug zetten want dan lijkt het wel te werken.

Nogmaals bedankt voor alle moeite 

Met vriendelijke groet, F_deG.


Bedankt! Ik heb bellen via 4G nu weer uitgezet dus het zou weer goed moeten gaan nu.

Verder heb ik jouw aansluiting én al onze ‘testresultaten’ als voorbeeld doorgegeven aan onze technische mensen, kan zijn dat ik er over een klein poosje even op terugkom bij je :slight_smile:


Maja,

Mijn nummer wordt weer meegestuurd. Dank, ik wacht rustig af of er nog een vervolg komt.

Met vriendelijke groet, F_deG


Er is nog weer een wijziging doorgevoerd, zou je het nog 1 keer willen testen voor me @F_deG? Hoop dat het nu goed is, want dan hebben we de oplossing gevonden!


Beste Maja,

Het is nog steeds goed, mijn nummer wordt meegezonden. Nogmaals dank voor alle moeite.

Met vriendelijke groet, F_deG


Ah helemaal top!

Bedankt voor je medewerking in deze kwestie @F_deG :blush: