Skip to main content

Goedendag, 

Sinds er geen oplossing komt voor een probleem waar wij al 6 maanden mee bezig zijn probeer ik het eens via het Forum.

Mijn vrouw wilde van zakelijk- naar consumentabbonement, er is ons toen geadviseerd om eerst een nieuw abbonement af te sluiten, deze een maand parralel te laten lopen en dan het oude nummer op de nieuwe SIM kaart te zetten. Nu blijkt achteraf dat dat helemaal niet de normale ganng van zaken was en dat dat heel gemakkelijk via een contractovername had moeten gebeuren, maarja dat is achteraf. Na heel veel bellen en 2 x een uur rijden naar een KPN winkel is dan eindelijk het “oude” abbonement omgezet naar SIM only en loopt het nieuwe abbonement ook nog. Nu was ons vertelt dat dit ook wederom een maand zo moest blijven voordat de nummer portering van de SIM only SIM kaart naar het nieuwe SIM kaartje gezet kon worden. Deze dag was dan eindelijk zover aangekomen op afgelopen maandag 26-4-21. Maar na een telefoontje naar de klantenservice is het wederom fout gelopen. Inmiddels loop ik nu al 4 maanden met dubbele abbonementen en is mijn vrouw slecht bereikbaar, vanochtend der kaart moeten opwaarderen etc. Het is gewoon 1 grootte ramp. zovel uren aan de telefoon gezeten en niemand die dit bij KPN kan oplossen.

Dus wie heeft de oplossing…?

Hallo @PHogewoning, welkom terug op het KPN forum! Goed dat je ons weer gevonden hebt. Ik begrijp dat jouw vrouw van een zakelijk abonnement naar een particulier abonnement wilde gaan. In plaats van een contractovername, is er een nieuw abonnement aangevraagd waarop het zakelijke nummer uiteindelijk opgezet zou kunnen worden. Het zakelijk nummer is omgezet naar prepaid, begrijp ik. Je noemt Sim Only, maar je hebt het ook over opwaarderen, dus ik ga hierbij uit van prepaid. Sim Only is namelijk ook een abonnementsvorm, terwijl prepaid met opwaarderen werkt.

Goed, je hebt al allerlei stappen ondernomen, maar het nummer van jouw vrouw is nog steeds niet overgezet naar het nieuwe particuliere abonnement. Heel begrijpelijk dat je nu wel een keer een oplossing wil! En ik wil je hier heel graag bij helpen. Het is alleen zo dat we voor dit soort zaken contact met de contracthouder nodig hebben. Uit jouw bericht begrijp ik dat de abonnementen op naam van jouw vrouw staan. Ik moet je dan ook vragen om haar contact met ons op te laten nemen via 0800 0402. Eventueel kan zij ook met ons chatten. Kies op onze servicepagina een onderwerp en klik vervolgens op 'ik heb een andere vraag en wil graag contact hebben'. Ze zal daarna een optie zien om een chat te starten.


Inmiddels via een welwillende medewerker van KPN is het probleem opgelost.

Topic mag afgeslioten worden.