Skip to main content

Hallo, erg vervelend dat facturen ineens niet meer via mail binnen komen, zeker voor een ondernemer. Ik heb 2 mobiele abonnementen waarvan de sim kaarten in apparaten zitten (veldboek en drone). Geen factuur dus shit voor de boekhouding. Dacht het even te regelen in mijn kpn, krijg ik berichtje dat er een sms verstuurd wordt. Lekker handig, dat werkt natuurlijk niet! Wat te doen? Kost me al teveel tijd dit.

Hallo @Moi-ici ,

Ik zou hiervoor even met KPN bellen.

KPN is hiervoor bereikbaar via 0800-0402. 

 

Je schrijft dat je een ondernemer bent. Betreft het een zakelijk abonnement ? 

Bij KPN houden ze ook van helderheid en gemak. de zakelijke klanten hebben andere behoeftes en interesses dan de privé gebruikers. Daarom hebben ze voor ondernemend Nederland een eigen forum: Zakelijk KPN Forum. Hier kunnen ZZP-ers en MKB-ers hun ei kwijt. 
 

Of bel voor een zakelijk abonnement met 0800-0403. 


Tja, je hebt zelf besloten om een simkaart die voor een mobiele telefoon bedoelt is te gebruiken in een andere device die dus geen sms ondersteund, enige mogelijkheid is even die simkaarten in een telefoon plaatsen, de sms ontvangen en als dat geregeld is terug plaatsen.

Zal even tijd kosten, wil je dat niet heb je de mogelijkheid om voor de toegestane oplossing te gaan, een data  kaart met 097 nummer, dit is al een tijdje eigenlijk verplicht omdat er schaarste is aan 06 nummers, word alleen niet actief op gecontroleerd wat eigenlijk wel zou moeten.

https://www.kpn.com/zakelijk/service/mobiel/nummerwissel.htm


Als het 06 nummers betreft, stop dan de simkaartjes tijdelijk in een telefoon en koppel ze aan jouw KPN ID (mijnKPN). Als het 0970 nummers betreft dan kan een moderator van KPN deze aan jouw KPN ID (mijnKPN) koppelen.

 

Overigens mogen 06 nummers niet gebruikt worden voor M2M communicatie en in die situatie zou KPN een 06 nummer om moeten zetten naar een 0970 nummer. Bron.


Wat een vervelende klier ben jij zeg doornekamp33, echt zo’n verveel die alleen maar negatief wilt reageren en gelijk conclusies trekt. Nee pannenkoek, natuurlijk betreft het geen 06 kaartje die ik in een ander device gebruik, zeurtje. Ik ben gewoon keurig naar een kpn-dealer winkel geweest en heb me laten adviseren wat te doen. Dat ik ondernemer ben en gedeeld gebruik doe is totaal niet van belang. Een 097 kaartje, waarvan de factuur ineens niet meer als pdf binnen komt en ik zoek naar een mogelijkheid om dit 097 nummer dan maar te koppelen aan mijn kpn. Dat is de vraag. Maar ik ga wel bellen, men vindt het hier maar wat leuk er van alles bij te melden om lekker te gaan zeiken. Tevens de laatste x dat ik op een forum deelneem. Niet iedereen hoor, maar er zitten nog steeds van die Walgelijke stumpers die er kennelijk een genoegen uit halen totaal niet relevante zaken aan te halen om hun waarschijnlijke tekortkomingen en minimalistische zijn denken te compenseren.


Hi @Moi-ici,

Jammer dat je het forum zo negatief ervaart :slight_frown: Ik denk dat @Doornekamp33 het veel positiever bedoelt dan dat jij het opvat!

Zou je beide mobiele nummers in het opmerkingsveld van je profiel willen noteren en even een seintje willen geven als je dat hebt gedaan? Dan ga ik er voor zorgen dat je de facturen alsnog in de mail ontvangt!


@Moi-ici Pannenkoek was gisteren best lekker hoor.😁😁

En als je het zo wil opvatten prima hoor ik kan toch niet zien dat het al een 097 nummer was, moet ik zeggen dat ik het wel vreemd vind dat ze op een data sim een sms versturen.😱😱dat mag KPN wel aanpassen is een beetje lastig om dat te ontvangen.


...moet ik zeggen dat ik het wel vreemd vind dat ze op een data sim een sms versturen.😱😱dat mag KPN wel aanpassen is een beetje lastig om dat te ontvangen.

Ik heb zelf ook een data-sim kaartje van 1GB per maand die door mijn zoon in het tweede sim-slot van zijn telefoon geplaatst is. Een sms ontvangen is in die situatie ook geen probleem.


Hi @Moi-ici,

Naar aanleiding van je privébericht kan ik aangeven dat ik de meest recente facturen naar je heb gemaild én intern door heb gegeven dat je de PDF graag in de mail wilt blijven ontvangen!