Skip to main content
Vraag

Hoe kan ik twee telefoonnummers uit mijn huishouden overzetten naar een externe provider?

• April 1, 2026
  • 2 reacties
  • 15 keer bekeken

Hoe kunnen eenvoudig 2 telnr's uit mijn bestaande bundel van 8 overgaan naar een externe provider? Wat moet daarvoor gedaan worden?

2 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 1, 2026

Hallo ​@Henk Barentsen ,

Je kunt dan bij de nieuwe provider gebruik maken van een overstapservice. De nieuwe provider regelt dit dan verder. 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Henk Barentsen. Welkom op de community! Het antwoord hierboven van Noordzee klopt. Als je twee telefoonnummers wilt meenemen naar een andere provider, dan kun je dit het beste regelen via nummerbehoud bij je nieuwe provider. Zij starten dit proces voor je op. Sluit een abonnement af bij de nieuwe provider voor de telefoonnummers die je wil behouden. Geef tijdens de aanvraag aan dat je je nummer(s) wilt behouden. De nieuwe provider regelt vervolgens de opzegging en overdracht van die specifieke nummers. 

Houd er rekening mee dat de nummers actief moeten zijn op het moment van aanvragen. De overige nummers in je bundel gewoon blijven doorlopen bij KPN. 

Â