Skip to main content

Nummer weergave van mijn LG Velvet werkt niet, ondanks dat deze via menu instellingen wel is geactiveerd. Ook code *#31# geeft geen oplossing. Graag Uw hulp.

P.S. Nummer weergave van een andere provider met dezelfde instellingen doet het wel.

Welkom op het forum, @GeertHG! Zou je jouw forumprofiel willen invullen? Reageer hier weer als je dit gedaan hebt. Dan controleer ik of aan onze kant de instellingen rondom nummerweergave goed staan.


Heb ik gedaan Erik, 

 

GHG


Dank je, @GeertHG. Aan onze kant staat alles goed. Zowel binnenkomende als uitgaande nummerweergave staat aan. Wat mij eraan doet denken, welke van de twee ervaar je problemen mee?

En je geeft aan dat het bij een andere provider wel werkt. Dit is dan als je hun simkaart in je telefoon hebt neem ik aan. Zou je kunnen aangeven om welke provider dit gaat?


Dank je, @GeertHG. Aan onze kant staat alles goed. Zowel binnenkomende als uitgaande nummerweergave staat aan. Wat mij eraan doet denken, welke van de twee ervaar je problemen mee?

En je geeft aan dat het bij een andere provider wel werkt. Dit is dan als je hun simkaart in je telefoon hebt neem ik aan. Zou je kunnen aangeven om welke provider dit gaat?

 

IK heb een tweede sim in het mobieltje, dat wel het nummer doorgeeft. Deze is van Olin, vroeger Olivenet in Spanje.


Dank je, @GeertHG. Aan onze kant staat alles goed. Zowel binnenkomende als uitgaande nummerweergave staat aan. Wat mij eraan doet denken, welke van de twee ervaar je problemen mee?

En je geeft aan dat het bij een andere provider wel werkt. Dit is dan als je hun simkaart in je telefoon hebt neem ik aan. Zou je kunnen aangeven om welke provider dit gaat?

 

IK heb een tweede sim in het mobieltje, dat wel het nummer doorgeeft. Deze is van Olin, vroeger Olivenet in Spanje.

 

Wellicht geeft dit dan toch een conflict. Je zou eens kunnen testen wat er gebeurt als je de simkaarten omwisselt of wanneer je de Spaanse simkaart eruit haalt.


Sorry voor mijn wat late reactie, maar je suggesties geven geen oplossing. Ik heb contact opgenomen met LG nederland, deze verwijzen door naar drmobile. Krijg daar alleen de reactie van om het apparaat maar op te sturen a 59 euro. , eerder lijkt het erop, dat ze mijn email niet eens gelezen hebben. 

Misschien heb je nog een suggestie ?


De suggesties die Remco geeft zijn ook niet bedoeld als oplossing. Maar als verdere stappen in het troubleshoot proces. Op dit moment is niet duidelijk wat de oorzaak is. Dan kunnen we ook niet oplossen.

Wat we zien is dat aan onze kant alles goed lijkt te staan. Volgende stap is dan de Olin-sim eens verwijderen en kijken of het probleem er nog is. Zo niet, dan is er iets rondom de aanwezigheid van die tweede sim die roet in het eten gooit. Als het probleem er dan nog is, dan is duidelijk dat het echt iets is rond onze sim. Eventueel in combinatie met je toestel.

De stap daarna is dan om de KPN sim te testen in een ander toestel. Heb je het probleem dan nog? Dan zit het echt in de sim of toch bij ons in het netwerk en kan ik een technische melding aanmaken. Heb je het probleem in een ander toestel niet, dan ligt het aan jouw LG.


Heb de sim in een ander toestel gedaan, toevallig ook een LG, en ook daarmee geen nummerweergave gekregen. De oorspronkelijke sim in dit toestel is een kpn sim, waarmee deze weergave problemen niet opgetreden zijn.  Overigens is de probleem sim nog een telfort sim……..heeft het daar mogelijk mee te maken ? 


Ah, dat zou inderdaad zeker kunnen @GeertHG! Dan raad ik je aan die simkaart te vervangen. Dit kan via je MijnKPN. Je kunt daar gratis een vervangende simkaart aanvragen :)


Nieuwe KPN sim ontvangen en geinstalleerd. Helaas ook met deze sim geen nummer weergave. Opnieuw in een ander toestel gezet. Ook bij dit toestel geen nummer weergave. 

Lijkt er nu toch op, dat erbij KPN wel iets verkeerd staat. 


Ha @GeertHG, je had hierboven nog niet doorgegeven of het er om gaat dat jouw nummer meegestuurd wordt of dat het erom gaat dat jij geen nummers ziet als je gebeld wordt. Ik heb een wijziging doorgevoerd. Kan jij je toestel eens uit- en weer aanzetten en laten weten hoe het er nu voor staat? 


Ha @GeertHG, je had hierboven nog niet doorgegeven of het er om gaat dat jouw nummer meegestuurd wordt of dat het erom gaat dat jij geen nummers ziet als je gebeld wordt. Ik heb een wijziging doorgevoerd. Kan jij je toestel eens uit- en weer aanzetten en laten weten hoe het er nu voor staat? 

 

Bedankt ! De wijzigingen hebben het gewenste effect gehad.