Skip to main content

Goedemiddag,

 

ik heb een prive mobiel abonnement waarvan ik het telefoonnummer op dit moment zowel prive als zakelijk gebruik.

 

In de toekomst wil ik met twee telefoonnummers zakelijk en prive gaan scheiden. Het betreffende telefoonnummer wil ik graag omzetten naar een zakelijk abonnement en voor het prive nummer wil ik een nieuw abonnement afsluiten.

 

De enige mogelijkheid die ik kan ontdekken is om door middel van een contractovername het huidige nummer naar een zakelijk contract om te zetten en prive een nieuw abonnement af te sluiten. Het nadeel hiervan is dat ik een afkoopsom moet betalen voor bijna een jaar (resterende looptijd) aan abonnementskosten.

 

Is er een oplossing waarbij ik deze afkoopsom niet hoef te betalen? De situatie is voor KPN ook interessant aangezien er een nieuw/extra abonnement afgesloten wordt.

Hoi @Pieter1984, welkom op ons forum!
Ik snap je vraag en het de afkoopsom is natuurlijk een beetje gek als je effectief een nieuw extra abonnement afsluit.

Inhoudelijk heb ik er helaas niet echt een oplossing voor. Heb je hierover ook al contact gehad met mijn zakelijke collega's bij 0800-0403 of op het zakelijke forum?


@Pieter1984 en @Thomas 

Het is per 1 maart dit jaar wel mogelijk om je abonnement te houden en je nummer te porteren naar een andere aanbieder, dan moet dat tussen particulier en zakelijk toch ook mogelijk zijn?

Zie deze pagina https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/overstappen.htm en dan bij de veelgestelde vragen:

 

Kan ik mijn nummer overzetten naar een andere aanbieder, maar mijn abonnement behouden?

Ja het is per 1 maart 2022 mogelijk om je huidige abonnement te behouden, maar wel je huidige nummer mee te nemen naar een andere aanbieder. Neem hiervoor even contact op met een van onze medewerkers.


Hoi @Pieter1984, welkom op ons forum!
Ik snap je vraag en het de afkoopsom is natuurlijk een beetje gek als je effectief een nieuw extra abonnement afsluit.

Inhoudelijk heb ik er helaas niet echt een oplossing voor. Heb je hierover ook al contact gehad met mijn zakelijke collega's bij 0800-0403 of op het zakelijke forum?

Hoi @Thomas en @GeSp ,

 

dank voor jullie reacties. Ik heb gisteren 20 minuten in de wacht gestaan, toen ik eindelijk een medewerker aan de lijn had en de situatie uitgelegd had werd de verbinding verbroken. Ik heb vervolgens niet meer terug gebeld omdat ik geen zin had om weer 20 minuten in de wacht te staan. 

 

Dank voor de tip @GeSp , ik neem dit mee als ik de klantenservice ga bellen. Mocht het niet mogelijk zijn om het nummer kosteloos om te zetten naar een zakelijk abonnement dan ga ik deze optie gebruiken om het zakelijke abonnement zonder extra kosten om te zetten naar een andere aanbieder.

 

Dank voor de hulp!