Skip to main content

Mijn vriendin belde vorige week(met onbekendere bundel) naar haar tandarts die in Ouddorp woont en kreeg service kosten geïncasseerd. Het nummer begint met Telefoon:+(0)187 700 2xx

 

bij het bellen is er geen waarschuwing gekomen dat het een betaald nummer is en de kpn helpdesk geeft aan dat 1877 een servicenummer betreft. Is het tegenwoordig zo dat lokale nummers buiten de bundel vallen?  Dan wordt het toch weer tijd voor een vaste telefoon…. Ben benieuwd of meer mensen dit hebben? 

Hoi @martijnmartensrsd 

Welkom op het forum van KPN.

Het nummer begint met 0187 en is gewoon het netnummer van Ouddorp, en is dus geen servicenummer waarvoor je eventueel extra zou moet betalen.

Alle vaste lijnen in Ouddorp beginnen dus met 0187, en vallen dus ook gewoon binnen een geldende belbundel of onbeperkt bellen via een mobiele telefoon.
Vandaar dat er ook helemaal geen waarschuwing vooraf nodig is, plus dat de klantenservice van KPN jouw verkeerde informatie heeft gegeven, wat uiteraard niet netjes is.

Maar je hebt het over een onbekende bundel op het mobiel van je vriendin, wat bedoel je daar precies mee?
Heeft die bundel toevallig een naam?
Bij welke mobiele provider zit jouw vriendin?

Maar het nummer wat jouw vriendin heeft gebeld, is dus een gewone vaste telefoonnummer van haar tandarts.

 


Het netnummer 0187 hoort bij de volgende regio's: Middelharnis, Stad aan 't Haringvliet, Nieuwe-Tonge, Sommelsdijk, Dirksland, Melissant, Herkingen, Stellendam, Goedereede, Ouddorp, Oude-Tonge, Achthuizen, Ooltgensplaat, Den Bommel.


Ja ik bedoelde onbeperkte bundel. Maar dit zijn gewoon nummers waar geen servicekosten aan hangen? Het is idd een vast nummer waar mijn vriendin naar heeft gebeld. De medewerker aan de telefoon van kpn was echt overtuigd dat de factuur klopt. Morgen maar eens een nieuwe poging wagen dan bij een andere kpn collega…
 

 


Hoi @martijnmartensrsd 

Als jouw vriendin onbeperkt bellen heeft op haar mobiele aansluiting, dan valt het bellen naar haar tandarts Dental Care Tandartspraktijk - telefoon: 0187-700 2XX gewoon binnen deze bundel, en zouden er dus geen gesprekskosten in rekening gebracht mogen worden.
Het is gewoon een vaste telefoonlijn.

Kun je eens nagaan of het geen ander telefoonnummer is (op haar mobiele factuur) waarvoor zei wel gesprekkosten moest betalen, bijvoorbeeld naar een 0900- nummer?

Kun je misschien een deel van deze factuur (zonder persoonlijke gegevens) waarop dat staat vermeld eens plaatsen in deze topic, zodat ik eens mee kan kijken.
Je kunt een foto van de factuur of een screenshot plaatsen in jouw topic, door te klikken op het zwarte vierkantje met daarin een berg symbool.


Stuk van de factuur onder; vriendin heeft het wel opgegeven en neemt het verlies.

Nog wel even in haar telefoon gekeken maar ze heeft echt dat directe nummer ingegeven. 


Hoi @martijnmartensrsd 

Hartelijk dank voor de extra informatie, want nu wordt het mij gelijk een stuk duidelijker.
Het telefoonnummer 1877 is van een nummerinformatie dienst waar je telefoonnummers kunt opvragen, mocht je die niet direct weten.

Zo te zien heeft jouw vriendin naar dit verkorte telefoonnummer gebeld, om het telefoonnummer van haar tandarts in Ouddorp op te vragen.
Het bellen naar een nummerinformatie dienst valt buiten de belbundel en onbeperkt bellen, en wordt dus apart in rekening gebracht.

In dit geval heeft de medewerker van de klantenservice van KPN dus gelijk.

Nadat zij het nummer van haar tandarts heeft gekregen, heeft ze gewoon gebeld met het vaste telefoonnummer van haar tandarts, dat staat ook keurig vermeld op haar factuur. 
Ze heeft met haar tandarts gebeld op 15 februari 2024 rond 09:30 uur in de ochtend, daarvoor zijn geen gesprekskosten in rekening gebracht, omdat ze onbeperkt bellen heeft.

Ik hoop dat mijn uitleg een stuk duidelijkheid heeft gegeven, en je dus nu ook weet dat het gesprekkosten betreft voor het bellen naar een nummerinformatie dienst via 1877.


Mijn vriendin zegt dat ze geen 1877 heeft gebeld. Staat ook niet in haar telefoon.  Zit er toevallig geen algoritme binnen die 1877 detecteert omdat er 0’en voor en na staan?

 


Het nummer waarna je vriendin heeft gebeld (bijgevoegde screenshot) is een gewone vaste telefoonlijn, die ook niet in rekening is gebracht op haar factuur.

Wel is er iets gebeurd tussen 09:28 en 09:30 uur, ze heeft toen geprobeerd een verbinding tot stand te brengen, die om 09:30 uur weer werd geannuleerd.
Ik denk dat er toen iets verkeerd is gegaan, bij het opzetten van een verbinding, maar wat dat kan ik je vanzelfsprekend niet zeggen, dat zou je echt even aan je vriendin moeten vragen.

Maar het correspondeert wel met de informatie op de factuur.
Om 09:28 uur is er gebeld (volgens de factuur) met het verkorte telefoonnummer 1877, en dat zie ik ook terug in de bijgevoegde screenshot.

Dus waar het is fout gegaan kan ik je niet vertellen, en is ook niet meer te achterhalen.

Een moderator kan eventueel voor je verder kijken in het systeem, of ze nog iets raars zien staan.
Vul in dat geval je forum profiel volledig in, en zet dan bij persoonlijke opmerkingen de gegevens van jouw vriendin, zoals haar 06-nummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van haar bankrekening waarvan de KPN factuur wordt betaald.

Binnen enkele dagen zal een moderator voor jullie verder kijken, en je voorzien van een antwoord.
Dan hoef jezelf niet meer te bellen met de klantenservice van KPN, maar verloopt alles via deze topic.

 


Dank voor de hulp Michel, heb mijn profiel aangevuld. Vriendin geeft aan het nummer van de website gewoon te hebben gebeld. De eerste annulering oproep klopte wel, maar was ook naar dat directe nummer zegt ze in ieder geval..

 

ik weet niet in hoeverre een moderator nog meer kan zien, ben benieuwd!

 

 


Hi Martijn. Ik kan verder hier geen gekke dingen zien. 

Het facturatieproces is in deze volledig geautomatiseerd, vanaf dit telefoonnummer is dus gebeld naar dit nummer. Het enige wat ik nog kan bedenken is dat ze de tandartspraktijk heeft opgezocht en dat het bovenste resultaat een advertentie van 1877 was waar ze op heeft geklikt, maar dat kan ik verder niet zien. 


Ik had verwacht dat het nummer 1877 dan in haar telefoon zou staan maar dat is niet zo. Ik dacht zelf dat er misschien een fout in het automatische systeem van kpn zou zitten die checkt of 1877 in het nummer voorkomt met nullen aan voor en achterkant en dan interpreteert dat het een service nummer is (maar wat niet zo is)

maar goed lastig te checken, dit topic kan gesloten worden.