Skip to main content

Hierbij de conversatie met de klantenservice over het omzetten van een mobiel abonnement naar een nieuw nummer. De inhoud spreekt voor zich. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat dit niet op te lossen is, het is een kwestie van het niet willen oplossen.

 

Uw chat transcript van 22 december 2021

Sa*: Goedemiddag, waar kan ik je mee helpen?

Ik: Hoi, op 10 december heb ik gebeld met de klantenservice voor een
wijziging van mijn mobiele nummer. Het nummer met het abonnement
toen was 06-. Ik heb bij Lebara een mooi nieuw nummer
gekocht, 06-. Ik wilde dit nummer op het abonnement hebben,
en het oude nummer op een prepaid.
Ik: Nu ik vandaag belde om het 06- nummer over te zetten naar
prepaid, bleek dat de medewerker op 10 december gewoon doodleuk
een nieuw abonnement heeft afgesloten, terwijl mij was toegezegd dat
het nieuwe nummer op dit abonnement overgezet zou worden.
Ik: Ik moest bovendien bij een KPN winkel een prepaid kaartje kopen zodat het 06- nummer daarop overgezet zou kunnen worden,
wat ik heb gedaan.
Ik: Maar vandaag blijkt dat hij keihard gelogen heeft, en nu zit ik met 2
abonnementen voor 1 persoon.
Ik: De 'oplossing' van de medewerker die ik vandaag sprak, was om het
nieuwe abonnement dan maar op te zeggen, wat ik natuurlijk ook niet wil.
Ik: Ik bel VOORAF voor informatie, ik doe precies wat er van mij
gevraagd werd, en nu zit ik met de gebakken peren.
Ik: Ik heb het abonnement van 06- overgezet naar de
goedkoopste optie, maar die kost alsnog 14 euro per maand. En dat
prepaid kaartje heb ik nu ook voor niets gekocht.
Ik: En op het nieuwe abonnement 06- zit ook nog eens
aansluitkosten van 25 euro, terwijl ik er vanuit ging dat dit was voor de
wijziging.

Sa*: Jeetje, wat een zooitje heeft die collega ervan gemaakt! 😞 Ik
heb ondertussen even gekeken naar de situatie Als je niet 2
abonnementen wilt hebben is de oplossing van mijn collega die je
telefonisch hebt gesproken hebt de enige helaas. :(

Ik: Tot het einde van het abonnement betaal ik dus ruim 250 euro aan
abonnementsgeld.
Ik: Da's dan toch wel erg vreemd. Ik neem vooraf contact op, krijg totaal
verkeerde informatie, en toch is het mijn probleem.
Ik: Liegen is dus kennelijk geen probleem voor de klantenservice?
Ik: Wel makkelijk hoor om je er zo vanaf te maken!
Ik: Gadverdamme gewoon.
Ik: Ik ben 266 + 25 euro lichter en jullie hebben 2 abonnementen tot die
tijd.

Sa*: Ik snap dat je mijn gegeven antwoord niet leuk vind maar ik
kan in deze niets anders voor je doen. Je kan het abonnement nog
annuleren. Hiervoor heb je nog 2 dagen met vandaag mee gerekend.
Dan heb je niet de extra kosten.

Ik: En dan nog het prepaid kaartje, maar dat was maar 10 euro.
Ik: Nee, dat wil ik ook niet. Maar je zegt het niet, maar liegen is dus
prima.
Ik: Maar goed, laat maar, je wilt blijkbaar niets doen, ondanks dat het wel
is toegezegd.

Sa*: Nee als je mijn chat goed leest zie je dat ik dit absoluut niet
goed keur en dat ik aangeef dat mijn collega in deze zeker fout zit. Ik kan
alleen zijn fout niet herstellen. Het enige wat ik voor je kan doen is het
abonnement annuleren. Dan krijg je de gemaakte kosten terug maar je
geeft aan dit niet te willen.

Ik: Het zou anders geweest zijn als de collega op 10 december dit vooraf
kenbaar gemaakt zou hebben, dan had ik tenminste nog een keus
gehad.
Ik: Inderdaad, laat maar...
Ik: Ik snap het gewoon niet.
Ik: Ik zal de chat 1 op 1 op internet zetten als waarschuwing voor de
waardeloze service aan anderen.

KPN en Lebara zijn 2 verschillende providers hé. Iets wat een medewerker bij Lebara doet kan KPN niets aan doen.

En je kunt geen nummer kopen. In ieder geval niet als particulier. Je sluit een abonnement af, daarbij krijg je een nummer toegewezen. Misschien is daar dan wat keuze in. Maar het nummer word nooit uw eigendom. 


Hoi Nick,

Ik heb toch echt bij Lebara een prepaid nummer gekocht. Deze is ook overgezet naar KPN. Dat gedeelte gaat prima.

Het probleem zit hem in het overzetten van het oude nummer naar prepaid. Dat was toegezegd, maar blijkt nu onmogelijk.


U heeft een Lebara prepaid simkaartje "gekocht". Daaraan zat een nummer gekoppeld. En dat wilde u omzetten naar een KPN prepaid simkaartje. Maar dat is dus een abonnement geworden bij KPN. 

Begrijp ik het zo goed?

Ik weet eigenlijk niet eens of dat überhaupt wel kan, een prepaid nummer van de ene provider verhuizen naar een prepaid bij een andere provider. Ik heb daar nog nooit van gehoord.


Je lebara nr kan alleen naar KPN als je een nieuw abonnement afsluit, dat is gelukt en dat kost je idd 25 euro aan afsluit kosten, kom je niet omheen.

Maar je oude abonnement kan niet naar pre-paid, is dat al opzegbaar of zit je nog aan een contract vast?


Hoi Nick,

 

Nee, het is net iets anders. Ik heb het prepaid kaartje gekocht, en dit nummer is gemigreerd naar KPN, maar dan niet prepaid, maar het zou op mijn oude abonnement gezet worden.

Mijn oude abonnement zou vervolgens naar een prepaid nummer worden overgezet, waar ik dus bij de KPN winkel een prepaid kaartje voor gekocht heb.

En dat laatste blijkt nu dus achteraf niet te kunnen, omdat er een nieuw abonnement is afgesloten. Als dit nu vooraf gezegd was, had ik in ieder geval kunnen bedenken of ik dit wel zou willen, nu heb ik niet meer zoveel keus.


Je lebara nr kan alleen naar KPN als je een nieuw abonnement afsluit, dat is gelukt en dat kost je idd 25 euro aan afsluit kosten, kom je niet omheen.

Maar je oude abonnement kan niet naar pre-paid, is dat al opzegbaar of zit je nog aan een contract vast?

 

Ik had begrepen dat die 25 euro voor wijziging was van het oude naar het nieuwe nummer, is ook echt zo gezegd.

Het oude abonnement is niet opzegbaar, dat loopt door tot juli 2023. Daarna zou het wel naar prepaid kunnen. Maar goed, was op 10 december niet zo afgesproken. Deze klantenservice medewerker heeft dit nog moeten navragen bij een collega, omdat natuurlijk niet iets is wat ze dagelijks tegenkomen. Hij heeft nog een verslag gemaakt omdat ik terug moest bellen om het nummer over te zetten naar prepaid.


Oei @Raymond Jansen , Dan ben je zeker verkeerd voorgelicht als het zo gegaan is zoals je zegt, je kan een nummer omzetten naar een bestaand abbonement, alleen vervalt dan het oude nummer, maw dat nummer ben je dan definitief kwijt.

Nu is dan dus de enige mogelijkheid dat nieuwe abonnement opzeggen, alleen je raakt dat lebara nummer dan ook kwijt, hetgeen jij niet wil maar wel de enige mogelijkheid om niet teveel/dubbel te betalen.


Klopt helemaal, het is niet anders...


Ojee @Raymond Jansen, niet zo fraai dit :slight_frown:

Je deelt aardig wat informatie in dit topic en ik probeer het hieronder allemaal op een rijtje te zetten:

  • je had al een mobiel abonnement van KPN
  • je wilde een ánder mobiel nummer voor dat abonnement en hebt niet gevraagd of wij je nummer wilden wijzigen (dat kan kosteloos) maar hebt hiervoor een prepaid kaartje aangeschaft bij Lebara
  • je hebt contact met ons opgenomen om het Lebara prepaid nummer over te laten zetten naar je bestaande KPN abonnement en hebt toen te horen gekregen dat je eerst een KPN prepaid kaartje moest aanschaffen zodat het al bestaande KPN nummer daar naar over gezet kon worden?
  • het Lebara nummer is echter omgezet naar een nieuw ‘extra’ KPN abonnement waardoor je nu 2 abonnementen hebt, 1 met je oude nummer en 1 met het nummer dat van Lebara komt?
  • er is aangegeven dat je zou kunnen annuleren om van het overbodige en ongewenste 2e abonnement af te komen, maar dat heb je niet gedaan omdat je anders het nieuwe nummer weer kwijt zou raken?

Zou je willen aangeven of het zo klopt en zo nee, hoe het dan zit? En zou je ook mijn vragen willen beantwoorden? Als ik de situatie helemaal helder heb, kan ik kijken wat ik nog voor je kan betekenen hierin!

Wil je ook alvast je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag beide mobiele nummers in het opmerkingenveld noteren!

 


Hoi Maja,

 

  • Ik had al een mobiel abonnement bij KPN, dat nummer staat in mijn profiel, bij opmerkingen als oud nummer.
  • Ik heb inderdaad via Lebara een prepaid nummer gekocht (en niet aan jullie gevraagd). Dit nummer staat als mobiel nummer in mijn profiel, als je het nummer ziet, zul je begrijpen waarom ik dit zo gedaan heb (mooi nummer).
  • Nadat ik het nummer gekocht had bij Lebara heb ik contact opgenomen met de klantenservice. Diegene heeft het nog nagevraagd, en er moesten een paar acties gedaan worden. 1. Het nummer van Lebara zou overgezet worden naar mijn abonnement, de overstap is telefonisch door de medewerker van de klantenservice gestart. 2. Als het nummer overgezet zou zijn, dan zou mijn oude nummer overgezet worden naar een prepaid kaartje, deze moest ik dan wel zelf even kopen, en aan mijn account toevoegen, wat ik gedaan heb.
  • En tot slot is in de chat inderdaad aangeboden dat ik nog kon annuleren, maar dan zou ik wel mijn nieuwe mooie nummer kwijt zijn, wat ik ook niet wil natuurlijk.

Ik steekt me gewoon, omdat ik vooraf contact heb opgenomen met de klantenservice. Als ze toen aangegeven zouden hebben dat ik dit alleen met een extra abonnement had kunnen regelen zoals het nu is gegaan, dan had ik nog andere opties gehad. Bijvoorbeeld het nieuwe mooie nummer prepaid houden bij Lebara, totdat het abonnement verstreken was. Of een goedkoper abonnement nemen bij bijvoorbeeld Simyo of een andere sim-only aanbieder. Bij Simyo bijvoorbeeld zou het abonnement € 5 per maand zijn, i.p.v. € 14 die ik nu moet betalen (goedkoopste optie bij jullie).

 

Met vriendelijke groet,

Raymond


Ah, het inderdaad een mooi nummer @Raymond Jansen :ok_hand_tone2: Ik snap wel dat je die liever niet kwijt wilde!

Het wordt me op basis van de notities die mijn collega's achter hebben gelaten, niet precies duidelijk hoe ze dit aan hebben willen pakken en waarom er voor deze weg gekozen is. Het toevoegen van een ander nummer aan een bestaand abonnement kan wel, maar dan vervalt het andere nummer dat eerst gekoppeld was aan het abonnement. Ik had de hoop dat ik meer informatie zou vinden over hoe ze dat nummer aan je prepaid aansluiting wilden koppelen, maar daar zie ik dus weinig over terug helaas :slight_frown:

Morgen overdag zijn er collega's aan het werk van een achterliggende afdeling die me hopelijk meer kunnen vertellen over dit proces, en die met ons mee kunnen denken met betrekking tot een (gedeeltelijke) oplossing voor deze situatie. Ik zal morgen gaan overleggen en kom daarna weer bij je terug!


Ik heb nog niks concreets te melden @Raymond Jansen, een flink aantal collega's is met vakantie deze week dus ik ben bang dat ik pas begin volgende week meer zal horen over deze kwestie!


Hoi Maja,

Ik wacht nog af. Dank!


Ik ben je niet vergeten hoor @Raymond Jansen, en zal opnieuw navraag doen in de hoop dat er nu snel een reactie zal volgen, ook deze week zijn er nog een aantal relevante collega's met verlof :grimacing:


Ik wacht af!


Hi @Raymond Jansen, op welk nummer ben je momenteel bereikbaar? De oudste of e nieuwste? Gisteren hebben ze geprobeerd om je te bellen, maar er staat bij genoteerd dat ze je niet te pakken hebben gekregen. Ik weet niet precies welk van de nummers ze hebben geprobeerd te bellen, maar zou graag nog even door willen geven welk nummer ze moeten hebben, zodat ze dit bij een volgende poging direct goed kunnen doen!


Hoi @Maja_ ,

Ik ben gisteren wel gebeld hoor, ik heb gesproken met Arletta, en die gaat kijken wat ze voor me kan doen.

Voor wat betreft de bereikbaarheid, alle nummers in mijn account zijn goed, behalve de KPN prepaid.

 

Groet,

Raymond


Ah super! Dan klopt de notitie niet helemaal, maar dat is alleen maar goed dus :slight_smile: Fijn dat het in behandeling is!


Hi @Raymond Jansen,

Ik heb net de update gekregen dat mijn collega van de klachtenafdeling het geregeld heeft en dat het oude nummer nu alsnog omgezet gaat worden naar prepaid, helemaal top! :blush:


Hoi @Maja_ 

 

Klopt helemaal, blij mee. Dank voor de hulp!


Mooi dat het toch naar tevredenheid opgelost is :smiley: Graag gedaan!