Skip to main content

Afgelopen vrijdag heb ik geprobeerd mijn mobiele abonnement bij KPN Mobiel te verlengen. Helaas had KPN zelf het gewenste toestel niet op voorraad en werd ik doorverwezen naar de Mediamarkt.

Vervolgens via de Website van de Mediamarkt mijn abonnement verlengd (ook controle uitgevoerd of mijn abonnement verlengbaar was).

De order kwam werd verwerkt, en zaterdagavond kreeg ik bericht van de Mediamarkt dat ik het toestel kon ophalen.
Vanmiddag in de winkel. Alles verder afgerond, tot de acceptatie van het contract. Deze werd geweigerd.
Reden: onduidelijk
De medewerker van de Mediamarkt adviseerde me contact op te nemen met KPN. Dus maar weer naar huis en telefonisch contact gezocht met KPN. (Wat ik ook niet snap dat ik telkens wordt terug verwezen naar de Website voor alle vragen en antwoorden. Maar het antwoord op mijn vraag is daar echt niet te vinden. Simpel: waarom is de aanvraag afgewezen?

Vervolgens na geruime tijd een dame aan de telefoon die vertelt me dat mijn Abonnement wel te verlengen is met Sim-Only, maar dat het toestel nog niet verlengd kan worden (ze heeft het over 2 verschillende termijnen). Ik snap er geen biet van. Immers vorige abonnement op hetzelfde moment met de telefoon afgesloten. Dus einddata zijn hetzelfde. En, check uitgevoerd waarin wordt bevestigd dat ik mag verlengen.

Zonder fatsoenlijk antwoord en een medewerkster die echt niet weet waar ze het over heeft, het gesprek beëindigd.

Nogmaals gebeld met de klantenservice, na 10 minuten in de wacht een andere medewerker aan de telefoon. Die bevestigd mij dat de einddatum niet de oorzaak kan zijn. Maar hij kan niet zien waardoor de aanvraag geblokkeerd wordt. Hij ziet echter ook geen order of aanvraag meer.

 

Vanavond terug naar de Mediamarkt. Het toestel staat nog steeds klaar voor mij en via een gesprek met een andere medewerker kom ik erachter dat het krediet blijkbaar wordt geweigerd door KPN.
Ik snap er niks van. Lagere maandlasten, minder kredietbedrag als bij het huidige aflopende abonnement.
Geen negatieve registraties bij BKR, enz.

Uiteindelijk een klein bedrag van het toestel contant betaald, en het was geen probleem.

Waar ik met name over val is dat niet duidelijk was waarom in eerste instantie de aanvraag werd afgewezen. Dit was niemand duidelijk. Mij niet maar ook de Mediamarkt niet.
Je wordt dus weggestuurd met vragen, van wat er aan de hand is/kan zijn.

En, als je dan vervolgens ook nog eens op een dergelijke manier door een medewerkster van KPN aan de telefoon te woord wordt gestaan, die maar wat roept wat niet waar is, dan vraag ik mij af of KPN wel aan klantenbinding doet. Blijkbaar speelt nog steeds de arrogantie van de grootste Telecomprovider een rol.
Ik zou toch KPN willen adviseren hier een andere rol in te gaan aannemen.
Slechte recensies kosten uiteindelijk altijd klanten, en kunnen grote gevolgen hebben.
Vroeg of laat komt er iemand waar wel wordt geluisterd naar hun klanten.

En, ik zou deze ongemotiveerde medewerkster een enkele reis “uitgang” aanbieden.

Of is het: “KPN sluit je aan” (alleen niet voor bestaande klanten)?
 

 

Ik denk dat het komt omdat het privacy gevoelige informatie is als een verlenging geweigerd word vanwege de inkomenstoets/BKR. Daarom ziet niemand het denk ik. Als u gewoon zelf verlengt via de website ziet u het wel. Maar andere mensen, ook KPN medewerkers zien er niets van vermoed ik.


Maar dat laat onverlet dat de medewerkster van KPN onzin uitkraamt over verschillende einddata en dat het abonnement niet verlengbaar is ivm de datum, ondanks dat ik wel een bevestiging via mail en sms heb ontvangen.

Als je niet mag verlengen, kom je überhaupt niet in de verlengmodule van KPN.


Klopt. Maar helaas hoort dat tegenwoordig bij de service van KPN, medewerkers die geen flauw idee hebben waar ze het over hebben. 


Hoi @Supervisors_nl, welkom op ons forum!
Bedankt voor je feedback! Zoals Nick hierboven ook al wel noemt zijn de BKR dingen niet allemaal inzichtelijk dus kan daar nog wel eens wat miscommunicatie over zijn. Al helemaal met externe verkopers.

Het hele verhaal over de verschillende termijnen komt me zo niet bekend voor maar ik zal je feedback in ieder geval doorgeven!

Sorry voor het ongemak!