Skip to main content

Volgens het data verbruik appje heb ik in de nieuwe gebruikers maand 1.15 GB verbruikt. Best wel veel voor mijn doen, dus ik heb een groot verbruiker de nek omgedraaid.

Mijn maand begint op de 8-ste en het is nu de 11-de.

Maar volgens KPN zit ik al over de helft van mijn tegoed, dus meer dan 2.5 GB.

Ik heb er over gebeld en ik had het wel gebruikt maar ze kon niet zien waaraan. En ik begrijp er ook niets van. Mijn tablet ziet geen buitensporig gebruik, mijn stupid-phone ook niet? En toch zijn de data weg. 

Ik heb hotspot aan staan zodat de routeplanner op mijn tablet (geen sim) de files ziet aankomen. Kan iemand van buiten die hotspot gebruiken zonder dat ik dat weet?

Hoi @Cargo! Iedere KPN-mobiel abonnee krijgt op de 1e van de maand de nieuwe bundel. Het kan zijn dat jij jouw factuur ontvangt rond de 8e. Dit heeft echter geen invloed op de dag waarop de bundel geactiveerd wordt. Dat is altijd op de 1e. 

Check je jouw gebruik in de instellingen van de iPhone of in de MijnKPN app? Ik adviseer je om altijd de app te gebruiken om je verbruik in te controleren. 
Ik neem aan dat je een wachtwoord hebt ingesteld voor jouw persoonlijke hotspot? Dan kan alleen iemand inloggen als diegene het wachtwoord weet. 
Heb je de hotsport 24/7 aanstaan? 


Lisa, 

Dank voor dit antwoord, dit maakt het een stuk duidelijker.

En nee, ik heb de hotspot niet continu aan een deze is beveiligd met een wachtwoord.