Skip to main content

Goedendag,

in mijn producten staat een,

voor ons, onbekend mobiel nummer. Het blijkt een zakelijke klant. Hoe kan deze verwijderd worden uit ons overzicht?

Hallo @mslendebroek 

Je kan in MijnKPN inloggen, en bij ‘Producten’ kiezen voor ‘Ontkoppel product’. 


Wat ik me dan afvraag is hoe het kan dat dat telefoonnummer aan jouw KPN ID gekoppeld is.

Ik denk dat KPN er verstandig aan doet eens zeer grondig naar dit fenomeen te kijken want het druist mijns inziens toch wel behoorlijk tegen privacy en security regels in.


@mslendebroek 

Is het ontkoppelen gelukt? 

 


Dag @Noordzee ,

nee het is niet gelukt. Ik was zelf ook onduidelijk in mijn omschrijving. Het nummer staat niet bij de producten maar als we in ons gezin mb’s  willen delen dat staat het nummer ertussen. 
 

Ik zal kpn zelf bellen om de situatie voor te leggen. Wat @wjb noemt over privacy, daar ben ik het wel mee eens.  Het is avg gezien een vreemde situatie


Goedemorgen @mslendebroek, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

In MijnKPN komt niet zo maar een ander nummer te staan, je moet namelijk een verificatiecode invoeren en dergelijke. Maar zoals je aangeeft is dat ook niet aan de hand in dit geval! Het is aangemeld bij jullie KPN Compleet registratie, dat heeft verder alleen te maken met het adres en niet met overige privacy dingen. Het kan zijn dat het nummer een verkeerd adres heeft doorgegeven om bij aangesloten te worden, of dat er nog een mobiel abonnement op jullie adres geregistreerd staat die niet van jullie is.

Je kan hiervoor het beste even bellen met 0800-0402 en vragen naar de KPN Compleet desk, of dat een collega hiervoor een ticket aanmaakt. Alleen die afdeling kan namelijk nummers uit een KPN Compleet registratie halen!


Alleen die afdeling kan namelijk nummers uit een KPN Compleet registratie halen!

Waarom kan je dat als contractant eigenlijk niet zelf via mijnKPN regelen?

Bij de concurrent is dat ook mogelijk.

 


@wjb terechte vraag, heb ik zo geen antwoord op! Aan de ene kant zou het handig zijn om dit zelf te kunnen, aan de andere kan is het ook fijn dat dit niet door iedereen die dezelfde inlog heeft (bij meerdere abonnementen) gedaan kan worden. 


 ...aan de andere kan is het ook fijn dat dit niet door iedereen die dezelfde inlog heeft (bij meerdere abonnementen) gedaan kan worden. 

Wat bedoel je hiermee?

Hoe kan het nu toch zijn dat meerdere mensen dezelfde inlog hebben, dat is toch uit den boze?


@wjb in gezinnen kan dit voorkomen lijkt me. Als iedereen zijn/haar verbruik wil zien, maar het in één MijnKPN is geregistreerd. Dan heb je dezelfde inloggegevens nodig. Dit is een keuze die persoonlijk genomen moet worden natuurlijk.


@wjb in gezinnen kan dit voorkomen lijkt me. Als iedereen zijn/haar verbruik wil zien, maar het in één MijnKPN is geregistreerd. Dan heb je dezelfde inloggegevens nodig. Dit is een keuze die persoonlijk genomen moet worden natuurlijk.

Dat is het antwoord dat ik verwacht had en dat is precies waar KPN wat mij betreft enorm de mist in gaat en wat bij mij, samen met HD-"Glas" op 1, nu hoog op het lijstje staat om voor te strijden.

 

De KPN ID waarmee je je abonnement beheert moet voorbehouden zijn de de contractant en niet aan de gezinsleden. Het is toch eigenlijk van de zotte dat ik mijn KPN ID aan mijn kinderen zou moeten geven opdat ze in de iTV app kunnen inloggen.

Ik pleit er al tijden voor dat elk lid van het huishouden van de contractant zijn/haar eigen KPN ID heeft waarmee

  • hij/zij in mijnKPN zijn/haar eigen product(en) kan inzien
  • hij/zij het wachtwoord van zijn/haar eigen emailadres kan beheren
  • hij/zij MB's kan delen met anderen binnen het huishouden
  • hij/zij kan inloggen in de iTV app en tv.kpn.com.
  • etc.

Zie ook het topic "KPN ID per lid van het huishouden".


@wjb dat jij er zo over denkt is bekend bij ons en ben het deels met je eens. Maar laten we niet verder off-topic gaan!

@mslendebroek, is het nummer inmiddels in jouw KPN Compleet registratie verwijderd?


@Susan_ nee, helaas niet. Gisterochtend uitgebreid contact gehad met een medewerker. Er zijn wel aanpassingen gedaan waaronder een mobiel nummer toevoegen van een gezinslid maar het onbekende nummer staat er nog tussen. Mogelijk veranderd dat nog deze dagen anders bel ik in de loop van volgende week wel weer op


@mslendebroek , vreemd! Mocht het niet lukken, kan ik hiervoor alsnog een ticket inschieten. Ik heb dan wel wat gegevens nodig, dus wil je in dat geval je Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer én het onbekend 06-nummer (bij persoonlijk opmerkingen)? Dit is alleen inzichtelijk voor jou en KPN moderators. Geef even seintje als het gelukt is, dan ga ik het alsnog doorgeven!


@Susan_ 

ik heb de gegevens toegevoegd. Dank voor je inzet. Hopelijk lukt het


@Susan_  weet je misschien ook waarom ik met mijn abonnement niet mb’s kan delen met het nummer van mijn zoon? Hij is gestraft bij kpn. Wij komen over vanaf Telfort. Is dat het?

 


Hi M, het onbekende nummer zullen we morgen loskoppelen. Dan is de afdeling rechtstreeks bereikbaar. 

Wat het nummer van je zoon betreft: Nee, hij wordt niet gestraft. Als jullie beide een KPN abonnement op hetzelfde adres hebben van de afgelopen jaren moet dit geen probleem zijn. Zou je ook zijn nummer ergens in je profiel willen invullen? Dan kunnen we dit ook nakijken. 


Gestraft moest gestart zijn natuurlijk. Foutje… ik zal zijn nummer in mijn profiel verwerken. Dank


Hoi @mslendebroek. Je kan helaas geen MB's delen vanuit een oud Telfort abonnement naar een KPN Kids Sim. Heb je op jouw adres een KPN abonnement of alleen maar oud Telfort abonnementen?


Nee. Het enige kpn is de kids slim. Verder is alles oud Telfort. Maar Telfort is KPN toch?


 @mslendebroek, klopt deels. Maar in de voorwaarden staat ook omschreven dat oude Telfort abonnement hier niet onder vallen. Pas als je het abonnement (TFT) gaat verlengen met een KPN bundel, kan je MB's gaan delen met elkaar.

Met welke abonnementen kan ik MB's delen?
Alleen bij een KPN Mobiel abonnement krijg je MB’s delen. Dit geldt niet als je een Telfort Mobiel abonnement hebt dat is overgezet naar KPN. Dan profiteer je namelijk nog steeds van de voordelen van Telfort. Je kan op je factuur zien of je een oud Telfort abonnement hebt: er staat 'TFT' bij de naam van je abonnement.


Goedendag

het onbekende nummer staat nog steeds vermeld binnen onze kpn omgeving. Ik heb gebeld met KPN en via dit forum contact gehad. In beide contactvormen is mij toegezegd dat dit nummer verwijderd zou worden. Het staat er nog steeds. Hoe kan het alsnog verwijderd worden?


@mslendebroek ik heb een ticket aangemaakt voor de KPN Compleet desk om het nummer uit de registratie wordt verwijderd! Ik ga er vanuit dat dit na het weekend geregeld wordt. Zullen we het beide even in de gaten houden?


Dank je👍🏻


Hi @mslendebroek! Volgens mijn gegevens ben je meteen 1 mei nog door ons gebeld, en is het inmiddels geregeld. Klopt dat?:smile:


Goedemorgen @Susan_ 

klopt idd. Ging ineens heel snel😅. Fijn en dank voor jullie inzet. 
 

groet

 

manfred


Reageer