Skip to main content

In mijn credit card overzicht zie ik een betaling van €20,00 aan PAYMENT.KPN.COM DEN HAAG NLD

Dat is de enige informatie die er staat, verder worden er geen details gemeld.

Een internet zoektocht levert op dat dat een betaling via KPN aan een derde partij is, en dat als ik wil zien wat het precies was, ik naar MijnKPN moet gaan en dan naar Online Aankopen. Maar er is helemaal geen optie Online Aankopen op de MijnKPN pagina! Alleen een overzicht van de betalingen van mijn abonnement, en daar staat geen losse factuur van €20,- tussen.

Dus wat moet ik nou doen om te zien wat voor betaling dat was?

Heb je de mogelijkheid om aankopen in de Google Play Store, Apple App Store en/of Microsoft Store via de KPN factuur aan staan?

Zo ja, heb je daar jouw aankopen al bekeken?


Als je iets aankoopt in de Play Store een app bijv. dan kun je kiezen tussen iDeal / Creditcard / Paypal een code inwisselen of het laten factureren naar gekozen provider. Bij een abonnement wordt dit gewoon netjes weergeven bij MijnKPN overzicht. Bij prepaid kunje aanschaf niet inzien omdat dit direct van je beltegoed wordt afgeschreven. Mocht je niet weten waar je beltegoed is gebleven, kun je via de Klantenservice vragen waaraan je beltegoed besteed is. Wel moet je dan je simkaartnummer of pukcode bij de hand hebben om jezelf te kunnen identificeren. Je kunt geen specificatie opvragen.


Als je iets aankoopt in de Play Store een app bijv. dan kun je kiezen tussen iDeal / Creditcard / Paypal een code inwisselen of het laten factureren naar gekozen provider. 

Ik raad iedereen aan om betalen via de factuur van de provider uit te zetten en eigenlijk ook betalen via de factuur volledig te laten blokkeren.

Bij T-Mobile kan ik dat gewoon in My T-Mobile instellen.

 


@wjb Vaak wordt betaling ook niet netjes doorgevoerd en heb je het idee wel betaald te hebben maar is je aankoop niet aanwezig op je device, waardoor je gaat twijfelen en nogmaals betaald en ineens 2 rekeningen krijgt….


@wjb Vaak wordt betaling ook niet netjes doorgevoerd en heb je het idee wel betaald te hebben maar is je aankoop niet aanwezig op je device, waardoor je gaat twijfelen en nogmaals betaald en ineens 2 rekeningen krijgt….

Ik ben een absoluut tegenstander van betalen via de factuur van de provider.

Het maakt de drempel voor aankopen laag en vaak worden kosten niet gezien en beoordeeld.

Het is ook nergens meer voor nodig, je kunt tegenwoordig gewoon via iDEAL betalen.


Hey @Pim B., welkom op het forum! :blush:

Heb je inmiddels meer duidelijkheid over waar de betaling vandaan komt? Is dat niet het geval dan kun je het beste telefonisch contact opnemen zodat je doorverbonden kan worden naar onze financiële afdeling Collections. Zij kunnen jou hier vast toelichting over geven. Je kunt mijn collega's bereiken op het nummer 0800 0402 (gratis). De afdeling Collections is op werkdagen tijdens kantooruren bereikbaar.


Een betaling op een credit kaart is geen betaling via de KPN factuur, ik denk eigenlijk gewoon aan oplichting ipv een geautoriseerde betaling door TS en dat KPN er ook weinig van kan maken, maar kan er naast zitten.

Naar welk rekening nummer is dit overgemaakt? @Pim B. 

 


Een betaling op een credit kaart is geen betaling via de KPN factuur, ik denk eigenlijk gewoon aan oplichting ipv een geautoriseerde betaling door TS en dat KPN er ook weinig van kan maken, maar kan er naast zitten.

Naar welk rekening nummer is dit overgemaakt? @Pim B. 

 

@Doornekamp33  Dat staat er niet bij! Zoals ik al zei, die ene regel PAYMENT.KPN.COM DEN HAAG NLD is alles wat er staat, verder wordt er geen informatie gegeven, geen details, niks.

@wjb en @Jose_  Ondertussen ben ik er wel achter welke betaling het was, maar dat was niet via de Google App store of Microsoft Store. Dat was via de alphacomm.network website. Maar ik ben daar dus enkel achter gekomen omdat ik dacht, hee, wacht eens, heb ik niet op die datum een betaling gedaan. MijnKPN maakt geen enkele melding van dat soort betalingen en ik heb verder geen enkel online overzicht gevonden waar je dat soort dingen kan terugvinden.


Heb je dan een prepaid met €20,- opgewaardeerd?