Skip to main content

Op mn factuur kom ik de tekst ‘Downloads Google Play Store’  voor 18,98,-- Bij geen van de gebruikte gmail accounts staat er een abonnement open of is er eentje actief. Ook via de bestelgeschiedenis valt niet te achterhalen waar deze kosten vandaan komen.   Hoe nu verder?

Hallo @Giel68. ,

Mogelijk ben jij of eventueel een familielid opgelicht. De laatste weken zie ik steeds meer dan dit soort meldingen. Dat kan bijv. ook via Instagram gebeurd zijn. 

 

Als het een aankoop via een appstore (playstore) betreft, zorg dan dat het betalen via jouw KPN factuur daar niet als optie opgenomen is.

Zie deze pagina.

Als het een zogenaamd SMS abonnement betreft, zet die dan stop en blokkeer jouw telefoonnummer voor dergelijke betaalde die sms diensten.

Dit kan je doen via https://payinfo.nl.

 

Ben je opgelicht via instagram? 

Zet de tweestapsverificatie in Instagram ook aan.
Te vinden onder instellingen-beveiliging 


Goedemiddag @Giel68. Jeetje, dat is wel schrikken lijkt me!
Noordzee noemt hierboven een paar goede stappen, heb je ook al contact gehad met google hierover?


Van google wordt ik niet veel wijzer. Ik heb de app playstore van de door ons gebruikte accounts nagekeken en vond daar geen noemenswaardige instellingen. Via payinfo heb ik de door het gezin gebruikte mobiele nummers gecontroleerd.

Dank voor de tips maar ben er nog niet..

Vanuit mn iPhone heb ik wel diensten die via de factuur worden verrekend maar dat is geen Google.. 


..just to be sure: iPhone abo’s laat ik nu via ideal verlopen en niet meer via KPN.. ben benieuwd naar de komende factuur..

..wordt vervolgd..


 

Vanuit mn iPhone heb ik wel diensten die via de factuur worden verrekend maar dat is geen Google.. 

De omschrijving Google Play Store zegt niets. Het kan ook vanuit de Appstore afkomstig zijn.  

 

Mijn advies blijft : 

Als het een aankoop via een appstore (playstore) betreft, zorg dan dat het betalen via jouw KPN factuur daar niet als optie opgenomen is.

Zie deze pagina.

edit : gelijk gepost. Ik zie dat je het nu geregeld hebt. 


Kan KPN voor de volledigheid/juistheid best de tekst op de factuur aanpassen zodat t niet verwarrend is: Google playstore <> Apple appstore..

 

 


Dat zou automatisch goed moeten staan @Giel68. Bij zo'n transactie zou ook een transactienummer moeten staan namelijk en die zijn voor google en apple niet hetzelfde. Als je wilt kijk ik graag even mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Heb je hierover ook al contact gehad met Apple?