Skip to main content

Ik heb in april een onbeperkt bellen abonnement genomen, maar heb nu 2 minuten naar een mobiel nummer in Frankrijk gebeld en moet toch kosten betalen. Hoe zit dit? Kleine lettertjes ivm overgang vanuit Telfort? Je kan heel moeilijk de informatie vinden. Ik had het opgezocht voordat ik ging bellen en kom er nu dus achter dat ik toch kosten moet betalen.  

Maar het onbeperkt bellen abonnement heb ik nu toch met KPN afgesloten? 

 

Roelof de Bruin

Bij mijn weten is onbeperkt bellen alleen in Nederland en naar, en vanuit het buitenland naar Nederlandse nummers.  Ik had hiervoor bij T-mobile een speciale buitenland bundel voor telefoneren in en naar het buitenland. 


Sorry net gelezen dat dit alleen voor abonnementen budget en basis voor 03-02-2019 van KPN geld. Dus daarna niet meer binnen de Hussel abo's.

Vanaf Telfort

Abonnement dat voor 26 januari 2020 Telfort was.

• Let op als je in Nederland bent: bellen en sms’en vanuit Nederland naar een buitenlandsnummer in de EU zit niet in je abonnement. Je betaalt een hoger tarief per minuut en sms.


Dag @RdeB. Van harte welkom hier. Ik begrijp uit je bericht dat er kosten in rekening zijn gebracht voor bellen naar Frankrijk. Of dat wel/niet klopt is afhankelijk van het abonnement dat je hebt. Ik lees dat je een Telfort abonnement had op het moment van de overgang naar KPN, maar ik lees ook dat je in april hebt gekozen voor onbeperkt bellen. Heb je toen verlengd of een nieuw abonnement afgesloten? Dat is me nog niet duidelijk.

Gaat het wél om een oud Telfort abonnement, dan klopt het dat je kosten buiten je bundel hebt gemaakt. Bellen en sms’en vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU zit dan namelijk niet in je abonnement, omdat dit niet onder roaming valt. Op onze website vind je een overzicht van de voorwaarden per abonnement

Als het nog niet duidelijk is, vul dan je profiel aan met je postcode/huisnummer, klantnummer, 06-nummer en de naam van de contracthouder. Geef een seintje als je dit hebt gedaan. Dan kan ik meekijken. 


Hallo @RdeB. Ik heb helaas geen reactie meer van je gezien. Mag ik er (voorzichtig) van uitgaan dat je vraag zo is beantwoord? Laat het gerust weten als er nog wel onduidelijkheden zijn. 


Dag Natasja,

 

Ik was op vakantie en had de inloggegevens niet van dit topic. Daarom nu pas reactie.

Zoals ik het kan zien, heb ik een mobiel abonnement bij KPN en zou dus naar verwachting geen kosten hebben bij bellen naar Frankrijk. 

Ik heb mijn profiel aangepast.

 


Hallo @RdeB. Geen probleem. Ik hoop dat je een fijne vakantie hebt gehad. Ik heb je abonnement erbij gepakt en ik zie dat je een Telfort abonnement hebt met 2000 MB en onbeperkt bellen, en daarnaast gebruikmaakt van CombiVoordeel: dubbele data. Hoewel Telfort Mobiel nu ook KPN Mobiel is geworden, loopt je Telfort abonnement nog door onder dezelfde voorwaarden als op het moment dat je je contract afsloot. Bellen en sms’en vanuit Nederland naar een buitenlands nummer zit dan niet in je abonnement. Het klopt dan ook dat je kosten buiten je bundel hebt gemaakt.


Het gaat er niet zozeer om naar welk land je belt. Maar welk landnummer het betreffende nummer heeft.

Franse nummers beginnen met +33…

Laatst nog iemand op het forum die naar iemand in Frankrijk belde en kosten had. Bleek een Roemeens nummer (+40 dus) te zijn. En dat is geen E.U.-land.


Reageer