Skip to main content

Ik heb onbeperkt bellen/sms. Nu heb ik over de maand oktober 14 euro extra kosten. Als ik kijk naar het overzicht, moet ik 14 euro betalen over een gesprek naar een mobiel nummer (ook KPN). Ik heb gebeld met de klantenservice. De persoon die ik aan de telefoon had, wist het ook niet en heeft het via de chat aan de betreffende afdeling gevraagd. Hij kreeg als antwoord dat ik over de 1900 minuten  per maand heen ben gegaan (Fair Use Policy). 

Mijn vragen:

  1. Klopt dit? Is er een Fair Use Policy van 1900 minuten per maand?
  2. Zo ja, waar staat dit. Zowel de KPN medewerker als ik kunnen dit nergens vinden
  3. Als dit niet zo is, is er überhaupt een Fair Use Policy? Van hoeveel minuten en waar staat dit
  4. En als dit niet zo is, waarom moet ik 14 euro extra betalen voor een gesprek naar een mobiel nummer (ook KPN)?

Graag jullie reactie. Alvast bedankt.

Welkom hier, @Dees1971! Hmm.. Ik heb wel eens gehoord over de fair use policy, maar hoe en wat moet ik even voor je navragen. Ook ik kan het zo gauw niet vinden namelijk. Uit ervaring weet ik dat we eerder een dienst blokkeren, dan dat we (zonder waarschuwen) ineens kosten in rekening brengen. Ik zoek het graag voor je uit. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? 


Dank je voor je reactie Lisa.

Ik heb de gegevens in mijn profiel aangepast.


Hallo @Dees1971 

 

Het zou niet aan de Fair Use Policy moeten liggen want volgens de website is die er niet, onderaan bij de Veelgestelde vragen vind je dit:

 

Is er een fair use policy voor onbeperkt bellen bij mijn Sim Only abonnement?

Nee, die is er niet. Onbeperkt bellen is ook echt onbeperkt bellen. En als je MB's op zijn? Dan verlagen we je alleen je snelheid, maar brengen we geen extra kosten in rekening.

Liever nog even doorgaan op de hoge snelheid? Kies dan voor onbeperkt bij je Sim Only, met onze Unlimited data bundel. Of zet een extra databundel aan.

 

Bij abonnementen met toestel staat het minder uitgebreid maar daar wordt ook niet over een FUP gesproken, er zou toch ook geen verschil mogen zijn tussen abonnementen met of zonder toestel.


Bedankt voor je gegevens, @Dees1971. Ik zie iets geks op jouw factuur. Bij de gemaakte belkosten staat 31 juli 2020 (zie pag. 3 factuur). Het is erg gek dat er verbruikskosten van 3 maanden eerder vermeld staan op dit factuur. Ik zet het door naar onze afdeling facturen. Zij gaan ons vertellen wat er aan de hand is met het factuur. Je hoort dus nog van me! :nerd:


Dank je wel @Lisa. 

Ja dat heb ik ook gezien en gemeld aan de klantenservice. Zij gaven aan dat de fair use policy over 4 maanden bekeken wordt en dat daarom juli op de factuur staat. 

Ik ben heel erg benieuwd, wat de afdeling facturen erover gaat vertellen.

Ik wacht het af

 


Ik ben eens gaan zoeken. Bij kpn zelf vind ik niks mbt tot fair use aan belminuten.

Maar wel op andere sites. Die melden een fair use van 3000 minuten per maand. Dat is ongeveer 1,6 uur per dag gemiddeld.

Andere providers hanteren voor bellen hogere fair use plafonds.

bron1, bron2, bron3.


Dank je @PeterG.

Die 3000 minuten heb ik ook gevonden op andere sites. Daar zit ik trouwens onder. 

Ik heb nooit problemen gehad met mijn abonnement (2 jaar). Alleen nu met Corona bel ik wat vaker. En zoals @GeSp ook al vermelde, volgens de website is onbeperkt dus ook onbeperkt.

Ik snap het principe van een Fair Use Policy wel, maar dan zou het toch op de website van KPN zelf moeten staan.

Hopelijk betreft het een foutje op de factuur.


Zo te lezen heb je een ander topic geopend en heeft mijn collega de kosten meteen vergoed. Het ticket is ingetrokken zodat het niet dubbel vergoed wordt :joy:. 
Voor de toekomst is het efficienter om één topic te openen per vraag. >Case closed :sunglasses:


Hoi @Lisa, Ja dit klopt. Ik had eerst een reactie geplaatst op een ander bericht, wat ook over onbeperkt bellen ging. Deze reactie kon ik niet meer terugvinden, vandaar dat ik een nieuw topic heb geopend.

In ieder geval bedankt voor de moeite en een fijn weekend toegewenst :relaxed:


Fijn weekend! :sun_with_face::butterfly:


Reageer