Skip to main content

Bij het afsluiten van mijn abonnement heb ik uitdrukkelijk gevraagd of onbeperkt data ook echt onbeperkt is een niet bv 22Gb... Nee hoor, zei de medewerker nog, onbeperkt is echt onbeperkt... NIET DUS!!  Het gesprek heb ik nog op mijn oude mobiel staan. Nu zit ik in het buitenland en heb ik aan 25Gb niet genoeg! Ik voel mij weer genaaid door de KPN! Vorig jaar al 6 maanden op mijn nieuwe mobiel moeten wachten terwijl ik 900km door Spanje liep met een oud abonnement waarmee ik moest navigeren, wat dus niet ging. Nu weer dit! Ik heb het gesprek opgenomen!   Onbeperkt in d hele EU, die 22Gb is alleen buiten de EU... amehoela!  Ik vind  dat de kpn zich nu aan die afspraak moet houden. 

Heb je ook bij die uitdrukkelijkheid gevraagd of dat buiten Nederland ook het geval is?????

Bij álle providers is onbeperkt alleen in Nederland en de rest van de E.U. is het per maand 25 GB (KPN) of 22 GB (T-mobile). Buiten Nederland zijn er ook geen gratis aanvullers, maar kun je wel extra internet kopen.

Een verbruik van meer dan 25 GB per maand voor navigeren is gigantisch! Of ga je 's avonds op je bestemming steeds nog even een uurtje tv kijken via 4G.

Buiten NL is er geen netwerk van KPN en moeten zij GB kosten afdragen aan de provider die je gebruikt. Derhalve kan het niet eindeloos gratis zijn buiten NL. En ga je dat ook niet krijgen.

Extra bundels binnen E.U. maar buiten Nederland:

250 MB/min/sms € 2,99 sms NL-EU 250 AAN naar 1266; 1000 MB/min/sms € 7,99 sms NL-EU 1000 AAN.

Extra aanvullers € 0 binnen Nederland op de DAGbundel van 5 GB:
sms NL1000 AAN naar 1266.


Welkom op het forum @Frielie. Zoals Peter al zegt is er bij alle providers bij de onbeperkte bundels een maximum voor het gebruik in de EU. Dit wordt ook genoemd op onze website: Unlimited Data abonnementen bij KPN. Dat is hoe het abonnement in elkaar zit, daar kunnen we niets aan veranderen.


Tuurlijk staat het ergens vermeldt...daar twijfel ik geen moment aan, want daar vallen jullie op terug... maar dat is niet wat de persoon aan de telefoon mij heeft verteld! En ja, expleciet gevraagd of dat onbeperkt ook buiten nl geldt! Juist omdat ik per jaar 2 maanden in het buitenland loop. En wat dan nog als ik in de. Avond een film kijk! Wat heeft dat er nou mee te maken! Flauwekul!  Er is mij gezegd :  onbeperkt data in heel de EU!!! DAAR GAAT HET MIJ OM!!! 


Ik heb ook een unlimited abonnent aangeschaft en er stond bij mij heel gek unlimited date in nl en de eu en daarna staat 25 GB in de eu wat raar er staat letterlijk boven onbeperkt internetten bellen en sms ik merk dat er in de site ook vaak rare instructies worden aangegeven en misschien dat daar even zou naar kunnen gekeken worden.

 


Ik heb ook een unlimited abonnent aangeschaft en er stond bij mij heel gek unlimited date in nl en de eu en daarna staat 25 GB in de eu wat raar er staat letterlijk boven onbeperkt internetten bellen en sms ik merk dat er in de site ook vaak rare instructies worden aangegeven en misschien dat daar even zou naar kunnen gekeken worden.

 

Dan is het misschien wel handig als u zegt waar u dat gelezen heeft. Linkje? Of schermafdruk?


Hoi nick het staat bij voordelen van unlimited maar ik heb ook 50GB om weg te geven wat ik zelf niet kan gebruiken.


Ik kom hier ook net achter. Fijn, tijdens opladen een beetje Olympische Spelen kijken, want een onbeperkt abo.… niet dus

Dat is het einde van dit abonnement, dat weet ik wel. Daarvoor betaal ik niet de hoofdprijs elke maand. Bij terugkomst schroef ik dit aanmerkelijk terug, want dit schiet niet op. Mijn oma zou zeggen: Volksverlakkerij! 

 


Ik heb hetzelfde probleem,  internet in buitenland werkt niet meer na 25 mb, nu ontvang ik gedeelde mb' s van een ander abonnement,  via sms bevestigd,  maar kan ze niet gebruiken,  zie nergens dat ik ze ontvang... hoe kan dat worden opgelost?


Ik heb hetzelfde probleem,  internet in buitenland werkt niet meer na 25 mb, nu ontvang ik gedeelde mb' s van een ander abonnement,  via sms bevestigd,  maar kan ze niet gebruiken,  zie nergens dat ik ze ontvang... hoe kan dat worden opgelost?

Je kunt bij een unlimitid abonnement geen data van een ander krijgen. Je zult een bundel moeten kopen.


Ik kom hier ook net achter. ……………………knip

 

 

. Mijn oma zou zeggen: Volksverlakkerij! 

 

Mijn Oma zou gezegd hebben, Jochie, had je de voorwaarden niet gelezen, beetje dom hè.


Ik kom hier ook net achter. ……………………knip

 

 

. Mijn oma zou zeggen: Volksverlakkerij! 

 

Mijn Oma zou gezegd hebben, Jochie, had je de voorwaarden niet gelezen, beetje dom hè.

Tja, het woord 'onbeperkt' kun je ook op zoveel manieren uitleggen. Beetje dom van me inderdaad dat me dat niet gelijk deed vermoeden dat er iets in de voorwaarden over beperkingen moest staan. 


Tja, het woord 'onbeperkt' kun je ook op zoveel manieren uitleggen. Beetje dom van me inderdaad dat me dat niet gelijk deed vermoeden dat er iets in de voorwaarden over beperkingen moest staan. 

"Beperkingen" die gewoon conform de internationale afspraken zijn en die door alle providers gehanteerd worden.

Zie hier waar je recht op hebt.


Ik kom hier ook net achter. ……………………knip

 

 

. Mijn oma zou zeggen: Volksverlakkerij! 

 

Mijn Oma zou gezegd hebben, Jochie, had je de voorwaarden niet gelezen, beetje dom hè.

Tja, het woord 'onbeperkt' kun je ook op zoveel manieren uitleggen. Beetje dom van me inderdaad dat me dat niet gelijk deed vermoeden dat er iets in de voorwaarden over beperkingen moest staan. 

In het vervolg dus standaard de algemene voorwaarden doornemen? Zeker een beetje dom dat je dat niet hebt gedaan.


Nou ja... gewoon ff googlen op "KPN unlimited". Dat weet je het snel genoeg wat je krijgt".


Dan had ik beter het oude abbo kunnen houden... kon ik nu nog genieten van gedeelde mb's tijdens mijn vakantie,   het is idd volks verlakkerij,  ben benieuwd wat een advocaat van deze manier van adverteren vindt... ik heb samen met vrouw en kids 6 aansluitingen en kpn tv... denk dat het tijd wordt voor een andere provider... misschien iets voor de consumenten bond.. maar het zal kpn een worst wezen wat de kleine man denkt...


Dan had ik beter het oude abbo kunnen houden... kon ik nu nog genieten van gedeelde mb's tijdens mijn vakantie,   het is idd volks verlakkerij,  ben benieuwd wat een advocaat van deze manier van adverteren vindt... ik heb samen met vrouw en kids 6 aansluitingen en kpn tv... denk dat het tijd wordt voor een andere provider... misschien iets voor de consumenten bond.. maar het zal kpn een worst wezen wat de kleine man denkt...

Je kan altijd je abonnement omzetten naar een abonnement met data bundel hoor. Het gaat dan vanaf begin volgende factuurperiode in.

Als je naar het buitenland gaat is dat misschien geen slecht idee om dat 1 maand te doen. Maar dan moet je het wel van tevoren regelen. Als je weer terug in Nederland ben zet je het weer terug.


Dan had ik beter het oude abbo kunnen houden... kon ik nu nog genieten van gedeelde mb's tijdens mijn vakantie,   het is idd volks verlakkerij,  ben benieuwd wat een advocaat van deze manier van adverteren vindt... ik heb samen met vrouw en kids 6 aansluitingen en kpn tv... denk dat het tijd wordt voor een andere provider... misschien iets voor de consumenten bond.. maar het zal kpn een worst wezen wat de kleine man denkt...

Consumentenbond kan en gaat hier niks mee doen daar de voorwaarden hartstikke duidelijk zijn. Dat jij je hier vooraf niet in hebt verdiept is toch niet de schuld van KPN? Beetje Calimero gedrag dit.


...het is idd volks verlakkerij,  ben benieuwd wat een advocaat van deze manier van adverteren vindt...

Ik denk dat geen enkele advocaat daar iets problematisch in ziet, het staat toch duidelijk vermeld.

 

Ook de andere providers hanteren (uiteraard) zo'n limiet.

T-Mobile:

 

Vodafone:

 


Tuurlijk hebben jullie gelijk... maar ik moet me toch even kunnen uiten... wie leest er nu de kleine lettertjes... ik denk onbeperkt,  handig kan ik lekker lui kijken op vakantie.. nu deel ik mijn onbeperkte mb's met het abbo van mijn vrouw... zet de hotspot van haar aan en geniet alsnog... eigenlijk is het lood om oud ijzer... ik blijf positief, hopelijk gezond, Bedankt voor de reacties.. pieppiep hallo....