Skip to main content

Ik heb een abonnement met onbeperkt internet. Heerlijk makkelijk, nooit omkijken of je verbruik op is.

Echter, na 5 gig heb je maar heel traag internet en moet je extra’s mb’s Gratis bijkopen in je “mijn KPN”. Dit kan maar per 1 gig tegelijk.

Lastig vervelend en niet nodig. Lastig omdat ik de telefoon niet bij mij heb, maar ergens in huis ligt als hotspot.

Vervelend omdat ik wel betaal voor onbeperkt internet maar er wel moeite voor moet doen om dat iedere dag de hele dag te hebben.

Niet nodig omdat er nooit een maand lang dagelijks meer dan 5 gig verbruikt wordt.

ook lastig omdat het een uur kan duren voordat de mb’s zijn bijgeschreven. 

Nu zit ik te pas en te onpas mb’s bij te bestellen, terwijl ik die misschien helemaal niet nodig heb die dag.

 

Het zou fijn zijn als de “beveiliging” voor >5 gig eraf gehaald wordt. Iedereen gaat met afsluiten van een abonnement akkoord met de FairPlay rules. 

Als dat echt een onmogelijk iets is, zorg dan dat ik op “mijn KPN” kan zien hoeveel mb’s ik nog tot mijn beschikking heb. Dan kan ik tijdig mb’s “bijkopen”. 

 

Hi Rob, welkom op het forum. 

Deze vraag ik al best vaak gesteld, en dat is begrijpelijk. 

Die beveiliging van 5 Gb is juist gedaan om te voorkomen dat de mobiele verbinding wordt gebruikt als vaste verbinding. Dat je je toestel niet bij je hebt maakt wel een stuk lastiger om bij te houden hoeveel je hebt verbruikt, hier heb je namelijk apps voor. Data using tracking apps. Ik ben bang dat de manier waarop je het nu doet, "te pas en te onpas” bijbestellen, de enige manier is. 

Misschien dat gebruikers hier nog een oplossing weten die ik nu even over het hoofd zie.