Skip to main content

Hallo, daar zijn we weer.

Dagelijkse LIMIET overschreden, en nou krijg ik de foutmelding ;

Beste klant, helaas kunnen we uw aanvraag voor Gratis 2GB NL extra nu niet verwerken. Probeer het later nog eens. Groet, KPN

 

 

Wanneer houdt dat later in? Over een paar uur ofzo?

Ik vind dit zwaar jammer.

 

Nogsteeds niks 

 


Ik denk dat ik mijn abonnement ook maar ga beperken tot een bepaald aantal euro per dag.   Als jullie dan meer willen mogen jullie mij steeds smsjes sturen.    

Noem ik onbeperkt betalen.


Ik heb al vaker melding gemaakt van dit probleem. Had al lang iets aan gedaan kunnen zijn.


Bent u om 00:57 al door de 8 GB heen? Dan is dit geen geschikt abonnement voor u. Dan kunt u beter op zoek naar iets anders.


Bent u om 00:57 al door de 8 GB heen? Dan is dit geen geschikt abonnement voor u. Dan kunt u beter op zoek naar iets anders.

Ik was iets aan het downloaden ja. En ik woon nogsteeds op een plek waar KPN geen vaste verbinding kan leveren.

Dus ik moet mijn mobiele verbinding gebruiken. 

 

Pfft door de 8gb heen. Het is toch onbeperkt internet gast. Wat is dit nou voor reactie 

En nee ik was niet om 1 uur in de nacht al door de 8 GB heen. Ik was er al de hele avond daarvoor doorheen pas vanaf een uur of 00:30 kon ik de extra bundels ineens niet meer activeren


En wat voor anders had je mij aan te raden dan? Of is jouw advies iets wat mensen laat zoeken tot ze een ons wegen?


@Jeroenv86 lukt het ondertussen wel weer om de extra 2GB aan te vragen?


@Jeroenv86 lukt het ondertussen wel weer om de extra 2GB aan te vragen?

ja ergens begin van de ochtend deed hij het weer.

ik was een download van ongeveer 90 gb aan het doen op mijn pc dus vandaar ik weet niet of het fout ging bij het resetten van de daglimiet of dat ik al meteen door de daglimiet heen was, gezien ik ongeveer met 20mbps aan het downloaden was dan ben je ongeveer in 7 minuten door de daglimiet van 8 gb heen. 

het lijkt er mij op dat het systeem van de extra bundel aanvraag ergens rond 01:00 moet resetten, als de nieuwe daglimiet wordt gereset ofz. ik weet niet precies waar dit fout gaat maar ik heb dit een aantal keer eerder zo meegemaakt, dat ik door mijn daglimiet heen was en het daarna niet meer lukte om de extra bundels te activeren.
daarentegen zijn er ook een aantal keren geweest dat ik ook rond dezelfde tijden met het aanvragen van extra bundels bezig was en dat het wel goed ging,  zou wel kunnen dat ik misschien te snel probeerde extra bundels te activeren, want daar gebruik ik bij zulke grote download een bot voor. (een app die automatisch sms'jes stuurt om de 3 minuten)……… (en nee Nick het gebruik van zo'n app is niet de reden dat het fout ging, want als ik overdags dit zn gang laat gaan dan verloopt de gehele download van zulke formaten vlekkenloos en werkt dit dus prima en kunnen we waarlijk zeggen ja dit is onbeperkt internet, maar het probleem is wel alleen voorgekomen in de nacht, kortom er zit daar ergens een kwetsbaarheid in het systeem van kpn waardoor er een soort storing ontstaat en dat beperkt toch de mogelijkheid om onbeperkt door te kunnen gaan) 


@Jeroenv86 of je nu een bestand van 2GB of een bestand van 200GB wilt downloaden, dat is volledig aan jou. We beloven je onbeperkt data en zolang je je aan de algemene voorwaarden houdt hebben wij de verplichting dat voor je mogelijk te maken. Wat ik denk dat hier aan de hand is dat er onderhoud was aan de onderliggende systemen. Dit gebeurt voornamelijk 's nachts. Wat ik zou willen aanraden is dat als je van tevoren weet dat je een grotere download gaat doen dat je dit probeert in de plannen op zo'n manier dat je de bundel niet tussen middernacht en vier uur 's ochtends hoeft aan te vragen. Dan werk je daarmee om eventueel onderhoud heen. Ook is het zo dat het systeem dat de SMS verzoeken verwerkt slecht reageert op verzoeken die kort na elkaar verzonden worden. Probeer daarom tussen elke SMS minimaal twee minuten te houden. Als laatste geef je aan dat je deze bundel voornamelijk gebruikt omdat op je locatie het internet niet heel goed is. Vaak hebben we daarvoor alternatieven zoals Internet Buitengebied. Je kan via de link op die pagina zelf je postcode checken. Wellicht dat daarin nog iets haalbaar is?


@Jeroenv86 of je nu een bestand van 2GB of een bestand van 200GB wilt downloaden, dat is volledig aan jou. We beloven je onbeperkt data en zolang je je aan de algemene voorwaarden houdt hebben wij de verplichting dat voor je mogelijk te maken. Wat ik denk dat hier aan de hand is dat er onderhoud was aan de onderliggende systemen. Dit gebeurt voornamelijk 's nachts. Wat ik zou willen aanraden is dat als je van tevoren weet dat je een grotere download gaat doen dat je dit probeert in de plannen op zo'n manier dat je de bundel niet tussen middernacht en vier uur 's ochtends hoeft aan te vragen. Dan werk je daarmee om eventueel onderhoud heen. Ook is het zo dat het systeem dat de SMS verzoeken verwerkt slecht reageert op verzoeken die kort na elkaar verzonden worden. Probeer daarom tussen elke SMS minimaal twee minuten te houden. Als laatste geef je aan dat je deze bundel voornamelijk gebruikt omdat op je locatie het internet niet heel goed is. Vaak hebben we daarvoor alternatieven zoals Internet Buitengebied. Je kan via de link op die pagina zelf je postcode checken. Wellicht dat daarin nog iets haalbaar is?



Bedankt Bram voor de uitleg, dan snap ik in het vervolg wat er gaande is en kan ik daar inderdaad rekening mee houden. 
ik had wat betreft internet in buitengebied al eens eerder gekeken maar het geeft aan dat wel standaard internet te krijgen is van 50mbitps maar dat is ongeveer wat er nu ook al op deze locatie zit probleem is alleen we moeten het delen met 8 personen dus bij grote downloads duurt het weken lang met zo'n lage snelheid om iets te krijgen daarnaast is het ook vrij instabiel soms valt het weg etc.  maar waar ik nu woon is ook maar een tijdelijke woning wat misschien het eerste kwartaal van dit nieuwe jaar alweer opgeheven wordt, misschien zelfs gesloopt, dus heeft weinig zin om nu nog nieuwe aansluitingen te laten doen.     in principe heb ik gewoon voldoende aan mijn mobiele verbinding voorlopig, nu ik weet dat er snachts onderhoud kan zijn dan is dat gewoon duidelijk en geen probleem dan verwacht ik in het vervolg gewoon tot de volgende dag met zulke downloads ipv in de nacht alles aan te laten of op te blijven tot iets bijna klaar is. :) 

zo'n internet via 4g modem zou voor mij trouwens wel handig zijn maar kan me daar niet zo 123 voor aanmelden omdat die website aangeeft dat standaard internet ook mogelijk is.


@Jeroenv86 als het om nog een paar maanden gaat heeft het inderdaad niet veel zin om een ingrijpende verandering te willen doen. Ik heb wellicht nog wel een tip als het gaat om het downloaden van grote spellen of films. Ik heb zelf een tijdje een langzamere verbinding gehad terwijl vrienden van me op glasvezel zaten. Ik had toen een externe harde schijf die ik op koffiebezoek meenam. Zolang het gaat om bijvoorbeeld Steam kon ik dan daar inloggen en downloaden. Dan nam ik vervolgens de externe harde schijf terug mee naar huis en kon ik het spel na aansluiten gelijk spelen. Geen idee of dit voor jou van toepassing is of überhaupt winst oplevert. Maar ik dacht zo dat het geen kwaad kon het hier te vermelden. :wink:  


nou krijg ik vandaag weer zelfde probleem, kan geen extra bundels meer activeren, en het was nog voor 22:50 deze keer dat het niet meer ging… ben dit keer bezig met een download van 60gb, had nog ongeveer 4 gb te gaan en nou kan ik ineens geen bundels meer activeren.  

trouwens opzich wel goede tip naar vrienden gaan om te downloaden, maar nu met corona gaat een beetje lastig en ik heb lichte klachten, daarnaast ook geen vrienden met steam in de buurt wonen woon pas sinds 3 maanden in Capelle waar ik geen snelle verbinding kan krijgen van kpn


... Capelle waar ik geen snelle verbinding kan krijgen van kpn...

Maar misschien wel van een andere provider.

Als dit om Capelle aan den IJssel gaat: daar levert Ziggo gewoon 1000 mbit.


... Capelle waar ik geen snelle verbinding kan krijgen van kpn...

Maar misschien wel van een andere provider.

Als dit om Capelle aan den IJssel gaat: daar levert Ziggo gewoon 1000 mbit.

 

Ligt misschien aan het gebouw zelf het zit op een industrieterrein, er woont hier nog iemand anders die in de ICT zit die het netwerk beheerd en volgens hem hebben we nu het snelste wat mogelijk is 🤷‍♂️

Als dat klopt van Ziggo dan is dat wel een mooie oplossing ik heb zo'n verbinding in mijn vorige woonruimte gehad dat was best snel ja.     KPN glasvezel was wel stabieler. Maar moet toegeven waar ik Ziggo had ervaren zaten soms wel 30 man tegelijk op de WiFi. Ten opzichte van KPN glasvezel als enige bewoner. Dus dat was ook geen eerlijke vergelijking.


@Jeroenv86 veiligheid voorop inderdaad. Goed dat je thuisblijft als je klachten hebt of twijfelt. Als je wilt kan ik voor je kijken of ik kan onderzoeken waarom het niet lukt de bundel te activeren. Zou je om die reden je profiel in willen vullen?


rond 4 uur in de morgen lukte het niet om 2gb te activeren, kreeg weer de oude bekende foutmelding. 

nou is dit probleem wel vaker voorgekomen maar dan was het om 1 uur in de nacht ofz,       toen bleek dat rond die tijd het systeem reset oid.   maar nu was het dus na 04.00 dus daarom meld ik het even hier.

update: om 05.30 krijg ik ineens sms dat de aanvraag van 2gb wel verwerkt is.          naja goed 1,5 uur zonder internet gezeten viel mee, maar dan nog, misschien dat er iets moet worden nagekeken want het werkt blijkbaar nogsteeds niet foutloos
 

*admin: samengevoegd met eigen topic


2gb activeren via sms lukt weer niet, kpn app doet het ook niet

 

Admin: samengevoegd met eigen topic

 

 


@Jeroenv86 is het nog steeds zo dat je een paar uur later de melding krijgt dat het wel gelukt is? Als dat niet zo is vul dan alsnog je profiel in. Dan laat ik onderzoeken waarom het zo regelmatig fout gaat. 


@Jeroenv86 is het nog steeds zo dat je een paar uur later de melding krijgt dat het wel gelukt is? Als dat niet zo is vul dan alsnog je profiel in. Dan laat ik onderzoeken waarom het zo regelmatig fout gaat. 

 

 

Het probleem was de volgende dag ergens in de ochtend weer opgelost.

Het komt eigenlijk sporadisch voor dat dit gebeurd, met name ergens in de nacht is het meestal als dit is. En ik hoef niet zo vaak een grote download te doen rond die tijd, maar het werd weer eens een late avond en toen had ik toch weer pech dat het weer niet ging. 

Heb er toen ook melding van gemaakt, werd toen gezegd het komt omdat in de nacht het systeem dan dingen aan het instellen is oid. Begrijpelijk. Ben ik ook van op de hoogte. Maar ik doe ook alleen een melding zodat er misschien gekeken kan worden of het verbeterd kan worden.

 

Wat me wel opviel deze keer is dat ik rond een uur of 12 de extra bundel via sms wou activeren, toen een foutmelding terug kreeg, en ergens in de ochtend kwam toen wel de sms dat de bundel geactiveerd is (wat ook beetje apart is want volgensmij was tegen die tijd de 8gb dag limiet ook al gereset)


Het is me trouwens ook opgevallen dat ik diezelfde keer ineens over m'n dag limiet heen was, een bundel extra van 2gb geactiveerd, maar vervolgens bleef hij zo'n 25gb downloaden zonder opnieuw te stoppen, terwijl ik wel de sms kreeg van 80% en 100% verbruikt, bleef hij nog flink doorgaan terwijl ik nog geen nieuwe extra bundels hoefde te activeren..... Viel me wel op dat de download snelheid ongeveer gehalveerd was dat wel, maar was wel een keer gunstig om echt onbeperkte data stroom te hebben 😂 maar dat was volgensmij ook niet de bedoeling. Dit heb ik ook een keer eerder gemerkt paar maanden terug voor het laatst.     Wel mooi ter compensatie   maar zal ook wel ergens niet goed gaan in het systeem dan, denk ik zeg het toch maar even denk normale mensen houden slim hun mond dicht maar denk dat dit ook wel cruciaal is bij fout opsporing 


@Jeroenv86 ik weet niet zeker waar de tijdelijke onbeperkte data vandaan kwam. Verder blijf ik bij het advies in ieder geval geen verzoeken snel achter elkaar te sturen. Dit om vastlopen in het systeem te voorkomen. 

Wat ik ook nog kan doen is voor je adres voor de zekerheid controleren of er geen updates aankomen. Als je dat wilt vul dan nog je postcode en huisnummer in je profiel in en laat het hier even weten. 🙂


Voor iedereen die problemen ervaart, gebruik je browser voor de aanvragen. De KPN app had er geregeld moeite mee, maar online had ik binnen no time 100 GB bij.