Skip to main content

Ik heb een abonnement met onbeperkt internet. Heerlijk makkelijk, nooit omkijken of je verbruik op is.

Echter, na 5 gig heb je maar heel traag internet en moet je extra’s mb’s Gratis bijkopen in je “mijn KPN”. Dit kan maar per 1 gig tegelijk.

Lastig vervelend en niet nodig. Lastig omdat ik de telefoon niet bij mij heb, maar ergens in huis ligt als hotspot.

Vervelend omdat ik wel betaal voor onbeperkt internet maar er wel moeite voor moet doen om dat iedere dag de hele dag te hebben.

Niet nodig omdat er nooit een maand lang dagelijks meer dan 5 gig verbruikt wordt.

ook lastig omdat het een uur kan duren voordat de mb’s zijn bijgeschreven. 

Nu zit ik te pas en te onpas mb’s bij te bestellen, terwijl ik die misschien helemaal niet nodig heb die dag.

 

Het zou fijn zijn als de “beveiliging” voor >5 gig eraf gehaald wordt. Iedereen gaat met afsluiten van een abonnement akkoord met de FairPlay rules. 

Als dat echt een onmogelijk iets is, zorg dan dat ik op “mijn KPN” kan zien hoeveel mb’s ik nog tot mijn beschikking heb. Dan kan ik tijdig mb’s “bijkopen”. 


*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Ik zit met hetzelfde “probleem “. Ik gebruik de simkaart in een 4g router. Met drie kids die de hele dag online zijn, is 5 gig zo op.


Hoi @Rob.H te H en @heydp01, welkom op het forum!
Bedankt voor de feedback! Helaas is er geen manier om vanaf onze kant deze datalimiet aan te passen of tijdens de dag in te zien hoeveel data er verbruikt wordt.
Je zou er wel voor kunnen kiezen hier een app voor te gebruiken of dit via de instellingen van je toestel te doen.
 


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!


Ik heb hetzelfde probleem, ik betaal voor onbeperkt data en krijg maar 5 Gb dat was niet afgesproken. Onbeperkt data is en blijft onbeperkt data, toch? Waarom zit die limiet erop? Ik zie de antwoorden van Thomas wel, maar daar schiet je niets mee op. Ik heb gekozen voor onbeperkt data en wil dan ook onbeperkt data, fair use policy of niet. Ik betaal ervoor en dan wil ik ook graag waar voor mijn geld, moet ik dan mijn abonnement veranderen naar 25 Gb? Zou dan nog goedkoper uit zijn dan nu, maar de reden dat ik voor dit heb gekozen is toch de onbeperkte data, Want zo staat het er ook 

Unlimited Data abonnementen bij KPN

Kom nooit meer MB's te tekort

Met onze Unlimited Data abonnementen kun je zorgeloos en onbeperkt internetten op je mobiel. Dat betekent eindeloos films, series en muziek streamen, online gamen, (thuis)werken via je hotspot en meer. Altijd en overal online via ons razendsnelle en betrouwbare 4G en 5G netwerk.

Nu klopt dit dus niet, zou ik toch maar contact opnemen met de consumentenbond om te kijken wat dit nu is? Voel me een beetje belazerd door KPN en wil eindelijk wel eens waar voor mijn geld en geen limiet van 5 Gb per dag, want dat staat nergens tot dat je het neemt. Hard om te zeggen maar dit is ronduit belachelijk, video streamen kun je dus niet, in het buitenland films kijken, echt niet, trouwens in Nederland nog niet eens, kan je beter digitenne nemen, maar ja dan heb je weer geen Ziggo sport of ESPN. KPN doe hier wat aan, wan dit is misleidende reclame.


@nieuwbouw woning aansluiten De tekst die u geciteerd heeft staat op deze pagina:

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/unlimited-data.htm

Als u op deze pagina iets verder naar beneden scrolt staat er hoe het werkt:

Het staat er gewoon. Je had het kunnen weten voordat je het product aanschafte.


ik heb nu hetzelfde problmeen, wat is dit voor onzin? ik schaf onbeperkt internet aan en het is maar 5gb? je kan niet maken om het dan '’onbeperkt'’ te noemen want dat is het niet. 


jullie kunnen het op ze minst er bij zetten in GROTE LETTERS dit is een smerig verkoop trucje, valt me vies tegen van kpn.

 


Ga dan ook maar klagen bij de andere providers, want ze doen het allemaal zo. 


jullie kunnen het op ze minst er bij zetten in GROTE LETTERS dit is een smerig verkoop trucje, valt me vies tegen van kpn.

 

Jij leest alleen grote letters? 


jullie kunnen het op ze minst er bij zetten in GROTE LETTERS dit is een smerig verkoop trucje, valt me vies tegen van kpn.

Ze apen het na van T-Mobile, alleen presenteren die het nog iets meer als slogan ‘Unlimited Data’. Is een buitenlandse kreet. De Nederlander/klant vertaalt de kreet als ‘onbeperkt’. Een marketeer kan in principe van alles qua label plakken op wat in feite 5GB dagbundel is met gratis 1GB aanvullers. Let ook op dat het expliciet met hoofdletter U en hoofdletter D wordt geschreven. Men zou het ook ‘Idatha Engenamkhawulo’ abonnement kunnen noemen, ook buitenlandse kreet, dan zullen mensen wellicht geneigd verder te lezen wat ze daarmee kopen.

En het is ‘onbeperkt internetten’ niet ‘onbeperkt internet’. internetten is kennelijk met je vingers een stukje glas (‘smartphone’) beroeren.

Je zou ook kunnen bedenken dat onbeperkt slaat op het feit dat je een onbeperkt aantal keren je internetverbinding kan herstellen door 1GB aanvullers te activeren. Ook dat is geloof ik niet helemaal waar, want er was een bericht dat het na 30x niet meer werkte. Overigens is tussen de 5GB en 1GB(s) de snelheid geknepen tot 64kbps, wel internet dus maar bewust zeer langzaam, wat dus een beperking is.


Ook langzaam internet is internet. In die zin zijn alle abonnementen van KPN onbeperkt, want je word volgens mij bij geen enkel abonnement echt helemaal afgesloten als je bundel op is :smile:

 


Bij T-Mobile was(is?) het zo dat dat de IP netwerkverbinding wel gewoon intact blijft in de gaten tussen de bundels, maar gaat niet verder dan het intranet van T-Mobile. Dus niet echt internet, maar wel gewoon IP netwerkverbinding zodat de T-Mobile app werkt. Beetje zoals wifi in hotels waar je eerst moet betalen of code invoeren zodat de gateway naar internet wordt opengezet/verbonden.