Skip to main content

Hoi,

Ik belde met een KPN medewerker met een vraag over het verlengen van mijn huidige abonnement.
Hij wees me er in dit gesprek op dat ik op dit moment een erg duur abpnnement had, omdat ik ook voor Canada/USA betaalde. (waar ik in mijn hele leven nog nooit geweest ben, ik heb zelfs vliegangst..)
Ik was me hier niet van bewust, en vroeg me wel af waarom de rekeningen ineens zo hoog waren.
Ik kan me inderdaad herinneren dat ik een keer in mijnKPN aan het kijken was en abonnement wijzigen heb zien staan, zonder informatie erbij, geen prijs en geen abonnementsgegevens. Toen kreeg ik kort erna een smsje waarin stond uw abonnement wordt per die en die datum gewijzigd.

De medewerker heeft me goed geholpen door mijn abonnement weer omlaag te zetten, maar ik begreep van hem dat hij niets voor me kon betekenen wat betreft de 2 maanden die ik teveel heb betaald. Ik heb 2 maanden lang 150 euro betaald in plaats van 75, en ik vind het nogal wat. Met verlengen wacht ik nog maar even.. Ik hoop ten zeerste dat dat misschien recht kan worden gezet.

Roald

Welkom op het forum @Pietzakoe!

We hebben geen aparte optie beschikbaar voor data en minuten in Canada en de USA, wél is dit een extraatje als je een ‘Zorgeloos Premium Plus’ abonnement bij ons afneemt. Voordat we het KPN Hussel met onbeperkt data abonnement hebben geïntroduceerd, was dat ons abonnement met de allergrootste databundel. Die grote hoeveelheid data is waar je extra voor betaalde, de mogelijkheid om een deel van je bundel ook in Canada en de USA te gebruiken is niet iets waar extra kosten voor in rekening zijn gebracht.

Ik moet bekennen dat ik het wel vreemd vind dat je abonnement gewijzigd is zonder dat je dat zelf bewust mee hebt gekregen. Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het mobiele telefoonnummer waar het om gaat, in het opmerkingenveld noteren, zodat ik met je mee kan kijken!


Hoi Maja, dat heb ik bij deze gedaan. 


Ik vind €75,- per maand ook al een exorbitant hoog bedrag.

Ik weet niet wat voor een abonnement je hebt en wat voor een telefoon je daarbij hebt, maar volgens mij is dat zo ongeveer het allerduurste mobiele abonnement met telefoon dat je heden ten dage kunt afnemen mij KPN.

 


Bedankt @Pietzakoe! Ik zie dat er op 23-02 om 20:20uur een wijziging van ‘Zorgeloos Premium’ naar ‘Zorgeloos Premium Plus’ door is gevoerd, via je MijnKPN account. Als je in MijnKPN naar je mobiele nummer toegaat, kan je op ‘abonnement wijzigen’ klikken, daarna krijg je de opties te zien waar je naar toe kunt wijzigen, in jouw geval zal dat enkel ‘Zorgeloos Premium Plus’ zijn geweest. Hier staat wel de inhoud én de prijs bij vermeldt, en er wijzigt helemaal niets tenzij er nog een keer op ‘abonnement wijzigen’ wordt geklikt. Daarna is er inderdaad een sms verstuurd, waarin ook weer wordt verwezen naar MijnKPN voor de inhoud van de wijziging. 

Niet lang voor deze wijziging, zijn je KPN Compleet voordelen komen te vervallen, omdat het abonnement voor thuis waar je aan gekoppeld was, niet meer op hetzelfde adres stond. Kan het wellicht zijn dat je hebt opgemerkt dat je databundel niet meer verdubbeld werd, en dat je gedacht hebt dat je dit weer ‘goed’ kon zetten via MijnKPN? Dat zou een verklaring kunnen zijn van het feit dat je zelf niet echt door hebt gehad dat je je abonnement aan hebt gepast :wink: Vanaf onze kant zijn er in ieder geval geen fouten gemaakt, er is enkel gereageerd op een opdracht die via je MijnKPN account door is gezet, waar we je vervolgens over hebben geïnformeerd via de sms. Hierop is vanuit jouw kan geen actie ondernomen om dit terug te draaien, dus we hebben de abonnementswijziging ook daadwerkelijk in laten gaan.

Over het verengen; op dit moment heb je een ‘Zorgeloos premium’ abonnement, waarbij je daarnaast een toestelverzekering en Spotify Premium afneemt, en een vrij hoog bedrag voor je toestel betaalt. Na afloop van dit contract zal je als je weer voor een duur toestel kiest, daar een verzekering bij neemt en Spotify behoudt, weer rond hetzelfde maandbedrag uit gaan komen. Echter krijg je dan wel Unlimited data, zoals je kunt zien in het voorbeeld van @wjb.

Kiezen voor een abonnement met minder data is iets voordeliger, dus dat is uiteraard ook een optie!

 


Dat voorbeeld van wjb is voor het aansluiten van een nieuw contract.

Ik heb altiid de voordelen van mijn huis+mobirl nog gehouden, ik vind het niet het professioneel dat je aanneemt dat ik een wijziging wil maken om die voordelen te behouden oid. 

De plaats waar u zegt dar ik maar 1 optie had klopt inderdaad, maar zoals eerder aangegeven was de informatie niet zichtbaar in mijn app. En is de wijzigigng ingegegaan. De sms die ik hiervorer kreeg zei enkel dat mijn abonnement gewijzigd is,en niet meer.

 

Leuk dat je me een verlenging probeert aan te praten, maar ik denk dat vodafone vast ook een aanbod voor ke heeft. 


Oei, volgens mij vat je mijn bericht een stuk negatiever op dan ik hem heb bedoeld :disappointed_relieved:

Vanaf 9 februari, ontvang je géén KPN Compleet voordelen meer, dus op dat moment zijn de verdubbeling van je databundel én de €5,- korting verdwenen en had je geen 50Gb bundel meer, maar een 25Gb bundel. Ook nu ontvang je die verdubbeling en korting niet, je kunt dit terugzien op de meest recente facturen. Als je wel weer gebruik wilt maken van deze voordelen, kan je jouw mobiele abonnement weer toevoegen via de aanmeldpagina voor KPN Compleet! Hierbij is het wel van belang dat jouw mobiele nummer geregistreerd staat op het zelfde adres als het abonnement voor thuis, dit is nu niet het geval waardoor er niet wordt voldaan aan de voorwaarden voor KPN Compleet. 

Ik heb geen aanname gedaan, maar je een vraag gesteld, omdat ik me oprecht voor kan stellen dat je door hebt gehad dat je ineens maar 25Gb in je bundel had en rond bent gaan klikken in MijnKPN, daar weer een optie zag staan met 50Gb zoals je gewend was, en zonder dat je er verder erg in hebt gehad verder hebt geklikt waardoor deze abonnementswijziging in is gegaan.
Als jij echter aangeeft dat het niet op deze manier is gegaan, is mijn vraag beantwoord en weten we dat dit niet de verklaring is van het wijzigen van het abonnement.

Daarnaast is het absoluut niet mijn bedoeling om je een verlenging aan te praten, ik haak hier alleen op in omdat je aan hebt gegeven te wachten met verlengen in je 1e bericht hier, maar op dezelfde dag ook telefonisch contact met ons hebt gehad waarbij je aan hebt gegeven te gaan verlengen naar onbeperkt data en minuten. Het leek mij dus, dat het handig was om hier wat meer informatie over te geven, zeker aangezien @wjb een heel mooi screenshot heeft gestuurd met een abonnementssamenstelling die erg goed overeen komt met je huidige abonnement. Dit voorbeeld geldt voor zowel nieuwe als verlengende klanten :slight_smile:


Ik heb geen reactie meer van je ontvangen en hoop dat dit inhoudt dat het nu helemaal duidelijk is. Als je toch nog vragen hebt, trek dan vooral weer aan de bel!


Ik heb geen reactie ontvangen waarin staat dat ik 150 euro terug krijg, dus ik ben nog niet tevreden


Ah, zo'n grote vergoeding kan ik niet voor je in orde maken, daarnaast beschik ik niet over de middelen om te beoordelen of de vergoeding terecht is volgens onze voorwaarden. Ik wil je dan ook aanraden om een klacht in te dienen, de klachtenafdeling kan tot op de bodem uitzoeken waar het mis is gegaan met de wijziging van je abonnement in MijnKPN én heeft de mogelijkheid om een grote vergoeding uit te keren indien dat aan de orde is! :slight_smile:


Dus in plaats van direct te zeggen dat je me niet kan helpen, houd je me eerst ruim een week lang aan het lijntje om vervolgens te zeggen dat ik niet aan het huiate adres zit? Thanks maja.. 😰 


Ik heb geprobeerd om je te helpen, door uit te zoeken hoe het kan dat je abonnement gewijzigd is zonder dat jij daar erg in had, want dat is natuurlijk best vreemd! Als er vanaf onze kant duidelijk iets fout zou zijn gegaan, zou ik kunnen kijken hoe we dit recht hadden kunnen zetten, ik kom echter in de voor mij beschikbare systemen geen enkele andere reden voor de wijziging tegen, dan dat dit door jouzelf in gang is gezet via je MijnKPN account. Hierover heb ik je uitleg gegeven. Ook heb ik verteld hoe het zit met de KPN Compleet voordelen die zijn komen te vervallen. 

Na mijn bericht van 8 mei heb ik vervolgens geen reactie meer gezien van jou, dus je opmerking dat ik je ruim een week aan het lijntje heb gehouden, is niet terecht. Ik heb een poging gedaan om uit te zoeken waar dit mis kan zijn gegaan en heb je geprobeerd te helpen om de KPN Compleet voordelen weer actief te krijgen, maar als dat niet is waar je geïnteresseerd bent en je wil alleen maar €150,- terugkrijgen, dan is de laatste optie om eventueel iets terug te krijgen via de klachtenafdeling.Â