Skip to main content
Beantwoord

Ondanks buitenlandbundel toch roaming kosten gemaakt

  • June 1, 2026
  • 10 reacties
  • 140 keer bekeken

Bij landing in Amerika Pensylvania krijg ik een sms van KPN dat ik via de KPN app een bundel buiten EU kan aanschaffen voor €24,99 van 15GB

op de Wifi van het vliegveld gelijk dit pakket aangeschaft via de App en gecontroleerd of het pakket actief was omdat dit DIRECT in zou gaan na bestelling.

De buiten EU bundel stond netjes bij mijn pakketten en KPN informeerde om roaming aan te zetten om het te gebruiken.

15 minuten later krijg ik een sms van KPN dat ik 80% van mijn bundel gebruikt heb en dat ik extra kosten heb gemaakt van €54,45 (24MB internet)

 

Dit terwijl ik netjes de stappen van KPN gevolgd heb!

 

Ik hoop dat deze kosten kunnen komen te vervallen en ik wil weten hoe ik mijn bundel nu echt kan activeren

Beste antwoord door Maja van KPN

Welkom op de community ​@Steevee, hoewel de aanleiding minder leuk is. Heel fijn dat de bundel nu werkt, maar erg zuur dat je ondanks het direct aanzetten van de bundel, toch met extra kosten te maken krijgt. Je geeft aan dat het nog niet gelukt is om contact te krijgen met onze klantenservice, probeer je zelf te bellen vanuit de VS? Ik wil graag even benoemen dat het ook mogelijk is om een belafspraak maken via onze digitale assistent. Je wordt dan teruggebeld op een tijdstip (Nederlandse tijd) dat jou uitkomt. Ook zijn we online bereikbaar via Facebook messenger, Instagram,  X.com en Bluesky. Ik hoop dat het op 1 van deze manier lukt om de situatie goed te bespreken!

 

10 reacties

JanD
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+19
  • Wijsgeer
  • June 1, 2026

Beste ​@Steevee het was misschien verstandiger geweest de bundel al te activeren voordat je het betreffende land binnen kwam.

 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • June 1, 2026

Als dit niet je eerste optie is, dan besluit je dit ter plaatse. We wouden gewoon een roaming box halen zoals we hebben gedaan op andere vakanties.

Als KPN verteld dat je de roaming aan kan zetten voor je nieuwe bundel dan ga je er van uit dat dat werkt!


  • Wijsgeer
  • June 1, 2026

Om deze kosten te voorkomen sms bescherming aan naar 1266. Waarom dit standaard niet aanstaat is omdat naaste de lokale provider ook KPN er waarschijnlijk wat aan verdient. Niet zo sympathiek maar wel legaal. Overigens geldt dit volgens mij ook voor Vodafone en Odido?

Dat KPN de beschermingsoptie soms verscholen houdt blijkt wel uit deze publicatie van 17 april 2026 waar niks verteld wordt over die bescherming:

https://www.kpn.com/beleef/blog/wat-is-roaming

Gek genoeg wel weer op deze site:

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland/wereld

Kortom, het ligt er maar aan waar de KPN klant kijkt om deze extra te kosten tegen te houden. Niet echt consistent helaas….


TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • June 1, 2026

Om deze kosten te voorkomen sms bescherming aan naar 1266. Waarom dit standaard niet aanstaat is omdat naaste de lokale provider, ook KPN er aan verdient.

Met standaard aan wordt de KS van KPN overspoeld met klachten "waarom werkt mijn internet niet”


  • Wijsgeer
  • June 1, 2026

@TDN, denk je dat echt??? Na ca. 25MB waar je werkelijk niets mee kan doen ben je 60,50 kwijt ! Ik kan me niet voorstellen dat mensen dat prettiger vinden dan 0MB zonder kosten. 
Bovendien gaat er ook wel een lampje branden waarom men geen internet heeft als je buiten de EU bent. De topic starter heeft te goeder trouw een buitenlandbundel aangeschaft en blijkt alsnog de dupe te zijn. Info over een buitenlandbundel is makkelijk te vinden maar de beschermingsoptie die er naar mijn mening bijhoort een stuk moeilijker helaas….en dat al jarenlang.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • June 2, 2026

Update,

Ondertussen werkt de buitenland bundel. Maar nog geen fatsoenlijk contact kunnen krijgen met KPN. Afwachten dus :/


Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 2, 2026

Welkom op de community ​@Steevee, hoewel de aanleiding minder leuk is. Heel fijn dat de bundel nu werkt, maar erg zuur dat je ondanks het direct aanzetten van de bundel, toch met extra kosten te maken krijgt. Je geeft aan dat het nog niet gelukt is om contact te krijgen met onze klantenservice, probeer je zelf te bellen vanuit de VS? Ik wil graag even benoemen dat het ook mogelijk is om een belafspraak maken via onze digitale assistent. Je wordt dan teruggebeld op een tijdstip (Nederlandse tijd) dat jou uitkomt. Ook zijn we online bereikbaar via Facebook messenger, Instagram,  X.com en Bluesky. Ik hoop dat het op 1 van deze manier lukt om de situatie goed te bespreken!

 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • June 2, 2026

Goede morgen ​@Maja van KPN 

Ik had geprobeerd het met een belafspraak en werd gebeld zonder gehoor maar zal het zo meteen nog een keer proberen. Via social media ben ik niet zo heel erg een fan om dit soort zaken te regelen maar als bellen niet lukt zal ik daar ook een poging op geven


Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Ah, dat ging niet helemaal goed dus met de eerste belafspraak, hopelijk gaat het met de 2e wel goed! En anders social media, het voordeel daarvan is dat je direct screenshots mee kunt sturen, bijvoorbeeld van de sms’jes die je van ons ontvangen hebt. Mijn collega's kunnen dan direct goed met je meekijken 🙂


  • Auteur
  • Deelnemer
  • June 26, 2026

Hier een update dat je letterlijk van het kastje naar de muur word gestuurd en daarna dat ze nergens voor aansprakelijk zijn en zelfs nog dingen verzinnen!

8 Juni: gebeld met de klantenservice.
in het kort was het een vaak voorkomend probleem en ik hoefde me niet druk te maken en alles zou geregeld worden… Zodra de factuur beschikbaar is zou ik nog een keer moeten bellen en dan zou het opgelost worden en zouden de €54 terug gestort worden

 

26 Juni: wederom gebeld met de klantenservice die het verhaal ten eerste niet geloofde, vervolgens heel mijn geschiedenis doorspit en erachter komt dat er fouten zijn gemaakt bij KPN zoals een sms sturen dat je 5 a 10 minuten moet wachten, maar uit eindelijk heeft hij een zaak aangemaakt dat mij zou helpen…
Dit gesprek duurde bijna 45 minuten omdat hij steeds opzoek was naar mogelijke fouten die ik zou hebben gemaakt (wat niet het geval was). dit hele gesprek leek wel een verhoor

26 Juni: ik wordt weer gebeld door de klantenservice dit keer met een onzin verhaal dat ik ver buiten mijn buitenland bundel zou hebben gezeten (we zijn niet verder gekomen dan 2.5 GB van de 15 in de week)
Daarna beweerde hij dat KPN niet verantwoordelijk is voor het niet waarschuwen voor het laat activeren van de bundle dat zelfs 24U naar aanschaf pas geactiveerd kan worden ondanks het bij je abbonementen staat. Daarnaast waren ze volgens deze medewerker ook niet verplicht de klant te informeren om extra informatie op hun website te zoeken en dat ik letterlijk geen geld terug krijg want dit zou niet hun fout zijn

Dit is een zooite oplichting niet normaal!
er wordt via de app gezegt dat je bundel actief is en nog pakken ze gewoon even €55,- binnen minuten van je af.
Dit gaat zekers nog een staartje krijgen