Skip to main content

Een aantal weken geleden heb ik telefonisch contact gehad met de klantenservice om mijn overstap vanuit T-mobile naar KPN (sim-only mobiel abonnement met nummberbehoud) van T-mobile te annuleren. Dit omdat ik graag een ander abbonement bij KPN wilde afsluiten met toestel. De klantenservice zou het abbonement stopzetten.

Enkele dagen geleden ontving ik tóch een sms met de mededeling dat mijn nummer zou worden overgezet. Ik heb opnieuw contact gezocht met de klantenservice die hetzelfde beloofde: we zetten de aanvraag stop.

De dag erna (gisteren) verloor ik verbinding met T-mobile en ja hoor: mijn KPN-sim was geactiveerd. Ik heb opnieuw contact gezocht met KPN: de klantenservice dacht mijn abonnement te kunnen overzetten naar prepaid zodat ik mijn abbonement kon stoppen en een nieuw abbonement kon aanvragen. Ik zou nog bericht per telefoon of email ontvangen. Er kwam geen bericht.

Vandaag nam ik wederom contact op met KPN: die mij mededelen dat ik simpelweg voor 2 jaar vast zit aan dit abonnement, omdat ik imiddels niet meer binnen de bedenktermijn van 14 dagen val..

Beste KPN, ik blijf graag klant maar op deze manier maken jullie mij het erg moeilijk. Ik hoop dat ik via deze weg toch nog tot een oplossing te komen.

Mvg,

Alexander

@Alex- Welkom op het forum. 

Wat een bijzondere situatie wat betreft je annulering. 

Heb je toen je contact opnam ook een bevestiging van annulering/opzegging ontvangen? 

Ik controleer graag voor je of er iets is dat ik voor je kan betekenen. 

Zou je daarom je forumprofiel willen invullen en hier een seintje willen geven als dit is gelukt?


Hi Rutger,

Dank voor je reactie. Ik heb mijn profiel compleet gemaakt.

Bij het eerste contact werd mij een bevestigingsmail beloofd die ik zou ontvangen binnen 5 werkdagen. Deze heb ik niet ontvangen.

Bij het tweede contact heb ik gevraagd naar een dergelijke mail, maar omdat er volgens de medewerker van de klantenservice alleen nog in het systeem moest worden aangepast, zou ik hiervan geen mail krijgen. Ik heb dus uiteindelijk alleen bevestigingsmail gehad van mijn nieuwe abbonement.

Vriendelijke groet,

Alexander
 


@Alex- Bedankt voor het invullen van je profiel. 

Ik heb je gegevens er bij gepakt en zie dat de simkaart van het abonnement al in februari geactiveerd is. 

Bij een sim only heb je 14 dagen na de activatie van de simkaart de tijd om te annuleren. Dit betekent inderdaad dat er al ruim 3 maanden niet meer geannuleerd kan worden. 

Wel is het een optie om je sim only abonnement als het 3 maanden actief is, om te zetten naar een abonnement met toestel. 

In deze situatie zou ik dat dan ook adviseren.


Ik begrijp de regels omtrent de bedenktijd. Desondanks het me meerdere malen beloofd/verzekerd dat het abonnement zou stoppen.

Ik heb van jouw laatste advies nog helemaal niet gehoord, klinkt veelbelovend! In het laatste contact werd mij verteld dat ik twee jaar zou vastzitten aan mijn abonnement.

Kun je mij meer vertellen over hoe ik dat zou moeten aanpakken? Kan ik het abonnement via de klantenservice veranderen alsof ik een nieuw abonnement zou afsluiten? Kan dat alleen via de KPN-winkel, of ook via derden? Ik wil graag een toestel dat (nog) niet verkrijgbaar is via de webshop van KPN.


 Ik wil graag een toestel dat (nog) niet verkrijgbaar is via de webshop van KPN.

Als het toestel nog niet beschikbaar is kan je het nu natuurlijk niet wijzigen. In de kpn winkels is hetzelfde aanbod. Moet het toestel überhaupt nog uitkomen? Of is het er bij andere winkels wel al?

Nota bene.

Voor een telefoon is een lening niet verplicht. Die kun je ook gewoon zo kopen.


@Alex- Ik vind het vervelend en jammer dat die belofte is gedaan. Mijn collega's hadden ook kunnen weten dat dit helaas niet mogelijk was. 

In principe klopt het wat betreft de contractduur ook wat mijn collega's aangegeven hebben.

Alleen is er dus wel een mogelijkheid om deze 3 maanden na de ingangsdatum om te zetten naar een abonnement met toestel. 

Dit kan dan echter wel alleen bij KPN en via de klantenservice of in winkel. Mocht het toestel er op dit moment dus nog niet zijn dan is het hopen dat het toestel bij ons ook beschikbaar wordt. 

Het is dus helaas niet mogelijk om dit via een derde partij te regelen.


Rutger_ vermeldt:

Dit kan dan echter wel alleen bij KPN en via de klantenservice of in winkel. Mocht het toestel er op dit moment dus nog niet zijn dan is het hopen dat het toestel bij ons ook beschikbaar wordt. 

Het is dus helaas niet mogelijk om dit via een derde partij te regelen.

Komt of is het toestel niet bij kpn dan kun je het wel zonder lening bij een andere winkel kopen.