Skip to main content

Hi, ik heb precies hetzelfde. De eSim ging online bij het aanzetten van het telefoon op plaats van bestemming, ik heb 4 van de 10 Gb gebruikt maar alsnog een factuur van KPN 

 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt torigineel topic]

Het klinkt alsof jouw telefoon dan toch nog gebruik heeft gemaakt van jouw Nederlandse simkaart, @Iris69. Dit kan bijvoorbeeld zijn op een moment dat jouw lokale esim nog niet beschikbaar was. Maar het kan ook zijn dat jouw telefoon data verbruikt van jouw Nederlandse sim als het bereik van jouw lokale esim niet toereikend is. Dit is niet iets waar wij wat aan kunnen doen.

Het enige wat ik je kan aanraden, is om de mobiele data van jouw Nederlandse simkaart uit te zetten. Vergeet niet om deze weer aan te zetten als je weer terug in Nederland bent. Anders zit je daar straks zonder diensten.

Daarnaast kan je jezelf nog meer beschermen door het beschermingslimiet voor verbruik buiten de EU op € 0,- te zetten. Je doet dit door BESCHERMING AAN te sms’en naar 1266. Hiermee kun je dus helemaal geen extra kosten maken buiten de EU. Je kunt dan namelijk alleen internet en bellen als je hiervoor een bundel hebt aangeschaft.


Reageer