Skip to main content

Onverwachte kostenstijging en onduidelijkheid over Extra Veilig Online

• April 30, 2026
  • 7 reacties
  • 61 keer bekeken

Vandaag, 30 april ontvang ik een mail over wijziging voorwaarden en kostenstijging van 1€ per maand voor zogenaamd veiliger internet. Dit moet je ook nog zelf aanzetten terwijl totaal onduidelijk is wat het precies betekent. Als je het niet aanzet ga je er toch voor betalen!

Volgens de voorwaarden kun je alleen opzeggen met een maand opzegtermijn. Mijn abonnement loopt per 1e van de maand. Dat betekent dat ik per direct zou moeten opzeggen! Zonder tijd te hebben om goed naar een alternatief te kunnen kijken. Tevens ben ik met vakantie en ben niet in Nederland. 
vorig jaar hadden we hier op dit forum een heftige discussie over tariefstijging voor Telfort klanten. Zo is er elke jaar weer iets wat zo tussen neus en lippen door KPN er doorgedrukt wordt.

7 reacties

• Deelnemer
  • April 30, 2026

Ik las dit ook net op Mastodon. KPN gaat, of nog erger, laat al je webverkeer scannen. Of je het nu aanzet of niet. Ze weten straks dus precies wat je op je telefoon hebt gedaan. Ik heb alle  big tech van mijn telefoon verwijderd, heb e/os. En nu komt al mijn data mogelijk toch weer bij google terecht. Het is al erg genoeg dat je verplicht de kpn app moet installeren als je iets wilt wijzigen. Mijn abonnement wordt dan ook zodra dit mogelijk is verwijderd. Wat privacy hoog in het vaandel. Larie.

• Wijsgeer
  • April 30, 2026

Hier zijn inmiddels meerdere berichten van en dat maakt mij ongerust. Ik hoop toch echt dat dit een fout is van KPN en dat je zelf een keuze kan maken om deze functionaliteit aan te zetten want ik zit ook niet te wachten op deze totaal oninteressante service terwijl je wel de extra kosten betaalt.

• Deelnemer
  • April 30, 2026

Je mag het zelf aanzetten, maar ik vermoed dat je data sowieso wordt vastgelegd of je het nu aan hebt staan of niet. Helaas net mijn abonement met 2 jaar verlengd 😟

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 30, 2026

Hallo ​@Marijntje 2 ,

Per 1 juni 2026 wijzigt KPN meer en daarom worden de Algemene Voorwaarden aangepast per 1 juni 2026: 

https://www.kpn.com/wijziging/algemenevoorwaarden

Het lijkt erop dat je daarom nu per direct (tot 1  juni 2026) kosteloos kunt opzeggen: 

Mag ik mijn abonnement nu opzeggen of aanpassen? 

Wil je door deze verandering je abonnement(en) aanpassen of opzeggen? Dan kan dit op de gebruikelijke manieren en zonder kosten. Dit doe je makkelijk zelf in MijnKPN.

Maar ik wacht nog op een formele bevestiging vanuit een moderator. Maar eerlijk gezegd lijkt mij het wel duidelijk: Iedereen die niet akkoord is, kan desgewenst opzeggen.

Wat betreft Extra Veilig Online:

Alle informatie over “Extra Veilig Online” staat in dit topic:

• Deelnemer
  • April 30, 2026

O, als dat zo is ben ik weg

• Deelnemer
  • April 30, 2026

Ik denk dat het niet kan helaas. Ze hebben zichzelf goed ingedekt. Als je het kan weigeren mag je niet opzeggen. Je betaalt echter wel mee en of je data wordt gelezen en/of opgeslagen als je weigert wordt niet duidelijk. Ook niet waar dit gebeurt. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 30, 2026

Ik denk dat het niet kan helaas. Ze hebben zichzelf goed ingedekt. 

War baseer je dat op? 

Bij wijziging Algemene Voorwaarden kun je altijd (tijdelijk tot de ingangsdatum) opzeggen. Zie ook Totaal TV:

https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-wijzigt-algemene-voorwaarden-per-1-juni-dit-moet-je-weten/