Skip to main content

Vandaag de helpdesk KPN 1200 gebeld en gevraagd of de KPN inmiddels al de Apple Watch 7 C. kan activeren met een telefoonaansluiting. Tot mijn verbazing vertelde de helpdesk medewerker dat dit inmiddels mogelijk was en heeft mij een simkaart toegestuurd, wat per sms werd bevestigd met een URL om de sim te activeren ??!! Nogmaals gevraagd of ik dan met mijn apple watch “zelfstandig” (zonder IPhone) met hetzelfde nummer kan bellen en dat werd weer bevestigd. Op mijn vraag waarom hierover nog niets op de KPN-site was te vinden kreeg ik een onduidelijk antwoord van “ is zo lastig om te activeren ??!!. Wordt vervolgd.

Denk het niet hoor.

 


Tja, ondanks twee keer herhalen van wat ik verwachtte bleef de helpdeskmedewerker beweren dat het kon. Dus wat hij nu gaat toesturen ???? Wordt vervolgd.


Jouw url en vele andere zeggen ook dat alleen t-mobile er klaar voor is maar op de KPN-site is het heel stilllll , nota bene 😂


Ze gaan je een simkaart toesturen zodat je e-sim kan activeren op je iPhone. Want dat is noodzakelijk om een smsje te kunnen ontvangen.


 Heb mijn KPN provider al op mijn E-sim gezet en “hij” had het over een duo-sim ? Als ik de sim heb gehad ga ik weer bellen.


Duo-sim is niet wat je nodig hebt immers bij een duo-sim is tegelijkertijd maar één van de twee apparaten actief terwijl een Apple Watch naast de iPhone actief moet zijn.


Ja, ik blijf benieuwd wat de helpdesk straks verteld 🤨


En een duo Sim kost je over het algemeen ook eenmalig geld om te krijgen.

Verder kan je maar 1 van de twee toestellen gebruiken en niet 2 gelijktijdig zoals je zou willen met de Apple Watch 

 

Ben dus benieuwd hoe dat afloopt 😉


Heel goed Roos: 

Met Duo sim krijg je bij één abonnement twee simkaarten met hetzelfde telefoonnummer. Zo ben je dus op hetzelfde nummer bereikbaar via twee telefoons.

Met Dual sim kunnen er twee simkaarten in je telefoon en ben je dus op hetzelfde toestel bereikbaar via twee nummers. Dual sim bestaat in twee vormen: toestellen met e-sim en ruimte voor een fysieke simkaart en toestellen met ruimte voor twee fysieke simkaarten.


Met Duo sim krijg je bij één abonnement twee simkaarten met hetzelfde telefoonnummer. Zo ben je dus op hetzelfde nummer bereikbaar via twee telefoons.

Echter maar op één tegelijkertijd!


Voor zover ik weet, is dit nog steeds niet mogelijk, @Marans. Met een duo sim gaat het inderdaad niet werken, want daarmee kan je het mobiele nummer maar op één apparaat tegelijkertijd gebruiken. Het laatste nieuws wat ik heb over de Apple Watch en KPN is als volgt:

We verkopen de Apple Watch Series 7 GPS inmiddels! Daarnaast bieden we de E-Sim aan voor de iPhone, maar dat doen we (nog) niet voor de wearables. Over het wanneer en de kosten, kunnen we nu helaas nog niets bekend maken. Als dat wel het geval is, zullen we dat ook zeker op het Forum laten weten.


Inmiddels een duo -Usim ontvangen en opnieuw navraag bij helpdesk KPN gedaan en werd mij de excuses aangeboden over over het feit  dat hun collega het niet goed had uitgelegd. Blijven dus in afwachting van … en hiermee dit item gesloten.


Mij werd vlak VOORDAT de Apple watch 7 uitkwam verteld dat KPN deze ging ondersteunen met E-sim als eerste provider, waarop ik besloten heb om mijn oude abonnement over te zetten naar KPN. We zijn nu bijna 5 maanden verder en nog steeds heeft KPN geen E-sim voor de Apple Watch. Wel zit ik nu vast aan een abonnement, geen probleem op zich ..maar KPN kóm nou toch eens over de brug met de beloofde E-SIM voor de apple watch of zitten jullie nu echt te wachten dat iedereen straks overstapt naar een andere provider?? Ik hoop dat we nu eindelijk eens wat positiefs horen…

mvg  NP

 


Vandaag een nieuwe iWatch 7 GPS + Cellular besteld en sta op het punt om mijn mobiele abonnement te verlengen, maar als ik dit nu lees, dan kan ik denk ik beter overstappen naar T-Mobile als ik e-SIM op mijn i-Watch 7 wil? KPN wat is de status met de ondersteuning van de Apple i-Watch met e-SIM onder hetzelfde nummer???


Ik had ook een kpn abb aangeschaft op de apple watch belofte. Ik denk dat het er bij kpn niet meer van komt dus na dit jaar zeg ik het abb op en ga verder met met t-mobile abb daar komen ze beloftes tenminste wel na.