Skip to main content

Mijn dreumes heeft mijn telefoon te pakken gekregen en nu heb ik de melding ‘ongeldige simkaart’ 

Hoe kan ik dit oplossen? Ik heb een normaal mobiel abonnement

Hallo @ForumFemme 

 

Je kan hem er even uithalen en weer terugplaatsen, misschien helpt dat al.

Zo niet, werkt hij nog wel in een andere mobiele telefoon?

Als hij daar nog wel werkt ligt het aan je telefoon en anders aan de simkaart, een nieuwe simkaart kan je via MijnKPN aanvragen.


Hallo @ForumFemme 

 

Je kan hem er even uithalen en weer terugplaatsen, misschien helpt dat al.

Zo niet, werkt hij nog wel in een andere mobiele telefoon?

Als hij daar nog wel werkt ligt het aan je telefoon en anders aan de simkaart, een nieuwe simkaart kan je via MijnKPN aanvragen.

Hallo @ForumFemme of bij een lokale KPN-winkel omwisselen.


Dank je wel! Dat heeft geholpen👏🏻


Mooi dat het heeft geholpen, maar was het alleen eruit halen en weer terugplaatsen of heb je heb zo snel kunnen omruilen bij een KPN winkel?


Gelukkig niet naar de winkel nu. Het eruit halen en terug erin stoppen was voldoende


Helaas heeft het uiteindelijk NIET geholpen. De volgende dag opnieuw hetzelfde euvel. Weer uitgehaald en opnieuw erin gestopt. Het leek te helpen, maar een dag later opnieuw een foutmelding (ongeldige simkaart). 
Op maandag gebeld met de klantenservice. De jongen die ik aan de lijn had, snapte me nauwelijks en adviseerde me -twee uur voor sluitingstijd vlakvoor de lockdown dus- op nog even lekker de stad in te gaan naar de kpn winkel, grapjas!! Ik zei dat ik dat maar even niet ging doen. Ok, dan kunt u nu niet bellen. Nee, dat weet ik🤪🤪 Maar hij wilde me wel een nieuwe simkaart toesturen. 
Intussen las ik hier op het forum over e-Sims en  dat die compatibel zijn met mijn telefoon. Dus daar zelf mee aan de slag gegaan. Ik maakte alleen de fout mijn oude simkaart er niet uit te halen. Dat ging niet helemaal goed😬


Dus op dinsdagochtend opnieuw gebeld met kpn, dit keer een vaardiger iemand aan de lijn. Deze vrouw heeft mijn nieuwe simkaart als enige op werkend/geldig gezet en heeft nog even met me gecontroleerd dat ie het echt deed. Dus nu werkt alles weer, maar wel met een nieuwe simkaart