Skip to main content

De laatste tijd word ik nogal eens gebeld door iemand via KPN's telefoonnummer 088 - 7751018.

Er wordt opgehangen voordat je kunt opnemen, voicemail wordt niet ingesproken. Een aantal weken terug was m'n voicemailtekst verdwenen, zonder mijn toedoen. Toen heeft iemand me via dat nummer gebeld om te testen. Maar dat hoeft nu niet meer. Vandaag nóg weer zo'n telefoontje, weer geen voicemail, wéér terruggebeld en 12 minuten in de wacht gestaan. Toen vond ik het wel welletjes. Ik vind géén emailadres bij KPN waarnaar ik kan mailen, nummer zelf is zelden bereikbaar. Ik vind het gewoon niet prettig om zo benaderd te worden. Beetje vaag... Wat nu? 

 

Hallo @Ecaj ,

De oplossing is om dat nummer te blokkeren in jouw telefoon. 
 

Dan wordt je niet meer door hun lastig gevallen. 


Noordzee

Blokkeren kan inderdaad, maar het is een telefoonnummer van de klantenservice van KPN. Dus zou die medewerker gewoon moeten stoppen met die onzin en moet men mijn telefoonnummer alléén bellen als dat nodig is. Andere medewerkers die wél gewoon hun werk doen moeten mij kunnen bereiken en dan is het denk ik niet zo'n goed idee om dát nummer te blokkeren 


Blokkeren kan inderdaad, maar het is een telefoonnummer van de klantenservice van KPN. 

Nee, het telefoonnummer van de klantenservice is 0800-0402. 

Dit 088-nummer is één van de nummers die wordt gebruikt voor de verkoop van (hogere) abonnementen. Vaak wordt hier een extern callcenter voor gebruikt. 


Blokkeren kan inderdaad, maar het is een telefoonnummer van de klantenservice van KPN. 

Nee, het telefoonnummer van de klantenservice is 0800-0402. 

Dit 088-nummer is één van de nummers die wordt gebruikt voor de verkoop van (hogere) abonnementen. Vaak wordt hiervoor een extern callcenter voor gebruikt. 

Dan snap ik niet waarom ik door dit nummer gebeld word, en als ik terugbel hoor 'welkom bij KPN, dit gesprek kan worden opgenomen, alle medewerkers zijn in gesprek'. Verklaart niets 


@Ecaj 

Het is een extern callcenter die belt in opdracht van KPN. 
 

Heel veel klachten; check dit maar eens:

https://www.telguarder.com/nl/nummer/0887751018


De laatste tijd word ik nogal eens gebeld door iemand via KPN's telefoonnummer 088 - 7751018.

Dit is inderdaad niet het nummer van KPN klantenservice, maar het is wel één van de vele telefoonnummers die KPN gebruikt bij telefonische verkoop- of servicecampagnes. Er worden daarvoor steeds minder ‘geheime’ nummers gebruikt. Je vindt op de volgende link alle telefoonnummers die KPN gebruikt voor haar verkoop en campagnes.

https://www.kpn.com/service/veelgebruikte-telefoonnummers-kpn.htm


@RBxx

Er zijn hier al heel wat topics over geweest. 
 

Maar mijn mening verandert niet, het zijn geen werknemers van KPN die via deze nummers bellen. KPN huurt callcenters in. En hun manier van bellen en verkopen wordt vaak als niet prettig ervaren. 
 

Mijn advies aan @Ecaj :

Blokkeren dat nummer. KPN zelf kan jou dan gewoon altijd bereiken. 


@RBxx

Er zijn hier al heel wat topics over geweest. 
 

Maar mijn mening verandert niet, het zijn geen werknemers van KPN die via deze nummers bellen. KPN huurt callcenters in. En hun manier van bellen en verkopen wordt vaak als niet prettig ervaren. 
 

Mijn advies aan @Ecaj :

Blokkeren dat nummer. KPN zelf kan jou dan gewoon altijd bereiken. 

Allemaal prima (🤔).

1. De stem is dezelfde als wanneer je naar KPN belt en in de wacht moet staan

2. Absurd dat je een lijst moet bijhouden wie jou belt om niks te zeggen, dus snel weer op te hangen of je voicemail niet in durft te spreken. Ik neem aan dat klantenwerving niet gaat om bellen en weer ophangen tenzij het een wedstrijdje is. KPN = KPN. Ik zal de lijst uitprinten en bij boven m'n bureau hangen.

Iig iedereen bedankt voor de input 


UPDATE.. Had er gisteren eentje op m'n voicemail staan. Een hijger.. van datzelfde nummer... Een mannelijke hijger... Dát soort lui werkt dus voor KPN (al is het niet rechtstreeks, zelfde verschil). Ik heb het maar opgenomen 🙃 😅