Skip to main content

Ik ontvang sinds vandaag meerdere sms’jes namens Reby (geen 06-nummer dus). Hier staat allemaal hetzelfde in, namelijk een 6-cijferig nummer met de tekst dat dit mijn verificatiecode is, terwijl ik dit nergens heb aangevraagd. De verificatiecode is elke sms anders, maar wordt telkens gevolgd door de volgende reeks: E7mCTVED+mW. 
Ik verwijder steeds de sms’jes, maar krijg dan direct weer nieuwe. Ook heb ik het ‘nummer’ (is dus geen nummer, staat alleen Reby) geblokkeerd maar dit werkt dus ook niet. Ik heb zelf geen idee wat Reby is en heb ook op google gezocht of dit bij meer mensen voorkomt, maar ik kan niks vinden. Wat kan ik hier aan doen? Want het is erg storend om constant sms’jes te krijgen en ik weet ook niet of dit verder gevaarlijk is of kwaad kan.

Ik denk dat iemand daar wil inloggen en daarbij 1 cijfertje van z'n mobiele nummer verkeerd heeft opgegeven. Geen code krijgt en dan zonder het nummer te checken op '’stuur code nogmaals'’ ofzo klikt.


Dat denk ik inderdaad ook. Alleen vandaag gaan de sms’jes weer vrolijk verder en het zijn er soms 3 achter elkaar of meer. Als ik ze verwijder krijg ik ze bijna vrijwel direct weer binnen. Voelt toevallig. Ik weet ook verder niet wat ik er tegen kan doen. Heb op google een deelfiets bedrijf gevonden uit spanje en italië genaamd reby, dus heb deze maar een mail gestuurd in de hoop dat hun iets kunnen.


Lijkt sterk op Rebuy, daar staat google vol van.
Weet je zeker dat het geen Rebuy is?


Er staat als contact echt Reby bij. Heb het bedrijf gemaild en hun gaven aan dat mijn nummer niet in hun systeem voorkomt, maar als ik die sms’jes blijf krijgen moet ik weer even contact opnemen om te kijken of iemand met een soort gelijk nummer in het systeem staat. Dan kan het inderdaad goed zijn dat iemand steeds probeert in te loggen met net een verkeerd nummer. Wel gek dat je dat 2 dagen probeert zonder het nummer even te checken. 


Ik heb exact hetzelfde probleem. 


Ik heb er sinds twee dagen ook last van, allemaal berichten op mijn gsm met verificatiecodes van Reby….

 


Goed om te weten dat ik niet de enigste ben. Dan gaat dit denk ik toch om een soort hack/spam? Ik heb geen idee wat we hier aan kunnen doen… als iemand een oplossing heeft hoor ik het graag.


Ik denk ook dat het gaat om een soort van hack. Had vanmorgen 8 sms berichten. Nu is het even stil. 

Als het door blijft gaat zal ik even contact opnemen met kpn om te vragen hoe het kan stoppen. 


Ik krijg er ook steeds meerdere achter elkaar en soms is het even stil. Laat maar weten als je contact heb gehad met kpn! Ben heel benieuwd.


Ik heb contact gehad met de KPN servicedesk, en de dame zij mij dat KPN er niets mee kan en dat het beste is gewoon niet te reageren en de berichten te verwijderen.


Oké helaas, hopen dat het binnenkort dan vanzelf stopt.


Bedankt voor de info Fred. 

Het is bij mij nu gelukkig rustig na 10 smsjes.


Hoi hoi, ook ik ontvang ze sinds zondagmiddag ook regelmatig. Vanochtend nog 3 stuks in een half uur tijd. 


Bij mij was het gister na de ochtend gestopt, dacht er eindelijk vanaf te zijn. Vanochtend inderdaad helaas ook weer 3 sms’jes ontvangen. Blijf het raar vinden, het gaat niet om oplichting of dergelijke lijkt mij gezien er geen link of iets staat. Geen idee wat hier het doel van is. Blijft wel irritant.


Jaja ik krijg ze ook van Reby, echt heeeeel irritant! 
Ik was ook van plan om het te blokken, maar zag hier al voorbijkomen dat dat dus niet werkt! Weer een nieuwe vorm van oplichtingspraktijken🤔🤔


Blokkeren heb ik al 3x geprobeerd, maar ik denk dat het niet lukt omdat er geen nummer bij staat… vraag me af wat voor vorm van oplichting dit dan is 😅


Ik heb ook datzelfde probleem. Verwijder de SMS-jes maar krijg paar dagen later weer een code.


Hoi allen, omdat het niet bij een persoon gebeurt lijkt het mij geen verkeerd nummer. Maar meer een fout vanuit het bedrijf. Hier kunnen wij echter vanuit KPN weinig aan doen. 😞 Dit zou ook maar zou een soort smishing kunnen zijn. 😞 Hopelijk houdt het snel weer op.