Skip to main content

Als ik iemand bel, staat er bij diegene dat ze gebeld worden door een anoniem nummer. Onlangs is mijn oude Telfort sim-kaart omgezet naar kpn instellingen. Ik heb op de forums meerdere problemen gezien zoals deze, en nadat ik alle mogelijke oplossingen die ik zelf zou kunnen uitvoeren ben doorlopen kwam ik niet verder. Hopelijk kunt u mij verder helpen. Ik hoor graag terug,

Mvg,

Esther

Hoi @EstherRi . Welkom op het forum.

Dit probleem herken ik en waarschijnlijk kan ik je hierbij helpen. Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt? Vergeet het mobiele nummer niet waar het om gaat. 


Hoi Erwin,

Ik heb mijn profiel ingevuld.


@EstherRi Klopt het dat het een prepaid nummer is? Ik heb het in ieder geval aangepast.

Laat je weten of het nu werkt?


Het werkt! Enorm bedankt.


Graag gedaan. Fijne avond.


Ik zit dus met het zelfde probleem. Ik bel ook alleen maar anoniem en kan doen wat ik wil. 


@Tonnie09 Ik heb een aanpassing gedaan. Werkt het nu wel weer?


@Erwin_ ja het werkt weer. Sorry voor late antwoord. Maar super bedankt :relaxed:


@Erwin_ ja het werkt weer. Sorry voor late antwoord. Maar super bedankt :relaxed:

Fijn dat het weer werkt!


Hallo @Erwin_ Ik heb hetzelfde probleem, ben een keer in de KPN winkel geweest en inmiddels 2 maal gebeld met de klantenservice maar er wordt gezegd dat ik niet verder geholpen kan worden en dat het probleem niet bekend is bij ze. 


@RJH1981 Gaat het om het nummer dat eindigt op 895 ?


Hi @Erwin_ , dat is correct


@RJH1981 Ik zie niks geks. Maar wat is nu precies het probleem met dat nummer?  Als jij daar iemand mee belt ziet de ander jouw nummer niet? 


@Erwin_ Sinds de overzetting van Telfort naar KPN bel ik anoniem. Ik weet niet of daar verschil in zit met dat mijn nummer niet wordt weergegeven maar bij de ontvanger staat er ‘Anoniem’ in het scherm.

Eerst dacht ik dat het aan mijn oude toestel lag, een galaxy s7, maar in maart dit jaar heb ik een S22+ aangeschaft met de hoop dat het dan over zou zijn maar helaas nog steeds hetzelfde probleem. Ik ben naar een KPN winkel geweest en ze hebben mijn hele telefoon doorgeplozen of er een instelling fout zou staan maar dat was niet het geval. Dat zou ook gek zijn aangezien ik het probleem ook met mijn vorige toestel had en (lijkt mij niet geheel toevallig) sinds de omzetting van Telfort naar KPN. Ik heb trouwens ook een nieuwe simkaart ontvangen in de winkel maar dat loste het probleem ook niet op.

Feit is dat door KPN wordt aangegeven dat zowel mijn instellingen juist staan als die van jullie maar ik onverminderd anoniem bel. Eerder was het geen echt probleem omdat ik maar 2 personen belde die beide op de hoogte waren van het probleem, maar nu kan ik bijvoorbeeld ook geen telefonische bestellingen doen en moest ik mij laatst ziekmelden bij mijn manager maar bij hem worden anonieme nummers geblokkeerd.. Het begint dus nu wel vervelend te worden :-)


@RJH1981  Bizar!  

Dus als je dat SIM kaartje in een ander toestel zou proberen, zou je nummer ook daar anoniem zijn? Dat is reproduceerbaar?


Hi @Erwin_ 

Goeie optie! Van het weekend twee telefoons geprobeerd met mijn simkaart maar helaas nog steeds hetzelfde euvel.


@RJH1981  Klopt het dat jij bij ons weggaat met het nummer dat eindigt op 895?


@Erwin_  Dat klopt, ik zie vanuit KPN geen werkbare oplossing voor mijn probleem komen dus ik ga kijken of een overstap naar een andere provider het probleem oplost.

De opties die ik vanuit KPN heb ontvangen zijn: 1. Mijn telefoon opsturen: ik ben er echter zeker van dat het niet aan mijn telefoon ligt dus dat ga ik sowieso niet doen, 2. Een ander nummer aanvragen, dit is voor mij ook geen optie. 

Ik had de hoop al opgegeven tot ik een aantal onderwerpen hier op het forum tegenkwam die mijn probleem weergaven en waarvoor ook een oplossing is aangebracht, maar helaas is het bij mij toch net (of totaal) wat anders gebleken dan de overige klanten hier op het forum met hetzelfde probleem. Na jouw bericht dat je niets geks kon vinden ben ik elders gaan kijken.


@Erwin_  Dat klopt, ik zie vanuit KPN geen werkbare oplossing voor mijn probleem komen dus ik ga kijken of een overstap naar een andere provider het probleem oplost.

De opties die ik vanuit KPN heb ontvangen zijn: 1. Mijn telefoon opsturen: ik ben er echter zeker van dat het niet aan mijn telefoon ligt dus dat ga ik sowieso niet doen, 2. Een ander nummer aanvragen, dit is voor mij ook geen optie. 

Ik had de hoop al opgegeven tot ik een aantal onderwerpen hier op het forum tegenkwam die mijn probleem weergaven en waarvoor ook een oplossing is aangebracht, maar helaas is het bij mij toch net (of totaal) wat anders gebleken dan de overige klanten hier op het forum met hetzelfde probleem. Na jouw bericht dat je niets geks kon vinden ben ik elders gaan kijken.

Jammer maar begrijpelijk.  Het heeft voor mij nu ook niet zoveel zin om onderzoek te laten doen. Als ik dit issue ga aankaarten moet dat sowieso buiten het proces om en ik verwacht ook niet dat ik binnen een paar dagen een oplossing heb. 


@Erwin_  Nee dat snap ik ook hoor, in ieder geval bedankt voor de moeite