Skip to main content

Mijn factuur nr 1166343067 is onjuist.

Het is maar 5,37 maar het klopt niet want ik heb de gespecificeerde oproepen niet ontvangen. Ik neem de telefoon niet op in USA vanwege de kosten. Het is al eens eerder gebeurd en toen kreeg ik het geld keurig terug!

*Admin: gegevens verborgen i.v.m. privacy

Dag @Moniquehendriksen Is dit al opgehelderd? Kun je toelichten waar de kosten precies voor in rekening zijn gebracht en waarom ze niet terecht zouden zijn?


Hai nee niets gehoord.

ik heb op de factuur gesprekken van 3 en 4 seconden in rekening gebracht gekregen welke ik niet heb ontvangen of geveld.

ik neem mijn NL telefoon niet op in het buitenland.


Alleen maar 1 geannuleerd gesprek op 4/1/21 en 3 gemiste gesprekken in de periode van de factuur!


Dag @Moniquehendriksen Ik heb even een screenshot weggehaald waar een volledig telefoonnummer in staat. Je berichten staan een vrij toegankelijk Forum en zijn voor iedereen te bekijken. 

Als ik naar je voorbeelden kijk, is er toch wel verbinding geweest: zo'n registratie vindt geheel automatisch plaats. Heb je dit ook met de klantenservice besproken? Wellicht kan men je daar verder helpen en je zou ook kunnen vragen naar de Technische Dienst, voor verdere uitleg over hoe die verbinding tot stand is gekomen. 


Ik ben niet in NL dus klantenservice bellen is geen optie.

Als je goed naar de voorbeelden kijkt is er juist GEEN verbinding geweest!

Een geannuleerd gesprek is een gesprek zonder verbinding.

Dit is de tweede keer dat ik dit in rekening gebracht zie zonder dat er sprake is van echte verbinding.

Het gaat maar om ongeveer 5 euro maar het klopt gewoon niet.

Er is maar 1 remedie en dat is mijn telefoon helemaal uitzetten, maar omdat ik op wifi zit, gebruik ik de telefoon voor het internet en daarom staat de telefoon aan maar ik bel er niet mee in het buitenland waar ik nu ben en ik beantwoord ook geen telefoontjes, geloof me!


Ik geloof je natuurlijk wel, @Moniquehendriksen. Maar als ik naar je gegevens kijk zie ik dat er wél verbinding is geweest en daar kan ik niet omheen. Heeft de beller wellicht je voicemail ingesproken? 


OK Bart dus jij ziet verbindingen tussen 25/12/2020 en 24/1/2021.

Ik wil dat ook graag zien maar ik zie echt alleen 1 x geannuleerd gesprek naar 073-2045…. op 4/1/2021 en 3 x een gemist gesprek op 12/1/2021, 13/1/2021 en 28/1/2021.

Dat is mijn lijst, dus alsjeblieft overtuig mij met jouw gegevens, die overduidelijk niet naar mijn telefoon zijn gestuurd, en via de computer ontstaan. Zoals gezegd dit klopt niet, kijk naar de tijdstippen….en dit is al eerder gebeurd! Ik heb geen verbinding gehad! Ik heb ook geen voicemail aan…...het 073 nummer is callcentre Essent en ze bellen als je opzegt. Wellicht via computer, ik weet het niet. En dan de zgn. bellen in het buitenland seconden. Kijk naar de tijdstippen dan zie je toch dat er iets niet klopt??? Je kan niet om de computergegevens heen maar wel om mijn telefoongegevens en gezond verstand? Ik begrijp de reactie van KPN  echt niet. Dit moet gecorrigeerd worden en er moet onderzocht worden hoe dit ontstaat….. dan voorkom je dit in de toekomst.


Nou, wat ik zie @Moniquehendriksen is precies hetzelfde dat jij ook op je factuur kunt zien. Van 7 tot en met 13 januari zijn er (kleine) kosten in rekening gebracht naar aanleiding van telefoongesprekken. Vandaar de vraag of er een voicemail is ingesproken en of je daar wellicht heel kort zelf naar toe hebt gebeld. Dat kost namelijk geld in een niet EU-land en dat zou mijn verklaring zijn hiervoor. 

Hoe klein ook: die kosten komen ergens vandaan en het is inderdaad zaak om te voorkomen dat dit weer gebeurd. Vandaar ook mijn voorstel om hier de Technische Dienst naar te laten kijken. Die kun je het beste te pakken krijgen via de klantenservice. Bellen is wel een aanrader, omdat je dan iemand kunt spreken. Maar het kan ook via een chat, die mogelijkheid bieden we aan op de website. 


Zo vreemd dat het niet op mijn telefoon te zien is maar wel

op de factuur…..

Ik ga chatten! 

En nee ik heb zoals gezegd geen voicemail gebeld / gebruikt....