Skip to main content

Naar aanleiding van een nieuwe mobiele telefoon voor mijn vrouw heb ik voor haar een nieuw abonnement afgesloten met nieuw toestel, mijn huidige abonnement laten aanpassen zodat beide abonnementen hetzelfde zouden zijn.

Nu ontvang ik van één toestel € 5,00 korting en bij de ander € 4,00 korting op mijn factuur terwijl dit niet zo was afgesproken in de KPN winkel zouden gelijk zijn dus ook de kortingen.

In “MIJN KPN” staat duidelijk bij beide nummers € 5,00 korting

Gisteren 23 april jl. contact gehad met chat klantenservice hele situatie uitgelegen en hij zou het willen gaan aanpassen in het systeem maar het systeem van KPN lag eruit gisteren dus kreeg een verzoek vandaag wederom contact op te nemen dus gedaan en weer alles moeten uitleggen maar de medewerker van gisteren heeft niets vermeld in het systeem logisch het lag er ook uit dus weer alles uitgelegd maar kreeg nu te horen dat er geen correcties komt en dat ik het maar moet gaan uitzoeken in de winkel ik vertelden dat de winkel ver was voor mij ik zit in een scootmobiel vandaar dat ik chat of belt met KPN kortom het heeft geen baat gehad deze medewerker van vandaag kreeg van zijn leidinggevende te horen dat hier niet aan meegewerkt gaat worden…… en dat allemaal voor één euro per maand wat er scheelt…..
Ik sloot de chat af met de mededeling dat ik alles wat ik heb van KPN elders zal gaan onderbrengen zowel van beide mobiele telefoons als internet thuis……. 
Het is heel erg jammer dat KPN zijn gelijk probeert te krijgen in deze en zich laat gaan om zijn standpunt maar voor één euro een klant laten gaan vind ik wel een beetje ver gaan van de leidinggevende van klantenservice ik heb zelf ruim 43 jaar gewerkt voor KPN maar als dit mij gebeurde kreeg ik op mijn mieter van mijn toenmalige leidinggevende een klant dien je binnen KPN te houden……...

4 euro korting bestaat niet bij KPN volgens mij. Wel kan het zo zijn dat de ene factuur niet over de periode van 1 hele maand gaat. Maar over bijvoorbeeld 20 dagen. Dus check die periode.


Beste Nick83,

Bedankt voor het bericht echter is dit iedere maand op mijn factuur zichtbaar dus heeft niets te maken met een bepaalde periodes dat vind ik juist het vreemde ervan.

Nee inderdaad € 4,00 korting is er helemaal niet bij KPN staat ook niet in "Mijn KPN” rubriek mijn voordelen per product hier staat gewoon € 5,00 korting duidelijk zoals het hoort behalve op mijn factuur niet.
En dan de eerste medewerker van klantenservice toekenning geven jammer dat het systeem eruit lag bij KPN anders had het al geregeld geweest, en de tweede medewerker van klantenservice mij met kluitje het riet ingestuurd op gezag van zijn manager dat vind ik jammer dat zo'n beslissing van één euro een zomaar een klant laat vertrekken als dit wordt gedaan bij al de klanten van KPN zal het voor KPN heel veel geld gaan kosten.


Het zou ontzettend jammer zijn als je hierom besluit over te stappen, @Meerwillenweten2017! Ik heb jouw gegevens erbij gepakt om dit uit te zoeken.

Ik zie dat je op 2 september 2020 in de winkel bent geweest om twee mobiele abonnementen af te sluiten. De abonnementen zijn nagenoeg gelijk: Hussel 2 GB en onbeperkt bellen/sms’en.  Er is echter één belangrijk verschil tussen de twee: het ene abonnement is voor twee jaar afgesloten, het andere voor één jaar. Dit verklaart ook direct het verschil in prijs. Op het abonnement dat voor één jaar is afgesloten, krijg je een korting van € 4,00 zolang het abonnement loopt. Omdat je het andere abonnement voor twee jaar hebt vast gelegd, ontvang je daar nog een beetje extra korting op en krijg je € 5,00 korting zolang het abonnement loopt. Dit staat ook zo op de bevestiging die je op 2 september 2020 van ons hebt gekregen. Op de factuur vind je deze korting direct onder het abonnement onder de noemer: ‘Korting zolang het abonnement loopt’.

Je combineert KPN Thuis en Mobiel. Hierdoor ontvang je nog eens € 5,00 korting per maand extra. Deze wordt ook verrekend op jouw factuur. Je vindt deze onder de noemer: ‘Korting op Mobiel’. Dit is de Husselkorting. Dit is een andere korting dan de levenslange korting op het abonnement zelf. De ‘Korting op Mobiel’ ontvang je alleen zolang je aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen voldoet.

Ik kan op basis hiervan niet anders dan concluderen dat jouw abonnementen kloppen en dat je de korting ontvangt die je zou moeten ontvangen. Mocht je in MijnKPN toch wat anders zien dan ik hierboven heb genoemd, dan ontvang ik hier graag een screenshot van. Vergeet dan niet om persoonlijke informatie weg te poetsen.


Nummers alsmede huisnummer onzichtbaar gemaakt vanwege privacy, maar dit staat in mijn voordeel producten in “Mijn KPN”

 


De informatie die je daar ziet, klopt helemaal. Dit komt ook overeen met wat ik zie staan in mijn systeem. Op de tweede pagina van de factuur vind je deze Husselkorting terug als ‘Korting op Mobiel’. Je ontvangt deze op beide abonnementen. Het verschil in de abonnementen wordt echt alleen veroorzaakt doordat het ene abonnement een eenjarig abonnement is en de andere een tweejarig abonnement. Het eenjarige abonnement is € 1,00 duurder dan het tweejarige abonnement. Verder ontvang je op beide abonnementen dezelfde voordelen.


Beste Denise,

Bedankt voor het bericht en de informatie ik ben er niet helemaal mee eens maar toch zal ik het ermee moeten doen.

Het is niet conform de gemaakte afspraken in de winkel van KPN dit hadden zij direct moeten melden en niet dat ik er achteraf erachter zou komen dat werkt teleurstellend voor de klant.

Ook mijn internet thuis gaat niet zoals het zou moeten wezen ik zit al maanden met een probleem dat het service lampje zowel rood en of oranje blijft branden dit wil zeggen er zit iets niet goed in de verbinding krijg ook vaak foutmeldingen op min televisie en moet ik alles resetten thuis. Er zijn al diverse monteurs geweest en tot heden is er nog geen oplossing gevonden momenteel staat het bij KPN-2 onder monitoring ze houden de lijn in de gaten maar desondanks dit is er niets anders dan problemen met KPN zowel nu met mobiel als thuis met internet en iTV……  het houd maar niet op dus mijn gedachten is niet echt verkeerd als ik zou gaan overstappen.. maar gezien dat ik toch nog een beetje groen bloed heb wil ik toch wel bij KPN blijven... 


Ik was zelf niet bij het gesprek aanwezig, dus ik weet niet wat er precies is afgesproken. Zoals ik al zei, sturen we je altijd een bevestiging zodat jij kan controleren of de bestelling klopt. Klopt deze niet, dan heb je 14 dagen om het te laten corrigeren. Deze periode is inmiddels lang verstreken. Ik kan dan ook niet anders dan aannemen dat de bestelling zo klopt. Ik snap alleen wel goed dat je ervan baalt als je dacht dat ze precies hetzelfde zouden zijn. Even schrikken als dat niet zo blijkt te zijn. Hopelijk heb ik je met mijn vorige berichten voldoende toe kunnen lichten waar dit verschil door wordt veroorzaakt.

Je geeft ook aan problemen met jouw internet verbinding te ervaren. Ik begrijp dat hiervoor al stappen zijn ondernomen en dat er gekeken wordt naar een oplossing. Hopelijk weten mijn collega's van de Back Office snel te achterhalen waar het probleem zit!


Ja had niet anders verwacht van KPN jammer dat KPN zich laat kennen voor € 1,00 per maand maar goed is niet anders, mijn woord als klant tegen een winkel medewerkster van de KPN Winkel.
We wachten af  wat internet thuis gaat worden of dat misschien opgelost zal gaan worden, zo ja dan zal wij einde contract mobiel overstappen naar een andere provider en om ook de maximale korting te kunnen krijgen met onze mobiel zal internet ook wel mee moeten.