Skip to main content

Vraagje: Hoe komen die online aankopen?

ik had ook €88,- op de rekening staan?

weet echt niet waarvan?

 

mvg Linda Janssen

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Vraagje: Hoe komen die online aankopen?

ik had ook €88,- op de rekening staan?

weet echt niet waarvan?

 

mvg Linda Janssen

 


Welke informatie staat er op de factuur? Als je die codes of namen via google zoekt?


25 online aankopen,meer niet?


25 online aankopen,meer niet?

Ook midden in de nacht?

 

*Admin: screenshot aangepast i.v.m. privacy


Dit ziet er inderdaad wat vreemd uit. Ik zou er toch voor kiezen om ook je wachtwoord van Apple ID aan te passen zolang jij niet kunt verklaren hoe kosten zijn ontstaan. Is het eenmalig gebeurd of zie je dit regelmatig terugkomen, net als een abbonement. Wat zie je bij Apple op de ID pagina bij aankopen.

 

 


Hi @Linnn, ik snap goed dat je hier even van schrikt als de aankopen je niet bekend voorkomen :slight_frown:

Wij zijn enkel een ‘doorgeefluik’ voor deze kosten en kunnen en mogen in verband met wetgeving niet inzien welke aankopen er precies zijn gedaan. Wij krijgen enkel door wat er op de factuur moet komen. 

De aankopen die zijn gedaan zie je inderdaad terug in je Apple ID zoals @Jeroen Ruiter aangeeft, als je deze aankopen zelf niet hebt gedaan is het raadzaam om zo snel mogelijk je inloggegevens te wijzigen!


Hi @Linnn, ik snap goed dat je hier even van schrikt als de aankopen je niet bekend voorkomen :slight_frown:

Wij zijn enkel een ‘doorgeefluik’ voor deze kosten en kunnen en mogen in verband met wetgeving niet inzien welke aankopen er precies zijn gedaan. Wij krijgen enkel door wat er op de factuur moet komen. 

De aankopen die zijn gedaan zie je inderdaad terug in je Apple ID zoals @Jeroen Ruiter aangeeft, als je deze aankopen zelf niet hebt gedaan is het raadzaam om zo snel mogelijk je inloggegevens te wijzigen!

Hallo,

 

Bedankt voor je antwoord.

Ik heb die aankopen idd niet zelf gedaan helaas.

Ben ik dan gehackt geweest? 
 

mvg Linda Janssen


De aankopen zijn gedaan met jouw account en als je dit zelf niet bent geweest, heeft er dus zeer waarschijnlijk iemand anders toegang tot jouw account. Het hoeft niet per se zo te zijn dat je gehackt bent door onbekenden, het is ook mogelijk dat je nog ergens in bent gelogd op een apparaat waar iemand anders bij kan, bijvoorbeeld een ander gezinslid of iets dergelijks. Zou dat misschien het geval kunnen zijn?


De aankopen zijn gedaan met jouw account en als je dit zelf niet bent geweest, heeft er dus zeer waarschijnlijk iemand anders toegang tot jouw account. Het hoeft niet per se zo te zijn dat je gehackt bent door onbekenden, het is ook mogelijk dat je nog ergens in bent gelogd op een apparaat waar iemand anders bij kan, bijvoorbeeld een ander gezinslid of iets dergelijks. Zou dat misschien het geval kunnen zijn?

Nee ik heb 2 jongere kinderen en deze aankopen zijn ook in de nacht gedaan en steeds een paar achter elkaar.

Ik heb idd mijn wachtwoord gemaakt en ik hoop dat dit nooit meer gebeurd.

Zo zonde van de centjes.


Hmm, het lijkt me inderdaad erg stug dat die zich hier mee bezig hebben gehouden.

Je zou via het stappenplan voor onbekende aankopen met je Apple ID, via stap 5 contact kunnen zoeken met Apple, wie weet kunnen ze nog iets betekenen wat de kosten betreft!


Heb je nog contact opgenomen met Apple @Linnn? Zo ja, dan hoor ik graag wat daar uit is gekomen :slight_smile:


Heb je nog contact opgenomen met Apple @Linnn? Zo ja, dan hoor ik graag wat daar uit is gekomen :slight_smile:

Hallo Maja,moet ik nog doen. 
Ik laat t weten


Sommige aankopen kan je terugstorten. Hier kan je ook zien wat je hebt gekocht.

 

https://support.apple.com/nl-nl/HT204088


Helemaal prima @Linnn!


Ben je wat opgeschoten via Apple @Linnn?