Skip to main content

Ik wil graag de online aankopen uitzetten voor de kids simkaart. Er is vandaag voor een groot bedrag aankopen voor Brawlstars gedaan in de google playstore omdat dit niet automatisch geblokkeerd is. 

Inmiddels alle betaalmethodes in Play store gewist. En ouderlijk toezicht zal worden ingeschakeld. 

Ik denk toch dat dit automatisch geblokkeerd moet zijn en alleen op verzoek van de ouder en hoofdgebruiker ontgrendeld mag worden. 

 

Admin: Voor meer informatie over KPN Pay kan je terecht in dit topic.

 

Hallo @Adro1nl ,

Als het een aankoop via een appstore (playstore) betreft, zorg dan dat het betalen via jouw KPN factuur daar niet als optie opgenomen is.

Zie deze pagina.

 

Twee extra tips ( nu niet aan de orde) 

Als het een zogenaamd SMS abonnement betreft, zet die dan stop en blokkeer jouw telefoonnummer voor dergelijke betaalde die sms diensten.

Dit kan je doen via https://payinfo.nl.

 

Ben je opgelicht via instagram? Dat gebeurt de laatste tijd ook geregeld. : 

Zet de tweestapsverificatie in Instagram ook aan.
Te vinden onder instellingen-beveiliging 


Beste @Noordzee 

Zoals in mijn tekst staat had ik alle betaalmethodes gewist in de play store na de bewuste aktie. Ik vind alleen dat KPNpay helemaal niet mogelijk moet zijn met een kids sim. 

In de tekst van KPN staat  Services zoals de Google Play Store en Apple App Store worden niet automatisch geblokkeerd. Hier kunnen (betaalde) apps nog gedownload worden. Houd dit zelf in de gaten om eventuele onverwachte kosten te voorkomen.

Ik zie daar niets in staan van KPN pay met een plafond van 300 euro welke nu bereikt is. Tevens zijn er meer mogelijkheden waarmee je kunt betalen via de Play Store en ja dat kan KPN niet blokkeren. Ik vind dat dit automatisch moet uitstaan in een Sim Kids account en niet van zet maar uit in de Play Store. Want die kornuiten zijn slim genoeg om dit weer te activeren. 

Je verleent aan kinderen eigenlijk een kredietvorm wat niet bij hun hoort. Zij zien de gevolgen daarvan nog niet in.

Ik heb nu een extra rekening van 300 euro omdat hij niet in de gaten had dat er daadwerkelijk betalingen plaats vonden. En dat is k…… Ik kwam daar achter toen ik een uur na die tijd een melding kreeg dat het plafond bereikt was. Maar dan is het al te laat.


Ik ben het met jou eens. De mogelijkheid KPN Pay zou bij deze abonnementsvorm standaard uit moeten staan. 
 

Gelukkig heb jij het nu goed geregeld. 


Beste @Adro1nl, wat jammer om dit te lezen! Zonde van het geld 😞. Ik begrijp je punt en ga je signaal ook intern meenemen. Gelukkig is het inmiddels geblokkeerd, zie ik!


@Marcia_  gelukkig is het al geblokkeerd. Dit had ik vernomen na een chat sessie met 1 van jullie medewerkers. Deze gaf aan dat er ook nog iemand van een andere afdeling zou bellen na dit voorval.
Dit is nog niet gebeurd.

Ik blijf het nog steeds vreemd vinden dat dit niet automatisch uitstaat bij een kids sim. Ik weet van een collega dat bij T-mobile dit standaard uit staat. 
Als je een bankrekening voor een kind opent kan deze tot 18 jaar niet rood staan. Een creditcard is tot 18 jaar niet mogelijk (bij sommigen 16 jaar met een vast inkomen) maar bij KPN heb je standaard 300 euro krediet.

Er werd onder andere aangeven tijdens bovengenoemde chat:  Wij zijn alleen degene die de uitbetaling regelt naar de belanghebbende toe en niet degene waar wat besteld wordt. Dus je kunt bij de belanghebbende kijken of je daar wat kan regelen hieromtrent. Hiervoor heb ik wel een hyperlink gekregen waar je binnen Google dit soort dingen kan regelen.

Het is het ook geen App aankoop maar een in-app aankoop welke niet wordt benoemd in de beschrijving. Deze dingen kun je niet meer retourneren.