Skip to main content

Waarom kan ik mijn mobiele abonnement niet online opzeggen maar wordt ik gedwongen dit telefonisch te doen? Wettelijk is geregeld dat opzeggen mogelijk moet zijn op dezelfde manier als hoe ik het abonnement heb aangevraagd. 
 

graag ontvang ik daarom van jullie de link om online op te zeggen. 
 

groet,

erik

Hallo @Erikwv 

 

De mogelijkheid om online op te zeggen is er wel maar niet echt makkelijk te vinden, zie deze pagina onder Vragen over opzeggen: https://www.kpn.com/service/administratie/opzeggen.htm

Daar kan je dit vinden:

Kan ik online of per brief opzeggen?

Je kan ook online of per brief opzeggen. Het duurt echter maximaal 4 weken voordat de opzegging is verwerkt. We bellen je altijd om de opzegging te bevestigen. Als we je de 1e keer niet bereiken, dan proberen we het nog 8 keer.

Online: vul hier het online opzegformulier in. We bellen je altijd om te bevestigen. Dit doen we met een 088 telefoonnummer.


Thnx voor de snelle reactie. Dat dit formulier zo goed verstopt is zal vast niet per ongeluk zijn. 
 

 


@Erikwv 

Realiseer je wel dat de opzegging dan niet per direct is. Het snelste jouw abonnement opzeggen blijft opzeggen via 0800-0402. 


Ik vind wel raar waarom het niet via MijnKPN kan. Bij anderen providers werkt het prima. Blijkbaar wil KPN eerst per telefoon de klanten met kortingen ompraten. 


@Erikwv

Realiseer je wel dat de opzegging dan niet per direct is. Het snelste jouw abonnement opzeggen blijft opzeggen via 0800-0402

En dat mag wettelijk dan weer niet. Je hebt de maand opzegtermijn, en daarin moet KPN de opzegging regelen. Die persoon de 5 keer probeert te bellen, kan ook helpen de opzegging te versnellen..


Klopt natuurlijk @EAZ1964 ,

Maar in de praktijk werkt opzeggen via de telefoon het snelste. 


Pas op met opzeggen op deze manier, je nummer gaat dan vervallen. Ga je naar een andere provider en je wilt je huidige nummer meenemen, gebruik dan de opzeghulp van je nieuwe provider bij het aanvragen van je nieuwe abbo.


Klopt natuurlijk @EAZ1964 ,

Maar in de praktijk werkt opzeggen via de telefoon het snelste. 

In welk opzicht zou dat sneller moeten zijn?
Bij online opzeggen krijg je na de maand van de opzegtermijn de definitieve bevestiging via mail.
Sneller (of beter af) is een beller in dit geval ook niet want de opzegtermijn is gelijk en ook de facturatie gaat gewoon nog minimaal 1 maand door.

 

@Erikwv Was ik nog vergeten erbij te zetten, je zou bijna direct een mail met de bevestiging moeten krijgen, heb je het formulier al ingevuld en die bevestiging gehad?
Als je de telefoontjes van KPN mist of niet kan opnemen krijg je na 1 maand de definitieve bevestiging en weer een maand later de slotfactuur met de restitutie van het teveel betaalde.

Dit is uit eigen ervaring omdat ik iemand hiermee geholpen heb, telefoon opnemen kon diegene sowieso niet (niet thuis en ook geen mobiel) en is dus ook niet gebeurd.
Toevallig werd gisteren het teveel betaalde teruggestort, dus die opzegging via de online methode is prima verlopen (zoals het hoort).