Beste forumleden,
Ik wil graag mijn recente ervaring delen met betrekking tot mobiele kosten die mij in rekening zijn gebracht en waar ik mijn bedenkingen bij heb.
Afgelopen februari ben ik op vakantie geweest naar Dubai, waar ik op het vliegveld een lokale simkaart heb gekregen met 2000 MB aan data. Tijdens mijn verblijf heb ik bewust lokale nummers gebeld waarvan ik wist dat er kosten aan verbonden waren. Deze kosten heb ik correct ontvangen en betaald, zonder enige twijfel.
Echter, onlangs ontving ik een factuur van mijn provider, KPN, waarop €150 aan extra mobiele kosten stonden vermeld. Tot mijn verbazing beweerde KPN dat deze kosten zijn gemaakt op de grond in Turkije en Roemenië, terwijl ik op dat moment hoog in de lucht was aan boord van een Emirates-vlucht, voorzien van Wi-Fi.
Ik heb direct contact opgenomen met de klantenservice van KPN om opheldering te krijgen, maar werd simpelweg verteld dat ik een klachtenformulier moest invullen. Dit antwoord heeft mijn zorgen niet weggenomen, aangezien het voor mij onmogelijk is geweest om dergelijke kosten te maken op de genoemde locaties, terwijl ik duizenden kilometers verderop in de lucht was.
Geld is niet het probleem, maar het gaat hier om het principe. Waarom zou ik betalen voor kosten die ik niet heb gemaakt? Als klant van KPN voel ik me hierin niet serieus genomen.
Ik ben benieuwd of anderen vergelijkbare ervaringen hebben gehad of advies kunnen geven over hoe ik het beste met deze situatie om kan gaan. Alle input wordt zeer op prijs gesteld.