Skip to main content

Een maand geleden heb ik contact gezocht met KPN, dat mijn mobiele internet totaal niet stabiel is.

van 2MBS naar 200 KBS.

500x doorverbonden kreeg ik dan eindelijk een persoon aan de lijn van de technische afdeling (overigens een aardige meneer). Hij vroeg of ik al een aantal dingen had gedaan op mijn mobiel zoals internet opnieuw instellen etc maar dat hielp allemaal niet. Daarnaast ging de beste man kijken waar er een zendmast stond (kan je gewoon google) en dat was 2km van mijn huis, dus de man kwam met de conclusie dat het daar niet aan ligt.

De beste man had beloofd dat er een monteur ging kijken naar de zendmast omdat ik soms maar 2 streepjes heb. Na meer dan een maand heb ik nog steeds niks gehoord van KPN en is mijn internet nog steeds bagger.

Grootste irritatie is dat ik 4 maanden geleden ben overgestapt van tele2 naar KPN, en daar had ik het probleem niet……

Als het probleem nog een maand zo aanhoud ga ik weer lekker terug naar de buren, joehoeee!

Gr Patrick

Hallo @Kies een unieke gebruikersnaam, welkom op ons forum! Vervelend zeg, dat jouw mobiele internetverbinding zo instabiel is. Je kunt allereerst op onze dekkingskaart kijken hoe de dekking op jouw adres is. Ook is het raadzaam om het stappenplan Geen of beperkt internet op je telefoon? te doorlopen.

Ik begrijp echter dat jij dit al hebt gedaan en dat je ook al telefonisch contact met onze technische dienst hebt gehad. Ik heb daarom gelijk jouw abonnement erbij gepakt om te kijken wat er allemaal is besproken met mijn collega's. Ik zie dat er ook klacht is aangemaakt voor onze technische dienst. Mijn collega's hebben jou een e-mail gestuurd met onderstaande informatie:

Mobiele dekking
Verschillende dingen kunnen invloed hebben op het mobiele signaal in huis:

  • De bouw van uw woning (zo is het signaal in goed geïsoleerde woningen minder).  
  • Gebouwen of bomen/bossen in de omgeving.
  • De afstand tussen u en de zendmast.

Dit kan ervoor zorgen dat u in huis niet goed kunt bellen en/of internetten via het mobiele netwerk. Het kan zijn dat u dichtbij een raam wel betere dekking hebt. Helaas kunnen we het mobiele netwerk op uw adres niet verbeteren, omdat we de zendmasten niet anders kunnen instellen.

Bellen via wifi
Om toch goed met uw mobiel te kunnen bellen in huis, kunt u bellen via wifi. Hiervoor hebt u een geschikt toestel nodig en een wifiverbinding. Als u dan instelt op uw toestel dat u wilt bellen via wifi, dan schakelt die automatisch over naar wifi als de mobiele dekking onvoldoende of afwezig is. Kijk voor meer informatie op kpn.com/wifibellen.

De technische dienst geeft aan de verbinding op jouw adres niet te kunnen verbeteren. Ik ben bang dat ik dan ook geen andere oplossing voor je heb. Het spijt me, maar ik kan je niet verder helpen, helaas.