Skip to main content

Ik heb na het inzien van mijn factuur vernomen dat 8 Apple payments in rekening zijn gebracht door aankopen gedaan op een Apple desktop of Apple tv. Blijkbaar is dit al langer gaande zonder dat ik hiervan op de hoogte was.

Echter maak ik helemaal geen gebruik van Apple producten en doe ik ook geen aankopen via mijn Apple ID. De betalingen bedragen in totaal €66,- van de afgelopen maand, toch zonde. Na inkijk te hebben gehad in mijn betalingen en aankopen van mijn Apple ID en KPN/Telfort kan ik ook concluderen dat deze niet aantoonbaar tussen mijn aankopen staan.

Ik heb meteen al mijn wachtwoorden veranderd en  mijn betalingsmethoden voor zover dat kan uitgezet.

Tot slot is mijn vraag, kan ik (een deel) van dit geld terug vorderen?

 

Met vriendelijke groet,

 

Aaron Han

 

Als je geen gebruik maakt van Apple producten, waarom heb je dan wel een Apple ID?

Blijkbaar is jouw KPN abonnement als betaalmiddel gekoppeld aan iemands Apple ID. De vraag is dan hoe dat zo gekomen is?

Mijn advies: Laat je mobiele abonnement blokkeren voor betalingen. Helaas kan je dat bij KPN niet, zoals bij T-Mobile, zelf doen maar moet je klantenservice bellen.

In jouw geval zal je dan ook die andere aankopen via andere wegen moeten betalen.

Ik ben een enorm tegenstander van het via de factuur van de provider kunnen betalen voor diensten van derden.

 


Hartelijk dank voor uw reactie, ik zal mijn mobiele abonnement onmiddellijk blokkeren voor betalingen. Door deze ervaring ben ik ook een tegenstander geworden van de mogelijkheid om via de factuur van de provider diensten van derde te kunnen betalen. 

Mijn Apple ID is tot stand gekomen doordat ik de IPod Touch heb aangeschaft in 2010 waarbij een Apple ID noodzakelijk was, deze is echter niet meer functioneel.

 

Met vriendelijke groet,