Skip to main content

Beste meneer / mevrouw,

Tot mijn grote schrik heb ik geconstateerd dat er zowel in februari als maart teveel in rekening is gebracht. Dit betreft mijn mobiel abonnement waar ik normaal €25,- voor betaal. Dit bleek voor februari en maart €40,- te zijn. Ik ben natuurlijk gaan uitzoeken hoe dit kon. En dit schijnt te komen doordat tot 2x toe er een activatie is geweest voor een Ultimate pakket voor de XBox. Dit heb ik niet zelf gedaan! Op jullie forum heb ik meerdere berichten hierover teruggevonden van mensen die hetzelfde zijn overkomen. Ik wil de €30,- euro die ik teveel heb betaald terug. Zojuist een medewerker gesproken die aangaf dat bij Microsoft moet zijn en uitgelegd waarom. Ik vind dit best bijzonder omdat jullie degene zijn die de factuur sturen. Ik heb alle tips al opgevolgd die jullie hebben gegeven in de andere forum berichten. Wachtwoord MijnKPN veranderd en de activatie gelijk stopgezet. Met Microsoft krijg ik geen contact meer vandaag. Ik heb bij jullie medewerker aangegeven dat jullie wel degelijk (informatie vanuit forum berichten) geld wat teveel betaald is hebben terugbetaald en situaties verder hebben onderzocht. Ik zie dit dan ook graag gebeuren voor mijn situatie als 1 van jullie al vaste klant.

KPN is slechts een doorgeefluik voor de kosten die door MS doorgestuurd zijn naar KPN en KPN weer naar jou. @CGV 


Bedankt voor je snelle reactie.

Als leek is dit lastig te begrijpen want toen ik nog wel een Xbox Ultimate abonnement had ging de betaling ook niet via KPN. Heb mijn Xbox inmiddels al zo´n halfjaar geleden verkocht. Dus hoe dit gebeurd kan zijn geen idee en vind ik eigenlijk best creepy. Heb hier namelijk echt helemaal niks aan. 

En nog even een correctie op zinnen van bovenstaand bericht: ´Zojuist een medewerker gesproken die aangaf dat ik bij Microsoft moet zijn en uitgelegd waarom´ en ´Ik zie dit dan ook graag gebeuren voor mijn situatie als 1 van jullie al jaren vaste klant´ #autist


De kans is aanwezig dat iemand anders ingelogd heeft op uw MijnKPN account en het aangezet heeft. Dus verander uw wachtwoord eens...


Bedankt voor je reactie Nick83.

Dankzij andere berichten op dit forum heb ik dit gister gedaan. Ga morgen nog wel contact opnemen met Microsoft. En anders weer met KPN want ik vind dat er met 2 maten wordt gemeten als er voor andere wel iets mogelijk is vanuit KPN. Zoals het verrekenen van het teveel betaalde bedrag. 


@CGV Heb je toevallig "Terugkerende facturering" inschakelt?

 


Bedankt voor je reactie TDN.

Ik heb ook hier gister naar gekeken en direct de terugkerende facturering uitgeschakeld. Maar hoe deze weer geactiveerd is is de vraag. Hoop morgen vanuit Microsoft antwoorden te krijgen. Ook wil ik mijn Xbox account definitief laten verwijderen. Hoop dat dit ook kan. Via de console kan dit helaas niet meer. Lees dat dit heel makkelijk had gekund maar ook dit moet je maar weer net weten. Dacht met terugzetten naar fabrieksinstellingen van de Xbox dat het daarmee klaar was.


@CGV Via https://account.microsoft.com/ kan je abonnementen (daaronder ook xbox gamepass) beherren. Een reset naar fabrieksinstelling wist alleen de account gegevens in de xbox (om b.v. de xbox te verkopen) maar de online xbox account blijf bestaan en kan weer gekoppeld worden als je een andere xbox koop en daarin met de MS account inlog 


Ik heb vanmorgen geprobeerd contact te krijgen met Microsoft wat niet is gelukt. Dit wordt je nagenoeg onmogelijk gemaakt. Toch maar weer met KPN gebeld en situatie nogmaals uitgelegd. Een zeer vriendelijke  welwillende medewerker gesproken waardoor ik mij gehoord en serieus genomen voelde. Ik krijg toch het volledige bedrag teruggestort! 😀

Bedankt KPN!