Skip to main content

Er is in 2017 op mijn naam door mijn ex een mobiel abonnement afgesloten. Vervolgens heeft hij hier torenhoge schulden gemaakt waar ik voor op moest draaien. Helaas was dit niet de enige plek waar hij kosten heeft gemaakt en heb ik in totaal duizenden euro's af moeten lossen bij verschillende bedrijven en instanties. Omdat ik niet alles tegelijk kon betalen heb ik meerdere malen contact gehad met KPN en zelfs een verzoek tot kwijtschelding ingediend op aanraden van iemand van de helpdesk. Uiteindelijk heb ik alles moeten betalen maar had wel achterstand opgelopen. Ik kon destijds geen aangifte doen bij de politie omdat ik nog niet officieel gescheiden was. Niemand kon me helpen. En nu ik verder wil met mijn leven en een hypotheek wil aanvragen is er wederom niemand die mij kan of wil helpen. Ik moet maar bij het BKR gaan vragen wordt mij bij KPN gezegd. “Wij hebben uw gegevens niet meer en kunnen niks inzien mevrouw”. Beste KPN; jullie hebben een wettelijke termijn voor het bewaren van mijn gegevens en die is nog niet verstreken! En de wet zou toch wel raar in elkaar zitten als het BKR zelf uit eigen beweging (zonder opdracht van de kredietverlenende partij) registraties zou kunnen gaan wijzigen of verwijderen…. Jullie hebben deze opdracht onterecht gegeven aan BKR en nu ik vraag of jullie je fout willen herstellen geven jullie niet thuis. 

Als ik dan vraag aan de medewerker van de klanten"service” of ik een naam of adres kan krijgen om een klacht in te dienen wordt er gezegd dat ik maar even op de website moet kijken. Ik heb jaren bij KPN mobiel gewerkt en hier zou ik me voor hebben geschaamd. De service en dienstverlening is tot het dieptepunt gedaald bij KPN. Wat slecht zeg….

Jeetje, wat een verhaal, @Mmvz. Jammer dat je tegen muren aan lijkt te lopen in jouw proces om een hypotheek aan te vragen. Je spreekt in jouw bericht over een fout door KPN gemaakt, die je hersteld wilt zien. Ik begrijp heel goed dat je van jouw negatieve BKR-registratie af wil. Ik denk alleen niet dat hier sprake is van een fout van KPN. Wij hebben in het verleden op verzoek een abonnement afgesloten op jouw naam. Aan de verplichtingen van dit abonnement is blijkbaar niet voldaan. Als ik het goed inschat, het achterstallige saldo van dit abonnement overgedragen aan een incassobureau en is er een BKR-registratie aangemaakt. Dat dit op jouw naam is gebeurd, is vervelend, maar geen fout, omdat het abonnement op jouw naam was afgesloten. Indien jij hier geen toestemming voor had gegeven, is dit identiteitsfraude en zou je aangifte moeten doen bij de politie. Alleen dan kan de BKR-registratie als onterecht worden bestempeld en dus gewijzigd worden. Hierin kan ik op dit moment helaas niets voor je betekenen.


Hallo Denise,

Ik heb inderdaad geen toestemming gegeven voor het afsluiten van dit abonnement en heb dit ook bij jullie aangegeven. Alleen aangifte kon ik niet doen omdat ik zoals ik al zei nog niet officieel gescheiden was. 


En dan gaat het inderdaad mis, geen aangifte is geen officiële identiteitsfraude, je hebt dus eigenlijk geen poot om op te staan, hoe onredelijk het ook is.

Je bent dus eigen een slachtoffer waar je niet tegen kan vechten, heel erg rot maar je valt tussen wal en schip.


Dat is erg vervelend, maar zoals Doornekamp33 ook aangeeft, kunnen wij niets voor je betekenen. Ik weet niet of het kan hoor, maar misschien kun je nu alsnog aangifte doen van identiteitsfraude?