Skip to main content

Ik zou iedereen aanraden om GEEN klant te worden van KPN tot mijn spijt ben ik dat wel geworden maar dit is de eerste en zeker de laatste keer dat ik deze fout maak en nooit meer. Als eerste werden mij maandelijkste abonnement kosten van €70 naar €300 verhoogd door zogenaamde AppStore aankopen waarvan ik helemaal niets wist na meerdere malen contact te hebben gehad met KPN is er helemaal niets aangedaan en moet ik die nog steeds betalen. Daarna mocht ik geen regelen treffen zonder geen enkel argument na vele malen gebeld te hebben heb ik uiteindelijk wel een regeling kunnen treffen maar daar kwam gelijk een andere probleem erbij. Wij zijn namelijk in de BKR register gezet met CODERING 2 zelfs de codering zelf klopt niet! Ik ben bezig met het aanvraag van een hypotheek en nu loop ik vast en kan ik nergens een hypotheek regelen of wat voor een lening dan ook aanvragen door KPN! Wat ook nog niet klopt is dat er bij de registratie de telefoon nummer niet vermeld staat. De medewerkers die ik aan de lijn heb gehad zijn ook erg asociaal ik werd helemaal niet serieus genomen. 
KPN de meest vreselijke mobiele provider!!!🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬
 

Dit had bij elke andere provider ook zo geweest.


Beste Nick83 wat is jou salaris bij KPN😬


Van €70 naar €300? Waar betaal je in godsnaam al €70 voor? En wat heb je gedaan dat het €300 is geworden. Persoonlijk denk ik dat er meer aan de hand is dan wat je hier hebt vermeld..maar dat is misschien een aanname. Je krijgt niet zomaar een code 2. Die krijg je als het krediet ineens opeisbaar is na een betalingsachterstand. Er is dus meer gebeurd dan dat je verteld (lijkt het).

Maar goed...wat is je vraag eigenlijk?


Beste Nick83 wat is jou salaris bij KPN😬

@Nick83 werkt helemaal niet bij KPN maar is een klant


Beste meneer helaas ken ik mensen die voor een bedrag van €30 in de BKR register gezet zijn en er helaas nog 5 jaar in blijven en dat is ook door KPN gedaan. Als u twijfelt of dit waar is kunt u een paar juristen zelf bellen en er naar vragen u zult verbaast zijn hoeveel mensen in de problemen zitten door KPN. Mijn vraag is hoe u 2124 reacties heeft geplaatst is dit misschien u dagelijkse hobby? Persoonlijk denk ik dat dit te maken heeft met u Salaris van KPN maar dat is misschien een aanname🤷🏻‍♀️


Beste meneer helaas ken ik mensen die voor een bedrag van €30 in de BKR register gezet zijn en er helaas nog 5 jaar in blijven en dat is ook door KPN gedaan. Als u twijfelt of dit waar is kunt u een paar juristen zelf bellen en er naar vragen u zult verbaast zijn hoeveel mensen in de problemen zitten door KPN. Mijn vraag is hoe u 2124 reacties heeft geplaatst is dit misschien u dagelijkse hobby? Persoonlijk denk ik dat dit te maken heeft met u Salaris van KPN maar dat is misschien een aanname🤷🏻‍♀️

Niet iedereen besteed z’n tijd aan app aankopen...


Nou ja zeg meneer SledgehammerNL hoe weet I dat?


Mijn vraag is hoe u 2124 reacties heeft geplaatst is dit misschien u dagelijkse hobby? Persoonlijk denk ik dat dit te maken heeft met u Salaris van KPN maar dat is misschien een aanname🤷🏻‍♀️

 Doe ik er nog een reactie bij: succes met de BKR-code


Nee inderdaad Speedmaster ik ben daar ook geen een van maar helaas moet ik wel betalen voor iets van ik niet gekocht heb.


Dan u wel meneer SledgehammerNL


@Simonaa probeer een iets andere toon aan te slaan tegen mensen die je willen helpen en die helemaal niet bij KPN werken. Ik denk...maar ook dat is een aanname..dat je dan meer bereikt dan nu.


Beste SledgehammerNL ik heb al iets anders geprobeerd. Mijn advocaten nemen het van mij over.


Beste SledgehammerNL ik heb al iets anders geprobeerd. Mijn advocaten nemen het van mij over.

Dat is wellicht beter in dit soort situaties. Zeker als je overtuigd bent van je gelijk. Veel succes en als je in je recht staat hoop ik van harte dat je dat ook krijgt.


Lijkt me handiger om contact op te nemen met een GGN, Syncasso of Flanderijn (of waar het ook maar aan afgegeven is) ipv de advocaten,.. Zoals ik het ook lees is er veel meer aan de hand zoals  achterstallige betalingen bv. Tja dan snap ik wel dat een hypo niet gaat lukken.

En zoek ook uit vanwaar de appstore aankopen zijn, worden vaak gemaakt vanuit het toestel zelf,.. Dat zou betalingsproblemen kunnen voorkomen. 


Beste SledgehammerNL ik heb al iets anders geprobeerd. Mijn advocaten nemen het van mij over.

Dan kunnen die advocaten ook nog flink wat aan u verdienen. 


Jazeker @Nick83 Heel dit gedoe is voor geld als eerste moet ik aankopen betalen die niet door mij zijn gedaan. Als tweede heb ik een grote probleem in vergelijking met het bedrag en als derde moet ik nog meer betalen om van dit probleem af te komen die ik zelf niet heb veroorzaakt.


Heeft u een Android toestel? Zo ja:

Open de Play Store app eens en kies voor "Account".

Vervolgens bovenaan voor "Transactieoverzicht". Daar kunt u zien waar die AppStore aankopen vandaan komen.

Bij een appel toestel zal dat wel op vergelijkbare manier werken.


Welkom op ons forum, @Simonaa. Ik vind het jammer om te lezen dat je zo ontevreden bent over KPN als jouw provider. Het is je goed recht om jouw mening hierover te uiten, maar ik wil je wel vragen om beleefd te blijven. Op dit forum zitten we om elkaar te helpen. Het is dan wel zo netjes om aardig tegen jouw mede-forumgebruikers te blijven.

Goed, nu dat gezegd is, kunnen we over gaan op de aard van het probleem. Als ik jouw bericht zo lees, loop je eigenlijk tegen meerdere problemen aan. Allereerst geef je aan een hoge factuur van zo'n 300 euro te hebben ontvangen. Jij herkent je alleen helemaal niet in deze factuur. De extra kosten zouden namelijk komen door aankopen in de App store en jij hebt deze niet gedaan. Als je deze kosten niet herkent, raad ik je aan om contact op te nemen met de App store zelf. Ik weet niet of je gebruik maakt van Apple iOS of Google Android, maar neem in ieder geval contact op met de app store van jouw telefoon. De kosten zijn namelijk niet door ons in rekening gebracht, maar door de app store. Wij hebben deze kosten voor jou aan de app store betaald en zo komen deze op de factuur van jouw mobiele abonnement. De kosten komen alleen op de factuur van KPN als jij bij de aankopen hebt aangegeven deze via de factuur van jouw provider te willen betalen. Toestemming geven gaat via SMS. Als je het niet eens bent met deze kosten, kan je een vergoeding aanvragen via de appstore, niet via KPN. Ik kan je daarnaast aanraden om de factuur alsnog te voldoen, om negatieve financiële consequenties te voorkomen. In de tussentijd kan je bezwaar aantekenen tegen deze kosten via jouw app store.

Als tweede geef je ook aan tegen problemen aan te lopen bij het aanvragen van een hypotheek, je zou namelijk een code 2 BKR-registratie hebben. Wanneer je een abonnement met toestel afsluit, krijg je een positieve BKR-registratie als je een toestelkrediet van meer dan € 10,00 per maand afneemt. Dit valt onder de Wet Financieel Toezicht. Loop je echter achterstand op bij het betalen van jouw abonnement, dan zal hiervan een negatieve registratie gemaakt worden. Volgens de website van BKR, krijg je een code 2 registratie wanneer je gevraagd bent om een betalingsachterstand en het krediet in één keer terug te betalen, vaak gaat dit gepaard met het inschakelen van een incassobureau. Deze BKR-registratie krijg je natuurlijk niet zomaar. Ik heb geen gegevens van je, dus ik kan hier verder geen uitspraken over doen. Ik kan je alleen deze informatie geven.