Skip to main content

Hoi

ik zie op mijn kpn app extra kosten staan, terwijl ik daar niets van wist

het extra kosten bestaan uit aankopen google play, maar ik gebruik iphone en ik heb niets gekocht

 

Hoi @Savas Hatice, welkom bij ons op het forum. Als je een iPhone hebt klinkt een Google Play aankoop onlogisch inderdaad. Ik wil voor je kijken wat ik hierover kan zien. Zou je daarvoor jouw forumprofiel volledig kunnen invullen? Als je daarna hieronder een seintje geeft weet ik dat ik met je mee kan kijken.


Hoi @Savas Hatice, ik heb geen reactie meer van je gezien. Is het via een andere weg opgehelderd? Als we hier nog iets voor je kunnen doen horen we het graag.


Ik heb precies hetzelfde, iPhone en doe niets met Gele, nu 14,99 van Google Play Store

 

 


Hoi

Helaas is het nog niet opgehelderd.

Op mijn factuur staat dat het extra kosten zijn voor het Store Fortumo, terwijl ik die bedrijf niet eens ken.

Kunt u mij misschien meer daarover inlichten. 
ik hoop niet dat ik met de volgende maand weer €49,95 moet betalen.

ik hoor het nog van u.


ja raar hè, bij mij ook ineens met omschrijving Google Play 19,95. Terwijl we dat hier niet hebben en gebruiken op onze iPhones.


Hoi Allemaal,

Ik heb dat ook aan de hand gehad.
Gelukkig voor een gering bedrag 4.95 euro. dus te overzien.

Afgeschreven in de maand van bestelling (de maand en data onbekend)
En de maand daarop wederom een bedrag van 4.95 voor dezelfde app afgeschreven.
Betreffende app kende een eenmalige betaling. Dus geen abonnement.

Ik maak geen gebruik meer van betaling via de mobiele rekening van KPN.
Naar mijn inzien (en van wat ik heb horen zeggen) zijn er ontwikkelaars die er geen bezwaar inzien om twee maal of meerdere keren af te schrijven van een account.

Nogmaals van horen zeggen, dus bewijzen kan ik niets.
Het is wel zo dat mijn mobiele rekening al maanden met het bedrag van plus minus 15 euro voldaan is
 


Hoi Allemaal,

Ik heb dat ook aan de hand gehad.
Gelukkig voor een gering bedrag 4.95 euro. dus te overzien.

Afgeschreven in de maand van bestelling (de maand en data onbekend)
En de maand daarop wederom een bedrag van 4.95 voor dezelfde app afgeschreven.
Betreffende app kende een eenmalige betaling. Dus geen abonnement.

Ik maak geen gebruik meer van betaling via de mobiele rekening van KPN.
Naar mijn inzien (en van wat ik heb horen zeggen) zijn er ontwikkelaars die er geen bezwaar inzien om twee maal of meerdere keren af te schrijven van een account.

Nogmaals van horen zeggen, dus bewijzen kan ik niets.
Het is wel zo dat mijn mobiele rekening al maanden met het bedrag van plus minus 15 euro voldaan is
 

oo, raar, KPN heeft er niets mee gedaan/kunnen doen? Lijkt me dan toch een bug bij hen. 

 


Hoi @AartStrik en anderen.
 

Hoi Allemaal,
Ik heb dat ook aan de hand gehad.
Gelukkig voor een gering bedrag 4.95 euro. dus te overzien.
 

ook, raar, KPN heeft er niets mee gedaan/kunnen doen? Lijkt me dan toch een bug bij hen. 


Ik heb er geen melding van gemaakt bij KPN omdat ik niet denk dat de schuld of een Bug daar de oorzaak van is.
En gezien het geringe bedrag heb ik ook geen melding gemaakt bij Google Play.

De tijd die ik daaraan moet of zou gaan besteden weegt niet op tegen de tijd die ik ten goede kan laten komen aan mezelf in deze.
"Onder het motto'’die tijd kost mij meer dan het bedrag van 4,95 euro.
Laat maar zitten dus.

 


Dat bedrijf zegt mij ook niet zoveel @Savas Hatice, wij krijgen de gegevens door van de bewuste store en zetten ze dan op de factuur. Heb je hierover ook al eens contact gehad met Google zelf? Wat zeggen zij?


Dat bedrijf zegt mij ook niet zoveel @Savas Hatice, wij krijgen de gegevens door van de bewuste store en zetten ze dan op de factuur. Heb je hierover ook al eens contact gehad met Google zelf? Wat zeggen zij?

Jasper, ik heb hetzelfde probleem, ooit in IOS, de mogelijkheid ingesteld dat de facturering mag via KPN. Bij Google nooit iets ingesteld. Hoe kan het dan dat jullie dat doorfactureren? groetjes Aart


Op mijn factuur staat dat het extra kosten zijn voor het Store Fortumo, terwijl ik die bedrijf niet eens ken.

Fortuma is het billing platform waar Google maar ook bijvoorbeeld Amazon en vele providers gebruik van maken.

Heb je een Google account waarbij je jouw mobiele telefoon als betaalmethode hebt vastgelegd?


Dat wist ik niet, dat zou inderdaad kunnen verklaren als er via die weg bijvoorbeeld iets op een van de door hen ondersteunde platformen is gedaan. Herkennen jullie die platformen en een mogelijke aankoop daar?


Ha Jasper nee. 

Ik heb even ingelogd bij Google, doe ik zelden, en ook daar is niets bekend van aankopen of abonnementen.

Het enige dat ik gebruik zijn apple apparaten en we doen alleen aankopen uit de app-store van Apple. 
Ondertussen is er weer €19,- in rekening  gebracht.

 


Ik krijg steeds meer het gevoel dat we hier met een serieus probleem te maken hebben.

Als er abonnees zijn die geen Android apparaten gebruiken, hoe kan het dan zijn dat er toch kosten voor Google Play Store aankopen/downloads in rekening gebracht worden.

Ik denk dat het hoog tijd wordt dat dit issue grondig onder de loop genomen wordt want ik heb het gevoel dat er iets goed mis is.


Tet blijkt een bug bij de KPN te zijn, als ik nu dezelfde factuur oproep staat er nergens meerGoogle Play store!!
Blijken gewoon Apple App Store aankopen.
Wel raar dat die fout zolang heeft bestaan, en de laatste twee maanden kreeg ik speciaal een soort melding/pop-up in de mobiele app van Mijn KPN waar die kosten gemeld werden bij Mijn product als Extra kosten gemaakt in de Google Play Store,

 

groetjes

Aart


Dat maakt het wel gekker inderdaad. Ik zie dat je je gegevens ook op je forumprofiel hebt gezet @AartStrik, daarmee heb ik het abonnement en de facturen even bekeken. Op de laatste 4 facturen zijn er online aankopen in rekening gebracht, maar daar staat allemaal iTunes/Apple bij. Ook staat alleen aankopen via de App Store aan, via de Play Store is niet actief. Heb jij op onze facturen wel aankopen van de Play Store gezien? Ik vermoed het niet, aangezien de Play Store bij jou ook zegt dat er geen aankopen zijn.

De 18.97 die je daar ziet staan bij 'Downloads Google Play Store’, in de MijnKPN app, is ook precies hetzelfde bedrag als op de vorige factuur in rekening is gebracht voor Apple App Store aankopen. Dat geeft mij eigenlijk meer het vermoeden dat alle aankopen en bedragen zelf wel gewoon goed gaan, maar dat de verkeerde store wordt genoemd in het kopje dat er boven staat.


Idd. De omschrijving is in jullie administratie aangepast. 👍🏻

De schermprintjes die ik had gemaakt kan ik nu ook niet meer reproduceren. 

 

Groetjes 

Aart


We kwamen ongeveer tegelijkertijd tot dezelfde conclusie ook zo te zien @AartStrik :slight_smile:  Fijn dat het zo allemaal weer klopt en er geen gekke dingen meer tussen staan! 
Als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.