Skip to main content

Sinds april 2018 heb ik een TFT Belbundel 2018,  2000MB en onbeperkt bellen in NL en EU.

De afgelopen jaren werden diverse malen de kosten voor het bellen naar een land binnen de EU in rekening gebracht. De kosten werden nadat ik contact opgenomen had met de Klantenservice, keurig netjes verrekend met de eerst volgende maandfactuur. Enige dagen geleden, klom ik weer in de telefoon opdat er weer, onterecht, kosten  in rekening werden gebracht voor het bellen binnen de EU. De dame aan de telefoon kon mij, ook na overleg met haar collega, niet verder helpen omdat zij het in het systeem niets kan vinden over dit contract nog de aanvullende voorwaarden behorende bij dit contract, welke overigens gewoon zij de downloaden op de site van KPN.. Het lijkt zo langzamer op een gevalletje van  “Computer says no..". 

  1. Wie kan mij verder helpen in het terugvorderen van de teveel betaalde kosten ? 
  2. Waarom maakt KPN ieder keer dezelfde fout ;
  3. Waarom passen zij het "systeem” niet aan?

 

Hallo @0ssiriss 

 

Als dat bellen vanuit NL naar een ander EU land betreft, dan is de enige ‘fout’ die gemaakt is dat je het de vorige keren wel terug hebt gehad, maar als je bedoelt bellen vanuit een ander EU land (dus niet Nederland) naar elk ander EU land dan heb je gelijk en zou het wel inbegrepen moeten zijn.

 

Bellen vanuit NL naar een ander EU land is namelijk niet inbegrepen in jouw abonnement, dat is alleen bij KPN abonnementen afgesloten na 3 feb 2019 zo.

 

Zie deze pagina : https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland/binnen-eu.htm

 

Waar je dit kan vinden:

Abonnement dat voor 26 januari 2020 Telfort was.

• Let op als je in Nederland bent: bellen en sms’en vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU zit niet in je abonnement. Je betaalt een hoger tarief per minuut en sms.


Goedendag Gesp,

Dank voor je input. Het gaat in mijn geval om het bellen vanuit NL naar een EU-land.

Je hebt mij nog niet kunnen overtuigen dat deze kosten niet opgenomen zijn in mijn abonnement. Ik heb hieronder even een screenshot met de specs. van het abonnement / contract.

 

Ik ben nog steeds van mening dat KPN een fout gemaakt heeft door de kosten in rekening te brengen.

 


Hallo @0ssiriss 

 

Voor Telfort abonnementen is bellen van NL naar andere EU landen nooit gratis geweest.

Er wordt toch ook niet voor niets NL en EU apart genoemd, dat doen ze nu niet meer.

 

In de voorwaarden die je noemt staat het ook niet, je wordt voor de actuele tarieven wel doorverwezen naar de KPN website en daar staat dat het niet inbegrepen is, valt weinig aan te doen lijkt mij.

Of jij moet nog ergens voorwaarden hebben waar dat expliciet in vermeld wordt?

 


Hier vinden we de Tarieven en voorwaarden van jouw abonnement maar ik kan er weinig wijs uit worden. Maar misschien snappen jullie het wel @GeSp en @0ssiriss 


Hallo @0ssiriss, welkom op het KPN Forum!

@GeSp heeft het juiste antwoord gegeven:

Hallo @0ssiriss 

 

Als dat bellen vanuit NL naar een ander EU land betreft, dan is de enige ‘fout’ die gemaakt is dat je het de vorige keren wel terug hebt gehad, maar als je bedoelt bellen vanuit een ander EU land (dus niet Nederland) naar elk ander EU land dan heb je gelijk en zou het wel inbegrepen moeten zijn.

 

Bellen vanuit NL naar een ander EU land is namelijk niet inbegrepen in jouw abonnement, dat is alleen bij KPN abonnementen afgesloten na 3 feb 2019 zo.

 

Zie deze pagina : https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland/binnen-eu.htm

 

Waar je dit kan vinden:

Abonnement dat voor 26 januari 2020 Telfort was.

• Let op als je in Nederland bent: bellen en sms’en vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU zit niet in je abonnement. Je betaalt een hoger tarief per minuut en sms.

 

Ik snap je punt, dat het abonnement zegt: onbeperkt bellen/sms in NL en EU. Dit betekent alleen dat je jouw bundel ook in landen binnen de EU kunt gebruiken zoals je gewend bent. Dit noemen we Roam Like Home. Bellen vanuit Nederland naar een land binnen de EU zit niet in deze bundel. Hiervoor betaal je buitenbundel kosten.