Skip to main content

Onterechte SMS kosten op tijden dat mijn kind geen telefoon in haar hand kan en mag hebben maar worden op een of andere wijze toch sms kosten berekend.

 

Kind krijgt de schuld terwijl ze op dat moment geen telefoon in haar handen mag en kan hebben.

stijlloos KPN dat jullie zo kortzichtig zijn!

 

ik ga mijn abonnement stoppen door dit achterlijke gedrag van jullie!!

Ga eens goed kijken 8x sms in 1 minuut?? Denk na!!

 

gebeld om 17:00u op donderdag 24-2.

werd zeer onvriendelijk “geholpen” zeg maar klant onvriendelijk en respectloos!!

 

 

Hoe zit het als je kind dit helemaal niet eens op zijn/haar telefoon heeft staan?

Dan is het nog steeds een mystery hoe ze het geld hebben af kunnen schrijven.

ik vind dit vallen onder regelrechte diefstal en je zou hier als consument tegen beschermd moeten worden! Als ik mij. Creditcard gegeven er in zet zonder extra controle is het mijn schuld, dit is zo slinks dat je er als ouder  nauwelijks tot geen grip op hebt. Wat als je kind dit speelt en nog niet kan lezen? Beetje naar om er vanuit te gaan dat een kind per definitie geen zin heeft om iets te lezen. Dit van ons vragen ons overal toestemming voor. Ze kunnen geen enkele app downloaden zonder dat wij als ouders toestemming geven. Dus dat zou dan betekenen dat wij als ouder geen zin hadden om dit te lezen. Ik vind dat jullie iets moeten doen om dit soort geld innen tegen te gaan. We gaan wel aangifte doen van diefstal, want dat is het!

 

Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic


Hi @Marcel Snoek. Ik snap dat je zachtstgezegd niet blij bent met de situatie. Laat me te beginnen dat het absoluut niet de bedoeling is dat een medewerker van KPN kortaf of onvriendelijk is. Daarvoor mijn excuses. Als je je profiel verder aanvult kan ik dit naar de medewerker terugkoppelen en kijken wat dit heeft veroorzaakt. Wel is het zo dat deze kosten zelf worden veroorzaakt.

De reden dat er meerdere SMS berichten tegelijkertijd worden verstuurd is dat het afgesproken bedrag van 12 euro in vieren wordt gedeeld. Er is dus 2 keer meegedaan aan een soortgelijke actie als er 8 SMS berichten zijn verstuurd. Dit wordt gedaan door een computer, niet een mens. Verder is er inderdaad wat van te zeggen dat bedrijven zich met kleurrijke plaatjes richgen op jongere mensen met een mobiel. En kan je vraagtekens zetten bij of kinderen goed begrijpen waarmee ze akkoord gaan. Maar daarom is het zo enorm belangrijk om dat gesprek goed aan te gaan. 

Wat ik je wil vragen is de telefoonrekening na te kijken. Zoals gezegd in het andere topic over de 3669 berichten laat Payinfo.nl de kosten 12 uur later afschrijven. Kind doet om 15 uur mee aan een winactie of koopt dingen in een spel. Het bedrag van 12 euro wordt afgeschreven via Premium SMS. Klant ziet 4 sms'jes van 3 euro. Payinfo koppelt dit aan ons terug, zodat de kosten op de factuur komen.

Kind heeft de actie dus om 15 uur uitgevoerd. Payinfo noteert dat als 3 uur. En deze tijd krijgen wij van Payinfo door. Op de factuur staat dus 3 uur 's nachts, maar dat kan in werkelijkheid 15 uur 's middags zijn geweest. Het kan zijn dat dit op de telefoon via een app gedaan is. Kijk daarbij vooral naar apps waarmee je punten kan verdienen voor in spellen. Maar kijk ook of het bijvoorbeeld via een computer is gedaan door naar een website te gaan waarop een nummer ingevuld kan worden. 

De reden dat het onderzoek 2 maanden geduurd heeft is dat we grondig willen zijn. Dat hebben we gedaan en dat zijn we geweest. Deze kosten zijn niet het gevolg van een oplichter. Maar van de makers van apps gericht op kinderen. Dat is helaas hoe het is. 

 


Ongeacht het feit of het zich hier handelt om prepaid, kids-sim of een normale sim, voordat je een kind een eigen telefoon geeft, informeer jezelf vooraf hoe je dit had kunnen voorkomen. 

Een provider kan je niet tegen alles beschermen, veel zul je ook zelf moeten doen. En een Payinfo blokkade via je provider regelen is een van die dingen.


Mijn dochter heeft geen van de spelletjes welke dit veroorzaakt. Ze kijkt TikTok en YouTube en luistert naar Spotify maar goed ik laat het zoals het is. Ben alleen zeer boos hoe er gehandeld wordt door de telefoon en ga m’n contract beëindigen. Wens niet als een of andere snotneus geholpen te worden, nu niet…nooit niet.


@Marcel Snoek ik wil niet dat je het idee hebt dat ik de zaak niet serieus opvat. Dat doe ik zeker. Ik heb alle informatie voor mijn vorige reactie nogmaals goed doorgenomen, samen met de factuur. Dit om echt uit te sluiten dat het iets anders geweest kan zijn. 

Spotify en YouTube kunnen dit niet veroorzaakt hebben. Ik weet zelf niks van TikTok. Wel heb ik rondgevraagd bij collega's die het wel gebruiken. Die geven aan het wel te herkennen, maar geen voorbeeld waarmee ik het kan bevestigen. 

Ik snap dat je geen reden hebt om zelf dit soort kosten te veroorzaken. Wel is de enige manier dat deze kosten op de rekening kunnen komen door een handeling van de persoon die het toestel gebruikt. Andere opties zijn er niet.